Boekenpraat

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Lalaatje90, 12 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hallo allemaal,

    Ik zou graag een leuk clubje willen starten met dames die net zo van lezen houden als ik :)

    Via Facebook heb je pagina’s waar je mee kunt praten over boeken en je foto’s plaatsen, maar dat zag ik hier nog niet echt voorbij komen.

    Wat lezen jullie graag?

    Ik lees vooral Romans... ik kijk er ook echt weer naar uit om met het warme weer buiten te zitten en te genieten van een mooi boek.

    Op dit moment lees ik Vier plus één van Jojo Moyes. Leest lekker makkelijk, goed beeld van het verhaal.

    Waar houden jullie van?
     
    cherrytomaatjes vindt dit leuk.
  2. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik hou erg van lezen, maar sinds ik de kinderen heb doe ik dit veel te weinig. Inmiddels ben ik wel weer begonnen, vind het altijd een fijn moment voor mezelf én goed om eens niet naar een scherm (tv/ipad/telefoon) te kijken.

    Ik hou ook van (historische) romans. Ik ben nu de Reiziger serie van Diana Gabaldon aan het lezen, deel 2. Kwam daarop uit via de serie Outlander op Netflix. Alles waar ik van hou: geschiedenis, drama, romantiek. Echt een vrouwenserie ;)
     
    Lalaatje90 vindt dit leuk.
  3. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik kwam er ook bijna nooit aan goe, maar sinds m’n zoon op de basisschool zit kan ik het wat vaker oppakken :D
     
  4. Maahn

    Maahn Lid

    12 apr 2019
    38
    31
    18
    Vrouw
    Ninja
    Limsa lominsa
    Hoii

    Ik hou ook van lezen, ik lees fantasy-action, comedy-romans (zoals van Jill Mansell) en dictective vind ik ook leuk. Ik lees meestal engelse boeken, vind ik zelf fijner weg lezen. ;)
    Ik lees ook graag verhalen op Fictionpress.com. Ik schrijf zelf ook. :)
     
  5. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Ah ik ben ook gek op lezen!! En inderdaad heerlijk even geen scherm voor je neus. Ik ben groot fan van thrillers met een romantische lijn erin. Harlan Coben, Elizabeth George, Karin Slaughter, en nu de eerste van Karen Rose die echt heeeeeeel goed bevalt!!

    Heerlijk met een kop thee of een wijntje buiten in de tuin. Ik kijk al uit naar het weekend!!!
     
  6. Kanoet

    Kanoet Actief lid

    10 apr 2019
    136
    215
    43
    Vrouw
    Ik hou ook erg van lezen... maar heb er helaas niet altijd tijd voor (of ik maak er te weinig tijd voor, haha;)) het is idd vooral goed om even los te komen van schermpjes!

    Wat toevallig @Mammie87, ik heb laatst ook deel 1 gelezen van de reizigers-serie. Heb ook seizoen 1 t/m 4 gekeken en vind m fantastisch. Lees de boeken in het Engels, dat gaat soms iets minder snel... Aangezien het enorme pillen zijn, ben ik na deel 1 ff gestopt. Heb deel 2,3,4 ook al in huis.. maar ik weet natuurlijk al hoe het verhaal gaat. Maar volgensmij zijn er 8 delen:o:

    Ben nu begonnen aan deel 1 van de zeven zussen. Ook een aanrader!
     
    Mammie87 vindt dit leuk.
  7. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Ja ik ben ook echt een lezer! Komt goed uit aangezien ik in een boekhandel werk :cool:. Ik lees vooral thrillers. Leugens van T.M Logan is echt wel een aanrader!!!. Op het moment lees ik de zeven zussen, ben nu in deel 2 en dat zijn wel.boeken die lekker weglezen
     
    Kanoet vindt dit leuk.
  8. MrsDiablo

    MrsDiablo Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Ik ben een echte boekenwurm. Ben nu in deel 1 van De Zeven Zussen bezig. Kan het maar niet wegleggen ;)

    Lezen jullie digitaal of liever in een echt boek?
     
  9. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.126
    113
    Vrouw
    Leuk topic! Ik lees zelf ook heel graag. Het liefst een echt boek, maar sinds ik 2 jaar geleden een tab heb gekregen waar ik ook op kan lezen moet ik zeggen dat dat toch ook wel echt ideaal is! Ben lid van Kobo Plus van Bol.com; ideaal!
    Ik lees zelf graag chicklits; Jill Mansell, Sarah Morgan etc. En thrillers. Ik heb alle boeken van Karin Slaughter en heb haar nieuwste ookal gereserveerd.

    Op dit moment ben ik op zoek naar het boek van Saskia Idema, doodse stilte.
     
  10. MrsDiablo

    MrsDiablo Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Kobo Plus is echt ideaal ja. Al was ik in het begin heel erg zoekende naar welke boeken er gratis waren icm het het abonnement. Elk boek wat ik wilde lezen was alsnog niet gratis haha.
     
  11. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.126
    113
    Vrouw
    Oh das balen haha. Soms zijn ze na een tijdje dan wel gratis.
     
  12. MrsDiablo

    MrsDiablo Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Ja klopt! Ik was gewoon heel ongeduldig haha
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  13. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik lees zelf ook veel.
    Tegenwoordig voornamelijk op mijn kindle. Lees eigenlijk alleen in het Engels.
    Lees thrillers, fantasie, cozy myseries en af en toe een drama boek.
    Lees bekende en onbekende auteurs ☺
     
  14. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.126
    113
    Vrouw
    Heb ik bij sommige boeken/auteurs ook hoor, die moet ik dan gewoon meteen hebben! Maar als ik tegenwoordig in een winkel een boek zie kijk ik voortaan wel eerst of ie ook bij Kobo Plus staat haha.
     
  15. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.527
    1.497
    113
    #15 din0, 28 apr 2019
    Laatst bewerkt: 28 apr 2019
    Ja ik ook.
    Wat lekker leest lees ik dan ook zo uit oeps,.
    Ben lid van de bieb.
    Zussen wacht nog op de laatste.
    Jd robb aka Nora Robbert wacht nog op de laatste.
    Rose idem.
    Mj allright
    Jd Barker nieuw schrijver.
    Robbert brynza laatste adem ook wachten op de laatste.
    Lisa garner
    Ach te veel dus..

    Ik hou vrouwenthrilers in de gaten en hebban.
     
  16. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Geen fictie, maar ik ben op dit moment ‘Grip, het geheim van slim werken’ aan het lezen van Rick Pastoor. Sluit aan bij het organizing gedeelte van mijn werk en wát een fijn boek! Leest lekker, inspirerend. Helpt je om je doelen te stellen en te halen, zowel op het gebied van werk als privé. Echt een aanrader!
     
  17. KleineMama15

    KleineMama15 Actief lid

    27 feb 2019
    479
    196
    43
    Vrouw
    Gouda
    Hier ook een lezer. Lees van alles op een E reader bij kobo plus
     
  18. MariTheresa

    MariTheresa Actief lid

    24 jan 2019
    218
    110
    43
    Vrouw
    Lezen gaat bij mij heel langzaam. Ik doe echt maanden met een boek. Toch lees ik wel veel en vind het heerlijk om te doen. Ik probeer mezelf ertoe te zetten meer te lezen. Nu heb ik bijna 'kronieken van de liefde' van Elena Ferrante uit, waarvan vooral het tweede boek me bevallen is. Ik heb net 'President vermist' gelezen met lekker veel actie en spanning erin. Ik heb 'Dood de koning' van Sandrone Dazieri alvast besteld. Ik ben aan het luisteren naar 'Sapiens' op storytel. Mijn oude studieboeken waarvoor ik tien jaar geleden tentamens maakte ben ik aan het herlezen op mijn eigen tempo. Ik heb nog een hele wachtlijst van boeken die ik ook zou willen lezen.
     
  19. RoosAnne

    RoosAnne Actief lid

    23 feb 2018
    151
    156
    43
    Vrouw
    Ik haal dit topic even omhoog. Ik houd heel erg van lezen, lees hoofdzakelijk Engels en soms Nederlands. Ben nu bezig in Outlander van Diana Gabaldon, die hier al vaker is genoemd.
    Ik ben lid van Bookcrossing (internationaal) en Goodreads en houd altijd bij wat ik lees, hoeveel ik lees etc.
    Ben nu dus bezig in het 13e boek van dit jaar.
    Ik wacht met smart op eind juni, dan koop ik de nieuwe Kate Atkinson Big sky voor mezelf en het eerste deel van de zeven zusters van Lucinda Riley voor een vriendin.
    Ik kom aan mijn boeken via meetings van Bookcrossing en wanneer ze naar me opgestuurd worden via Bookcrossing. Soms koop ik boeken in de kringloop en heel soms koop ik ze nieuw.
    Afgelopen woensdag The miniaturist gekocht in het Rijksmuseum.
    Hoe komen jullie aan je boeken?
     
  20. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.527
    1.497
    113
    Ik ben ligt van de bieb is maar goed ook.
    Als ik alle boeken had gekocht had ik zelf een bieb kunnen beginnen.
    Ik hen nu kom je spelen uit.
    Was anders geen grace maar verassent.
    Ik kan niet wachten op hele goede schrijvers.
     

Deel Deze Pagina