Bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LadyH88, 22 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Iemand die ervaringen wil delen en me hopelijk wat moed in kan praten?

    Vanaf het begin van deze zwangerschap heb ik af en toe wat last van bruinverlies. De eerste 12 weken kwam dat zo'n 1x per anderhalve week, soms 2x. Met 1-2 dagen was het dan weer over.
    Nu vanaf 12 weken wordt het vaker. Ik verlies gemiddeld 3-4 dagen per week bloed (dus meestal geen bruinverlies meer, maar rood bloed).
    Geen andere klachten gelukkig, maar toch... met een aantal miskramen in het verleden maakt het me zo onzeker:cry:, ondanks dat ik een goede termijn echo had en tijdens de controle een week geleden de baby het goed deed..
    Onlangs hebben ze gekeken naar evt oorzaak, die is er niet. Behalve dat ik bloedverdunners heb, en dus wel natuurlijk dunner bloed heb.

    Zijn er meer die met het tweede trimester dus regelmatig bloed verloren? Hoe liep dat af?
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Geen ervaring zoals jij hier, maar je bent al een heel eind! Al 15 wkn, zelfs bijna 16, dat is niet niets hoor! En dat ze niets zien zitten zoals bijv een hematoom dat is goed nieuws!

    Ik zou gewoon vragen om iedere week op controle te mogen, heb ik ook gedaan. Gaf mij echt heel veel rust. Houd je taai en probeer er in te geloven!
     
  3. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Dank voor je berichtje! Ja ik probeer te accepteren dat het er deze zwangerschap 'gewoon' bij hoort, maar wordt er soms ineens zo onzeker van:(. Ik weet dat de kans klein is dat het nog misgaat, maar Ja, niet onmogelijk. Voor nu is dat mn grootste angst..
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  4. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik vloeide vanuit een hematoom in mijn bm recht naast de zwangerschap van toen. Dan is de kans op een vroeggeboorte veel groter, infectie gevaar, je bm staat open, slecht voor je vliezen, etc. Hopelijk is het bij jou gewoon een enorm gevoelige bm mond en dat in combinatie met je bloedverdunners, is bijna een garantie voor kleine bloedingen die niet snel stoppen.

    Ik weet dat het moeilijk is, maar doe zo rustig mogelijk aan en vul te tijd met leuke dingetjes :)
     
    LadyH88 vindt dit leuk.
  5. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ter geruststelling een berichtje; vorige zwangerschap kreeg ik ook rood bloedverlies met 12 weken en hield op en af aan tot 19w. Ik gebruikte (en nu weer) 5000 eenheden fragmin. Deze zwangerschap op de dag nog voor de eerste injectie bruin bloedverlies. Dit kindje doet het prima en mijn tweede zoon deed het ook prima ondanks bloedverlies. Ik kan je alleen aanraden het bij je volgens bezoek erover te hebben. Neem aan dat je wegens antistolling bij de gyn loopt, misschien kan die iets vinden maar nog fijner als het gewoon stopt natuurlijk.
     
  6. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Hebben ze al met een eendenbek gekeken of het vanaf je bmm komt? Ik had dat in het begin en ging steeds open. Later nog eens echt heel veel bloes waar ze nooit van hebben kunnen achterhalen waar t vandaan kwam.
    Als ze met echo in jr bm zelf geen bloed holtes zien zou ik echt denken van je bmm. Die is al meer doorbloed dan normaal en dan met die verdunners
     
    LadyH88 vindt dit leuk.
  7. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ja dat is gecheckt idd, daar was niks bijzonders te zien..
     
  8. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Bedankt voor je berichtje:)!
    Ja loop idd bij de gyn. Ik zal het volgende controle nog een keer aankaarten. Er is al wel gekeken naar baarmoedermond en uitstrijkje gemaakt, daar was niks bijzonders te zien. Hopelijk gewoon onschuldig bloedverlies!
     
  9. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Hier met 9 weken en 12 weken heftig bloedverlies gehad. Nu nog een beetje bruin verlies. Maar het blijkt een gevoelige baarmoedermond. De gyn heeft hier ook uitstrijkjes gemaakt, maar niets bijzonders.

    Ben je de afgelopen weken verkouden geweest? Veel hoesten, niezen etc? Dit kan druk veroorzaken en daardoor kan het vaatje in de baarmoedermond knappen.
     
  10. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Nee niet verkouden geweest..
     
    G89 vindt dit leuk.
  11. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Hebben ze al gekeken waar je placenta ligt? Ik had ook 2x bloedverlies en bleek later dan ik een placenta previa heb...
     
    LadyH88 vindt dit leuk.
  12. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ja, is bekeken, die ligt goed!
     
    Simmy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina