Bloedverlies zonder krampen, toch een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door FrederiqueVanSuydensdael, 26 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FrederiqueVanSuydensdael

    26 dec 2019
    26
    1
    3
    Kan je ook een miskraam hebben zonder dat je krampen hebt?

    Ik heb bloedverlies maar geen krampen. Ben bang dat het een miskraam is.
    Wie heeft hier ervaring mee?
     
  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Helaas is dat niet te zeggen... je kunt zowel met als zonder krampen wel of geen miskraam hebben. Maar t kan ook n andere oorzaak hebben, heb je bijv zwaar getild, seks gehad of hard gehoest/geniest?
    Of er kan een hematoom in je baarmoeder zitten (soort bloeduitstorting) wat er (met of zonder krampen) uitkomt.

    Is het hrlderrrood of donker?

    Ik had ook op je andere topic gereageerd. Bel even naar t ziekenhuis of naar n spoednr van verloskundige (ook al ben je nog niet ingeschreven).
     
  3. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Als je bloedverlies hebt moet je altijd even bellen je kan dan een echo krijgen. Ik weet niet hoe ver je bent? Ikzelf heb weken gebloed met en zonder krampen maar ik had een hematoom. Het hoeft geen miskraam te zijn hoor. Sterkte xx
     
  4. FrederiqueVanSuydensdael

    26 dec 2019
    26
    1
    3
    Jullie berichtjes stellen mij enigszins gerust. Ik ging er al een beetje van uit dat het mis zou zijn. Maar ik probeer hoop te houden. Het ziekenhuis zei dat ik naar mijn verloskundige moest bellen. Zij is bezig met een bevalling en ik moest het daarom even aanzien. Mocht het misgaan kan je dat toch niet tegenhouden, zei ze. Pfff, moeilijk hoor! Ik had mij hele andere kerstdagen voorgesteld.
     
  5. FrederiqueVanSuydensdael

    26 dec 2019
    26
    1
    3
    Het is helderrood bloed. Ik heb sinds vrijdag vakantie en heb niets zwaars getild, geen gemeenschap, niks bijzonders gedaan.
     
  6. FrederiqueVanSuydensdael

    26 dec 2019
    26
    1
    3
    Ik ben 7 weken zwanger.
     
  7. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Heb je gebeld?
     
  8. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Oh sorry ik lees dat je al gebeld had. Nou begrijpelijk dat je je andere kerstdagen had voorgesteld, dit is toch weer veel spanning zo. Bloed hoeft echt niet direct een miskraam te zijn. Als het niet stopt zou ik morgen gewoon weer bellen al is het maar om te zien dat alles goed gaat.
     
  9. FrederiqueVanSuydensdael

    26 dec 2019
    26
    1
    3
    Ja ik heb nog een keer gebeld. En omdat ik geen stolsels heb en geen krampen moet ik nog wachten. Eventueel kan ik morgen bellen voor een echo.
     
  10. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Hier hetzelfde :( en ook vreselijk onzeker.

    eerste kerstdag werd ik wakker en het bloed drupte eruit. Het is vrij snel gestopt en is nu een beetje bruin.

    heb ook de VK gebeld maar zij ook dat het van alles kon zijn. En dat een echo geen zin had (6weken zwanger). We hebben a.s. Maandag een echo maar ik vind dat nu wel erg lang duren.
     
  11. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    WoW lekkere vak heb jij. Hier mag ik meteen komen, ik zou een andere bellen in de buurt en overstappen. Sterkte.
    Bij mij was helder rood wel altijd een mk, maar 50% van de gevallen hoeft dit dus echt niet zo te zijn.
     
  12. Cindy29

    Cindy29 Fanatiek lid

    13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Er valt echt niets over te zeggen.

    Ik heb 3 verschillende scenario's gehad.

    1ste keer 1x een drupje roze, geen krampen en toch slechte echo met uiteindelijk curretage..

    Tussen door een gezonde zoon

    2de x afgelopen kerst... bloedverlies... Uiteindelijk wel flinke krampen en miskraam

    Deze zwangerschap ... Tot 15 weken heel vaak en heeeel veel bloedverlies en zie daar... Ik moet bijna bevallen

    Het kan dus helaas alle kanten op. Maar ik vind wel dat je vk apart reageert. Ik mocht steeds meteen langskomen


    Sterkte
     
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Kan nog alle kanten op.
    Hier 3 miskramen gehad (1 opgewekte en 2 spontane) en nog nooit buikpijn gehad.
     
  14. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Ik heb ook een miskraam zonder krampen gehad (6,5 week zwanger). Sterkte, hopelijk vandaag een echo.
     
  15. FrederiqueVanSuydensdael

    26 dec 2019
    26
    1
    3
    Ik bloed nog steeds. Het is niet constant dezelfde hoeveelheid, maar nooit is mijn maandverband schoon. Nog steeds geen krampen. Ik ga toch nog maar met de verloskundige bellen.
     
  16. FrederiqueVanSuydensdael

    26 dec 2019
    26
    1
    3
    Wat naar dat jij in dezelfde situatie zit! Heb je nu nog bloedverlies?
     
  17. FrederiqueVanSuydensdael

    26 dec 2019
    26
    1
    3
    Ik mag over een uur langskomen.
     
  18. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    En hoe was het?
     
  19. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw

    Nee gisteren niets.. vanmorgen best veel bruin :( lijkt me niet echt goed
     
  20. FrederiqueVanSuydensdael

    26 dec 2019
    26
    1
    3
    Ik heb vanmorgen een echo gehad. En ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. Ze zei dat ze bloed in of rond mijn baarmoeder zag zitten. De zwangerschapsduur kwam niet helemaal overeen met wat ik zelf heb berekend. De verloskundige kwam uit op 6 weken en 1 dag. Het verschil maakte niet veel uit. Dit kon met de innesteling te maken hebben. Als het vruchtje maar blijft groeien.
    Ik maak mij toch wel zorgen over het bloed. Zij weet ook niet waar het vandaan komt. Er leek nog wel iets anders zichtbaar op de echo. Dus ik dacht aan een tweeling, waarvan er 1 het niet gehaald heeft. Maar dit was geen 'restant' van een vruchtje. Het is nog zo pril dat het alle kanten op kan gaan. Ik moet afwachten hoe het zich ontwikkelt.
     

Deel Deze Pagina