Ik ben nieuwsgierig hoe bij jullie de avond eruit ziet. Ons draakje is 9 weken en 2 dagen en ik zoek hoe ik de avond moet indelen. Nu gaat het ongeveer zo: 17 uur drinken, borstvoeding. 19 uur eten wij avondeten, ze ligt dan in box of zit op schoot. 20 uur gaan wij tv kijken, draakje zit/ligt op schoot. 21 uur voeding. 23 uur gaan wij naar bed, draakje krijgt pyjama aan en borstvoeding. 4 uur voeding. 8 uur voeding. Leggen jullie kindje om 21 uur dan in bed? En wanneer pyjama aan?
Mijne is al wat ouder, maar het schema van twee maanden lijkt op dat van jou. Hier geen pyjama, hij sliep eerst in zijn kleren en later in romper en slaapzak.
Hij is tot 2,5 a 3 maanden met ons naar bed gegaan om een uur of elf en op een gegeven moment merkten we dat hij tussen zeven en acht helemaal op was. Toen zijn we dat gaan aanhouden. Maar als ie dan nog te wakker is wordt het gerust wat later. Hij komt nog om 2 Uur en 5 uur voor een voeding, langzaam begint die laatste te vervallen.
hier kregen ze beiden rond 20.00 uur een flesje en legden hen dan met pyama in bed, de pyama deed ik aan voor de fles. Ze vielen eigenlijk altijd in slaap tijdens die fles, meestal daarna dus boven in bed, soms in de box met een dekentje erover. Maar in bed vond ik wel het handigst omdat we hem/haar dan niet hoefden te verleggen als wij naar bed gingen, dat kon bv ook om 22.00 uur zijn, ze werden dan vanzelf wakker om 23.00 voor nog een fles.
Pas toen de laatste fles (23 uur) eraf ging ging hij eerder naar bed en dit was met precies 4 maanden. De één legt z'n baby na elke voeding op bed maar hier lag ie dus bijvoorbeeld de hele dag beneden...in de box, kinderwagenbak of op mij. Kreeg dan wel al voor de fles van 19.30/20 uur z'n 'pyjama' aan. Gewoon kijken wat voor jullie werkt, zijn niet echt regels voor.
Hmm, altijd weer verschillend eigenlijk. Maar vaak krijgt ze ergens tussen 5 en 7 een voeding. En dan vervolgens lekker bij manlief op schoot of bij mij in de drager. Dan om 11 uur weer een flesje, of eerder als die om 7 uur ook eerder werd gegeven. Na die fles lekker bij mij douchen en ml afdrogen en dan het bed in.
Oh en ze slaapt nog gewoon in haar kleertjes. Gaat nog prima, ze draagt net 56 en ik weet niet of daar wel pyjama'tjes in zijn? Echt een shirtje en broekje zeg maar, kan niet overweg met die pakjes.
Onze kleine man was vrij snel overprikkeld, dus tv kijken met hem erbij deden we sowieso niet. Eigenlijk ging hij vrij snel naar zijn eigen bedje, dat was toch het meest rustige. In de krampjesfase, dat was hier tussen de 8 en 12 weken, had ik hem ook nog regelmatig in de draagdoek, dan kon ik wel tv kijken of koken en eten maar eigenlijk wilde hij dan dat ik bleef rondlopen. Meestal kwam er nog een flesje tussen 20.00 en 22.00 uur. En wat kleding betreft: hij droeg hier de hele dag pakjes/pyamaatjes uit één stuk. Geen gehannes met kleding hoor, gewoon heerlijk de hele dag in pyama .
17:45 eten, in de kinderwagenbak of op schoot als ze onrustig is Tussen 18:00-19:00, een flesje Daarna bij ons op schoot slapen, bak lukt meestal niet (onrustig dan) Tussen alvast in de puckababy 21:00-22.30 laatste flesje Met ons mee naar boven Slapen in de wieg Slaapt nog in haar kleertjes.
Mijn zoontje is nu bijna 2 mnd en hier gaat het als volgt. Wij eten rond half 6 (ivm peuter), zoontje krijgt een voeding rond 19.00 uur, slaapt dan vaak even. In de loop van de avond wordt hij wakker en wil gezellig op schoot zitten, ondertussen kijken wij tv of internetten oid. Rond 22.30 de laatste voeding en dan in bed. Hij slaapt nu overdag nog in de kinderwagen en alleen snachts in het ledikant, nu nog op onze slaapkamer. Als hij wat ouder wordt en ook overdag wat vastere slaaptijden krijgt gaat hij dan ook in het ledikant slapen en over een tijdje ook in zijn eigen kamertje. Soms doe ik hem om 19.00 uur al zijn pyjama aan (als hij bijv in bad is geweest) en soms na de laatste voeding. Hij heeft echt pyjamaatjes sinds hij in maat 62 zit. In 56 heb je ze ook wel, maar de kleertjes zijn dan ook net pyjama's Hij draagt nu velours pakjes uit één stuk als pyjama, lekker warm en zacht en met voetjes eraan. Je hebt ze met verschillende knoopsluitingen, sommige achterop sommige voorop, sommige recht andere schuin. Ik moet zeggen het ene pakje is wat praktischer dan het andere maar ach je wordt vanzelf handig
Hmm ik voed op verzoek dus helemaal precies is het niet maar meestal ziet het er ongeveer zo uit: 18/19 voeden - spelen en knuffelen - badderen (of schoonmaken) pyamaatje aan en nog even spelen - rond 19/20 naar bed (ongeveer 1,5 uur na wakker worden wordt S. weer moe) Dan is het de vraag: of hij slaapt tot zijn voeding van 23 uur. Of hij slaapt 3 kwartier en dan zijn wij de hele avond bezig met hem: spelen of weer in bed krijgen en dan krijgt hij dus dan meestal zijn laatste voeding tussen 22 en 23 en dan slapen. Hjj heeft vaak nog zijn wakkere tijd 's avonds dus dat is wat lastig helaas. Echter is het elke dag anders. Afhankelijk hoelaat hij zijn laatste voeding krijgt komt hij 's nachts ergens tussen 3/4 uur En vervolgens 4 uur later weer (dus om 7 of om 8 uur) En dan begint de riedel weer. Mijn zoontje gaat steeds na maximaal 1,5 uur naar bed of slapen in de draagzak of kinderwagen.
Top! Blij dat er anderen zijn die het ook zo doen. Wordt in mijn omgeving zo raar gevonden omdat ik A)borstvoeding geef (zó onhandig), B) ook nog voed op verzoek, C) draagdoek gebruik, en D) geen strak tijdschema hanteer. Dan ga je op gegeven moment aan jezelf twijfelen. Terwijl ik liefst instinct van draakje volg....
Wat ik me afvraag: hoe doen mensen met schema's dat dan?? Want ik kan mijn baby wel op bed leggen maar als hij niet gaat slapen kan ik hem moeilijk dwingen. En ik voed ook op verzoek (nu wel fles) want me eer drinkt alleen maar vaak kleine beetjes en kan niet in een keer een sloot melk weg krijgen. Kan er gee. Trechter in hangen. Dus echt ik ben razend benieuwd hoe mensen die volgens een schema werken hun baby in het gareel krijgen
Draakje heeft maat 62, en overdag 'echte kleren' aan. Voor de nacht heeft ze boxpakje uit een stuk met voetjes eraan. Lekker zacht en warm. Slaapt overdag op mij of in box (of op kussen naast de bank). In wiegje lukt niet, en hoeft niet van mij. 'S nachts begint ze na voeding in wiegje naast mijn kant van bed. Maar eindigt meestal naast mij in bed, geef nachtvoeding liggend, en dan vallen we allebei in slaap.
Daarom begon ik te twijfelen! Hebben zij modelbabies? Of zijn het babies die niet moe in bed liggen en doodmoe moeten spelen/fles leegdrinken?
Ja echt ik vraag mij dat zo af. Misschien dat een schema mama ons opheldering kan geven want mijn baby heeft lak aan ons ritme haha
Gewoon altijd op vast tijden erop gelegd, dan krijgen ze vanzelf dat ze op die tijden moe worden. Een kindje dat bv gewend is altijd om 5 uur te eten..krijgt vanzelf om 5 uur honger...is je biologische klok. Zo kan dat met slapen ook werken als je dat wil. Sommige kindjes moeten ook wel als zij grotere broers en zussen hebben die op school zitten. Die zul je aan het einde van de dag moeten gaan halen, dus een klein broertje of zusje kan dan niet een half uur daarvoor gaan slapen. Dat kan wel als ze nog in de kinderwagenbak liggen uiteraard
Ik vind een schema maar onhandig, moet ik me er zelf ook aan houden, ha ha. Gewoon doen wat je zelf prettig vindt. Schema? Prima. Geen schema? Ook prima. Blije baby is belangrijk en blije mama ook. Modelbabys zijn maar saai
Haha.... Mijn niet-modelbaby is in ieder geval errug leuk! En ik ben blij als ik haar kan volgen. Voelt natuurlijker dan opdringen van schema. Pyjama aan rond 20 uur ga ik wel doen. Hoeft ze niet wakker te worden als wij naar bed gaan, maar kan ik d'r zo in bedje leggen.
Mijn zoontje is nu elf weken maar sinds een week of drie gaat hij samen met ons andere zoontje na de fles van 19.00 naar bed. Hij kwam dan vaak rond 23.00/23.30 en 3.00/4.00 voor een flesje. Inmiddels heeft hij de late fles al laten vallen. Ik vind het eerlijk gezegt fijn dat beide kindjes op tijd erin liggen en wij de avond voor onszelf hebben. Nadat we alles hebben opgeruimd.