Bloedverlies hematoom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dorien89, 12 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorien89

    Dorien89 Lid

    11 mrt 2015
    25
    27
    13
    Dag meisjes, vandaag hevig rood bloedverlies. Dacht zeker dat het een miskraam was. Nu blijkt dat ik een hematoom langs het vruchtje heb. Heb platte rust voorgeschreven gekregen. Het kan momenteel nog alle kanten op. Iemand ervaring hiermee? Mijn hematoom is 1,5 cm. Ongeveer de grootte van de baby.
     
  2. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Een vriendin van mij had dit ook. En is nu 38 weken zwanger. Maar inderdaad ook op rust gezet een tijdje zodat het kon genezen. Een hematoom is een blauwe plek. Dus heeft tijd nodig.
     
  3. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Hoi. Ik had het ook, tot week 14 dagelijks gebloed. Moest ook plat. Bij mij is het na 14 weken rustig gebleven:)
     
  4. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Ik heb ervaring maar hier pas een hematoom gekregen bij 12wkn. Hier is het 8cm. Weken rustig aan moeten doen omdat er kans op miskraam bleef en infecties. Inmiddels heel wat weken verder maar hematoom zit er nog wel, inmiddels iets kleiner geworden. Mag weer alles doen omdat kindje nu veel groter is. Heb nu ook al bijna 3,5wk geen bloedverlies meer.
     
  5. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik heb in mijn eerste zwangerschap een hematoom gehad. Mega bloeding met 15 weken. Ijzer gekregen, en verdere zwangerschap rustig doen. Niet meer tillen e.d. gelukkig is het verder goed gegaan.
    De hematoom werd wel steeds kleiner in de loop van de zwangerschap. Bloedde nog wel bijna 2 weken na.
    Sterkte, en doe echt rustig aan! Check je HB.
     
  6. Suzanaa

    Suzanaa Lid

    23 aug 2019
    27
    0
    1
    Vrouw
    ik heb met 11,5 week ook in ene bloedverlies, leek wel een kraan die open stond. Gepaard met heftige buikpijn en rugpijn en kleine stolsels dacht meteen een miskraam. Maar na echo bleek het goed te zijn. 4/5 dagen nagebloed. Toen stopte het 4 dagen en nu alweer 2 dagen weer bloeden met vaginale krampen.

    Ik heb in 2018 ook een zwangerscbap gehad en toen had ik met 6 weken al een bloeding en dat bleef aanhouden met een paar dagen rust ertussen tot en met 16 weken, toen vliezen gebroken en moest toen bevallen. Ze konden niks voor me doen

    Vind het een enge tijd, vooral ook omdat ik weet wat ik al heb meegemaakt.

    ik heb een hartvormige baarmoeder, baby zit aan de ene kant en de hematoom aan de andere. Ze hebben me absoluut geen bedrust voorgeschreven of iets anders. Vanwege de vroeggeboorte krijg ik met 16 weken utegetron balletjes voorgeschreven en gaan ze me baarmoedermond meten.
    Ik weet me geen raad meer. Wel is me opgevallen dat ik ook elke x last van me darmen had. Net voor of tijdens het bloedverlies.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Ah, ik zocht ff wat ivm een soort rode vlok in mn urine (naast flinke koppijn) maar ik geloof dat dit nog niet onder "bloedverlies" valt als ik jullie zo lees. Nu hadden ze om de vruchtzak ook wat leek op een bloeding gezien dus ik hou t maar ff in de gaten en zie wel waar t schip strandt. Vind t nog niet alarmerend zeg maar, eerder afwijkend ten opzichte van eerdere zwangerschappen.
     

Deel Deze Pagina