Bloedverlies zwangerschap bijna 7 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Afwachtertje, 22 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    In december heb ik een vm gehad.
    Nu ben ik opnieuw zwanger, volgens mijn eigen berekening (ben gevolgd door echo’s + ovulatietesten/tempen) ben ik morgen 7 weken zwanger.
    Gister schrok ik me kapot: ik had veel helderrood bloedverlies. Zonder stolsels. Meteen ziekenhuis gebeld en mocht komen voor een echo.
    Wij hadden ons helemaal ingesteld op slecht nieuws, maar tot onze grote verbazing was er een kloppend hartje! Ik werd op 6+4 geschat (dacht zelf dus 6+5).
    Bloedverlies is gisteravond gestopt, alleen nog wat ‘restjes’ en vandaag wat bruin met afvegen af en toe.

    Ik ben alleen zo bang...
    Dinsdag stond de eerste officiele echo gepland en die gaat gewoon door. Ik leef er helemaal naar toe.

    Nu ben ik benieuwd: iemand hier die ook zoiets heeft meegemaakt?
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend vervelend en spannend! Het kan alle kanten nog op gaan, kloppend hartje is vaak goed teken maar nog steeds alles is zo pril.. hier wel een positief verhaal ik heb bloedverlies gehad van 12 dpo tot en met 16 weken, af en toe paar dagen niet gehad. Van heel licht roze, naar af en toe bruin, na alleen met afvegen maar ook meerdere keren echt wel veel helderrood bloedverlies. Hier gaat het nog steeds helemaal goed. Ik hoop voor jullie ook een positieve afloop! Veel sterkte!
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  3. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Jemig wat schrikken zeg! Hier ook meegemaakt met 6.3 weken. Ook helder bloedverlies, geen stolsels. Ik mocht toen ook gelijk komen en ook een kloppend hartje te zien. Ze hebben het nooit kunnen achterhalen waar het vandaan kwam. Maar jemig weet nog wel dat het enorm schrikken was ja! Vergeet dat nooit meer. Een kloppend hartje is meestal een goed teken
    Maar geen garantie helaas. Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan meid!
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  4. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Hier ook gehad. Bleek een hematoom. Tot twee keer toe helder rood en veel bloed verloren. Daarna niet meer.

    Was heel erg schrikken. Maar het lichaam ‘ruimde’ de hematoom vanzelf op. En had verder geen invloed op het kindje.

    Succes.
     
  5. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Fijn om jullie ervaringen te lezen. Die zijn wel positief. Ik weet dat het nog heel pril is en het kloppende hartje geen garanties geeft, het blijft afwachten. Gelukkig is het bloedverlies weggebleven (op wat bruinverlies af en toe na).

    Ondanks de angst, toch proberen positief te blijven en hopen dat alles goed mag blijven gaan... Ik kan niet wachten op dinsdag, wat een spanning weer.
     
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Fijn dat het weer voorbij is! Ik had eerst een hematoom maar die verdween en ondanks dat toch veel bloedverlies. Waarschijnlijk gewoon een enorm gevoelige baarmoedermond die van ademen zegmaar al ging bloeden.. Hopelijk blijft het goed gaan! Laat je het weten dinsdag? Was een hele slopende tijd inderdaad.. ik duim!
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  7. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Kunnen ze eigenlijk verklaren waar een hematoom vandaan komt? Ik zal het laten weten. Dank je voor je steunende berichtje! Morgen nog door zien te komen...
     
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Volgensmij kan het zijn dat tijdens innestelen er een bloeduitstorting ontstaat (een hematoom) maar er zijn denk ik ook andere oorzaken want volgensmij komt het ook weleens later voor in de zwangerschap denk doordat alles zo goed doorbloed is. Maar meestal ontstaat het in het begin van de zwangerschap geloof ik en dan met de groei word de hematoom opgeven moment weggedrukt/opgelost. Ja succes hopelijk wat afleiding morgen!
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  9. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.003
    284
    83
    Dit had ik oil, schrok me wezeloos op mijn werk waar het gebeurde!
    Bleek een vanishing twin te zijn, die mijn lijf zelf ging opruimen.
    Tot 11 weken heb ik bloedverlies gehad. En nu een zoon van 1 , hoop voor je dat je een mooie echo hebt!
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  10. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Ik had met 7 weken bruin bloedverlies en met bijna 8 weken wat helder rood bloedverlies. Bleek bij mij met de placenta te maken te hebben (die wordt rond dat termijn gevormd):o: Bij mij lag de beginnende placenta toen nog gedeeltelijk over mijn baarmoedermond heen, waardoor er dus wat bloedingen (en een kleine hematoom) ontstond. Hier heb ik een paar weken op en af last van gehad.. Bloedverlies hoeft dus gelukkig echt niet altijd een miskraam te betekenen. Maar hopelijk blijft het vanaf nu lekker weg bij jou:thumup:
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  11. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier bij 7+4 ook helderrood bloed met zelfs stolseltjes erin. Dacht toen zelf 7+2 te zijn, maar zelfs 2 dagen verder en een mooi kloppend hartje. Heb daarna nog veel vaker rood bloedverlies gehad. Dat stopte pas na 18 weken. De vk gooide het op een gevoelige baarmoedermond. Na 3 miskramen was ik ook heel erg bang dit kindje te verliezen maar gaat tot nu toe heel goed.
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  12. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!

    Vanmorgen de officiële eerste echo gehad. Het hartje klopte mooi en alles ziet er goed uit!
    Afgelopen vrijdag werd ik 6+4 gemeten en vandaag 7+4 (ik dacht zelf 7+2) dus het vruchtje is mooi gegroeid.
    Bloedverlies kon de gynaecoloog niet verklaren. Het kwam (veel) voor in het begin van een zwangerschap.

    Vrijdag liet die verloskundige het hartje horen, wat heel bijzonder was. Vanmorgen zei de gynaecoloog dat ze dit voor de 10 weken normaal niet doen. Weet iemand hier toevallig de reden voor?

    We gaan nu echt proberen te genieten en vooral hopen dat alles goed mag blijven gaan ❤️
     
    Noralie87 en Secret Promise vinden dit leuk.
  13. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
    Hier een echo met 8+0 maar kregen geen hartje te horen. Pas vanaf 12 weken doet de VK het hier. Dit doen ze niet eerder i.v.m. de geluidsgolven die schade kan veroorzaken aan het embryo.
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  14. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Dank je!!

    Ze liet het wel maar heel kort horen, maar ik hoop toch niet dat dit dan schade heeft kunnen geven... :confused:
     
  15. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Ze doen het liever niet omdat men op dit moment eigenlijk gewoon niet goed weet of het schadelijk is of niet. Dit staat online:

    Het is onbekend wat voor effect geluidsgolven hebben op de groei van je baby. In de eerste 12 tot 13 weken worden de belangrijkste organen gevormd en daarom maakt men voor deze tijd liever geen gebruik van een doptone. Het is niet bekend wat voor effect het heeft op de orgaanvorming.

    Weet wel dat er best wat vrouwen al (ruim) voor de 12 weken naar het hartje zoeken thuis met een Angelsound o.i.d.;) Of dat nou handig is, laat ik even in het midden:o:.
    Maar dus in die zin: Als het enorm slecht zou zijn, zouden aardig wat embryo's hier schade van moeten hebben opgelopen. En volgens mij valt dat in de praktijk gelukkig best mee. Met die paar seconden bij jou zal het gerust geen issues geven :thumup:
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  16. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    #16 Stokstaartje86, 25 mei 2021
    Laatst bewerkt: 25 mei 2021
    ik snap het probleem niet zo want om echo beelden te krijgen gebruik je dezelfde straling voor als naar het hartje luisteren, zowel tijdens de echo als met een doptone. VK heeft met 7 weken, 9 weken, 11 weken en 15 weken alle keren het hartje laten horen tijdens de echo. Ook bij de vorige zwangerschap elke echo hartje laten horen. Oudste was bij een andere praktijk en daar kreeg ik alleen een termijn echo en een groei echo en werd het hartje met een doptone vanaf 12 weken geluisterd

    @Afwachtertje: wat fijn dat alles weer goed was meis! Bij mijn 2 dochters en deze zwangerschap ook bloedverlies gehad. Ik had regelmatig last van knappende bloedvaatjes. Bij mij houdt dat op na het eerste trimester. Bij de oudste had ik ook nog een hematoom zagen ze op de echo.
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  17. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Het verschil zou hem in de hoeveelheid straling zitten, wat ik zo even lees. Maar hoe het precies zit zal een echoscopiste of verloskundige moeten zeggen:D
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  18. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    nou ben ik maar een leek hoor, maar in mijn beleving zou je meer straling nodig moeten hebben om beeld te moeten verkrijgen dan geluid. Dus dan zou een echo meer straling geven dan een doptone. Maar geen idee of dat zo is.
     
  19. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Daar gaan dus wat theorieën over (echo geeft straling in pulsjes en doptone nonstop, e.d.). Het zal in ieder geval vast ergens vandaan komen dat veel deskundigen het voor die 12-13 weken even laten voor wat het is. Maar ik ben ook een leek, dus ik verwijs graag nogmaals terug naar een echoscopiste of verloskundige:D
     
    Stokstaartje86 vindt dit leuk.
  20. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    @Afwachtertje ah super nieuws! Hopelijk blijft hij/zij lekker doorgroeien! En ik heb ook een keer al hartje gehoord voor de 12 weken, het was echt zo kort 3 seconde ofzo dat deed de vk zelf. Na de 12 weken deed ik zelf 1x in de week even het hartje luisteren, denk ook nooit langer dan een minuut maar vond het wel fijn. Bij mijn vk heb je een hartjesspreekuur vanaf 14 weken, maar dat was in mijn geval niet meer nodig. Nu voel ik de kleine paar weken al zo goed dat ik het niet meer gebruik.
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina