Bloedverlies na kloppend hartje

Discussie in 'Miskraam' gestart door PJA, 5 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PJA

    PJA Lid

    4 mrt 2023
    5
    4
    3
    Vrouw
    Goede morgen,

    Ik wil graag even mijn verhaal met jullie delen omdat ik het verder met niemand kan delen.
    In september heb ik na 7 weken een miskraam gehad.
    Toen hoorde ik 3 weken geleden dat ik weer zwanger was. Ik was super blij en voelde me helemaal zwanger en gelukkig. Echt een heel ander mens gewoon als voorheen.
    Vorige week had ik ook een echo bij de verloskundige. Hierbij was ook duidelijk een kloppend hartje te zien. Ik was toen 6 weken en 2 dagen zwanger.
    Mijn symptomen waren erg moe, gevoelige borsten en een beetje misselijk. Ik ben nooit zo misselijk geweest dat ik moest overgeven ook dit baarde me best wel zorgen al hoewel dat natuurlijk wel fijn was omdat ik ook sinds 2 weken een nieuwe baan heb waar ik het natuurlijk nog niet wilde vertellen.
    Toen ik vanochtend naar het toilet ging zat er bloed in het papier en een uur later nog een keer en lag er een donker rode druppel in het toilet. Ik ben nu heel erg van slag en verdrietig. Ik ben zo bang dat het weer eindigt in een miskraam. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet dat het beide kanten op kan gaan, maar wilde graag even mijn verhaal delen.
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.698
    113
    Vrouw
    Vervelend die onzekerheid!!

    Het kan indd 2 kanten op, je kan de verloskundige bellen en vragen of je nog een keer langs mag voor een echo.

    Hier 3 keer een miskraam gehad, zit er nu middenin 1. Ben gisterochtend begonnen met bloeden, en is sinds gisteravond echt als een ongesteldheid zoveel bloed. Zo begon het de andere 2 keer ook.

    Blijf het alleen bij afvegen?
    Ik hoop voor jou dat deze zwangerschap goed blijft gaan!
     
  3. PJA

    PJA Lid

    4 mrt 2023
    5
    4
    3
    Vrouw

    Wat vervelend om te horen, ik wens je veel sterkte

    Ja het blijft tot nu toe bij alleen afvegen.
    Ik heb een afspraak staan voor 13 maart, dat duurt dus nog wel even.
     
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.698
    113
    Vrouw
    Je kan ook vragen of je wat eerder langs mag komen!
     
  5. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    192
    67
    28
    Vrouw
    Meestal bij bloedverlies mag je zsm langskomen. Ik zou even de verloskundige bellen.
     
  6. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Ik zou idd een eerdere afspraak maken ivm bloedverlies. Hier alleen bloed gehad als het misging. Begon met afvegen van bloed en werd toen langzaam meer.

    Sterkte voor de dames die middenin een mk zitten of middenin de onzekerheid.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Rood bloedverlies is 50/50. Ik zou gewoon even de verloskundige bellen.
     
  8. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.698
    113
    Vrouw
    @PJA hoe gaat het nu?
     
  9. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Het kan inderdaad 2 kanten op. Vanuit mijn kant een positieve ervaring.

    Rond 9 weken een heftige bloedingen gehad, dusdanig veel alsof het een eerste menstruatie dag was.
    Direct naar VK en gelukkig een kloppend hartje.

    Rond 12 weken wederom zeer heftige bloedingen en ook toen weer een mooi kloppend hartje.
    Inmiddels is het een druk actief jochie van 3,5 jaar!
     
  10. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Hier ook een positieve ervaring met bloedverlies. Bij beide zwangerschappen heb ik dat gehad rond die termijn. Bij de 2e was het zelfs zo erg (meer als een menstruatie) dat ik zeker wist dat het voorbij zou zijn. Maar niets was minder waar. Beide zwangerschappen heb ik helemaal voldragen :D

    Ik kreeg wel geen buikpijn of krampen.. dus zo lang je die niet hebt.... Is er nog hoop hoor :thumup:
     
  11. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.055
    884
    113
    Hier een negatieve èn een positieve ervaring.

    In september heb ik na 2x een kloppend hartje te hebben gezien, met 7 weken een miskraam gehad. Ik vloeide al op het moment van het kloppende hartje en het bloeden wilde maar niet stoppen. Het was 50/50. Helaas viel het kwartje de verkeerde kant op en verloor ik het kindje in wording.

    Deze zwangerschap had ik met 7 weken een bloeding. Ik dacht meteen dat het weer mis was, maar het bloeden stopte gelukkig snel dit keer en inmiddels ben ik (morgen) 12 weken zwanger. Het hematoom was vorige week gelukkig niet meer te zien op de echo en vandaag zagen we weer een heerlijke druktemaker op de echo.

    Heel veel sterkte, ik hoop dat het bloeden inmiddels gestopt is en je wat meer weet!
     

Deel Deze Pagina