Bloedverlies

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Sabje1991, 15 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabje1991

    Sabje1991 Lid

    15 mrt 2019
    9
    0
    1
    Vrouw
    Hallo!
    Wij hadden gisterocntend onze eerste afspraak bij de verloskundige. 6 weken en 2 dagen zwanger. (Eerste x)
    Mooi kloppend hartje gezien en de zak eromheen (naam ff kwjjt) was ook mooi rond.. nog 5% Kans op een miskraam zei ze. Wel zag ze nog een 'substantie' van mijn eigen lichaam maar dit kon ze niet plaatsen.
    Netjes gewaarschuwd voor licht bloedverlies ivm inwendige echo.

    S'nachts lag ik in bed en kreeg behoorlijke buikkramp.. naar de wc en er kwam vrij veel bloed uit.. Niet zozeer druppelend maar wel bij afvegen rood papiertje.. Blinde paniek! Huilen, dit was het dan.., verloofde wakker gemaakt.. Hij me nog heel lief geruststellen dat de verloskundige ervoor had gewaarschuwd.. Ja maar niet zo veel bloed toch!?!?
    Maandverbandje ingedaan. 2 uur later een redelijk halfvol verbandje. Nieuwe erin. (6 uur sochtends)
    En toen stopte het.. werd het bruinverlies.
    Was dit het dan? Ik ben geen vruchtje verloren..

    Vandaag de verloskundige gebeld en ik kon langskomen. (Bij een andere, zelfde praktijk)
    Weer een inwendige echo en weer een kloppend hartje.. Wel had ze het nu over een hemotoom.
    Ook zag ze bloed zitten. Ik kan er dus op rekenen dat dat er nog uitkomt en dan misschien het vruchtje meeneemt..
    Vanaf 06:00 vanmorgen heb ik enkel nog bruinverlies gehad en ook enkel bij afvegen..
    Ik snap nu niet helemaal of er nog een daadwerkelijkd hemotoom zit of dat ie al is geknapt er er nu enkel nog los bloed zit..
    Heb het advies gekregen heel rustig aan te doen en me ziek te melden van werk
    Ben opgelucht maar niet meer zo happy als gisteren. Het is de eerste keer dat ik zwanger ben en voor ons allebei is alles nieuw..

    Ervaringen..?
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Logisch dat je bang bent, een hematoom kan inderdaad het vruchtje meenemen tijdens de bloeding maar dit hoeft niet en kan vanzelf ook verdwijnen.
    Ik zou voorlopig rustig aan doen en proberen bij licht bloed verlies of bruinverlies niet teveel in de stress te raken(zolang je geen stolsels verliest).
    Hopelijk blijft het bloedverlies verder uit en kun je straks een beetje gaan genieten.
     
  3. Sabje1991

    Sabje1991 Lid

    15 mrt 2019
    9
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Stelt me wel weer enigszins gerust haha.
    Ik doe inderdaad heel rustig aan.. en voor mijn werk is het dan ook gewoon jammer (ik maak schoon dus dat is ook vrij intensief werk) maar ik ben er ma en di niet (En daarna zien we wel weer verder haha)
    Stolsels ben ik idd niet verloren. Bruinverlies neemt sinds gisteravond ook steeds meer af is nu eigenlijk zo goed als weg..
    Maar toch.. het is allemaal zo nieuw voor ons... en in mijn omgeving was niemand met deze ervaring dus me hier maar aangemeld
     
  4. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja zo... kan me voorstellen dat je heel erg bang bent. Ik zou sowieso de komende week niet werken en pas weer wel gaan werken in overleg met je gyn. Wanneer mag je weer komen?
     
  5. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik had bij beide zwangerschappen een hematoom. Bij de jongste om die reden 3x een heftige bloeding gehad met 7,8 en 13 weken. En toch ben ik beide jongens nu in bad aan t doen ;)

    Het is gunstiger als een hematoom onder het vruchtje zit i.p.v. daarboven. Dan is er minder kans dat het het vruchtje meeneem. Maar de kans dat het überhaupt het vruchtje meeneem is klein maar niet ondenkbaar.

    Succes!
     
  6. Sabje1991

    Sabje1991 Lid

    15 mrt 2019
    9
    0
    1
    Vrouw
    Ik wil sowieso dinsdag weer de verloskundige gaan bellen en dan met haar overleggen over werken.. Ik heb 4 april pas weer een afspraak.

    @elliepellie bedankt voor je reactie! Doet me goed om te lezen dat het ook gewoon goed kan blijven gaan

    Geen bloeding meer gehad. Bruinverlies is nu ook over.
     
  7. Crankyberry

    13 feb 2019
    62
    25
    8
    Vrouw
    Ik heb ook een hematoom en met 5/6 weken een bloeding gehad met wat stolseltjes.

    het bloeden is helemaal gestopt maar het zit nog wel in de baarmoeder.
    Mijn vk maakt zich geen zorgen en zegt dat het vaak vanzelf weg gaat
     

Deel Deze Pagina