boek besteld

Discussie in 'De lounge' gestart door pim, 11 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb net bij bol.com een boek over 'het moderne moederschap' besteld: Gekkenwerk van Judith Warner. Kent iemand dit boek? Het lijkt mij leuk om te lezen.

    Hieronder de omschrijving en wat recensies:

    Omschrijving
    Werkende moeders en thuisblijfmoeders hebben veel gemeen, namelijk het beklemmende gevoel dat ze áltijd iets verkeerd doen en dat wát ze ook doen, het nooit genoeg is voor hun zo gewenste en geplande prinsje of prinsesje. Gekkenwerk is een uitdagende beschrijving van de hedendaagse moedercultuur: altijd moe, nooit meer een avondje uit, nauwelijks seks, de slaaptablet-nachten en Ritalin-dagen? Judith Warner ? die zelf pendelde tussen de twee werelden van werkende moeders en thuisblijfmoeders ? beschrijft in een heldere stijl waarom moeders die alles lijken te hebben zich zo uitgeput, ontevreden en machteloos voelen. Ze onderzoekt hoe de huidige generatie moeders een generatie werd van controlfreaks en übermammies die ervan overtuigd zijn dat ze alles moeten kunnen.

    Met een voor- en nawoord over de Nederlandse situatie door Phaedra Werkhoven.

    'Een onthutsend beeld van de dolgedraaide moederschapscultuur' Opzij

    'Het probleem (dat Warner beschrijft) is niet verwaarlozing van kinderen, het is het tegendeel. De crisis is téveel aan aandacht. Kinderen gaan eronder genukt en moeders bezwijken eraan' de Volkskrant

    'Judith Warner laat op overtuigende wijze zien wat de psychologische schade is van modern moederschap' The Washington Post

    'Een zeer levenswaardig boek over de mama-valkuil: de perfecte moeder van het perfecte kind willen zijn' The New York Times Book Review

    Judith Warner schreef diverse non-fictieboeken, waaronder de biografie Hillary Clinton: advocate, feministe, presidentsvrouw. Ze heeft als correspondent voor Newsweek in Parijs gewerkt, en schrijft nu voor The Washington Post, The New Republic en Elle. Ze woont met haar man en kinderen in Washington DC.


    Pim
     
  2. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik ken m niet, maar je raakt wel nieuwsgierig naar zulke boeken ;)
     
  3. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ja, je maakt mij ook nieuwsgierig, ik zal eens gaan neuzen!!

    Karin
     
  4. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Pim, als je het boek uit hebt laat je ons dan even weten wat je ervan vond?
    Gina
     
  5. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ja zal ik doen!

    Pim
     

Deel Deze Pagina