Tandjes?Wie weet dat..Onervaren Mams!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jewel22, 3 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo!Mijn meisje heeft bij haar onder"gebitje" vooraan (waar haar voortandjes moeten komen) 2 lichte deukjes..En ze is al 2 dagen heel erg aan het huilen..Maar komt dat eerst voordat de tandjes doorkomen?En is dat erg vroeg?Tnxx

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee heeft het ook hoor, huilt ook veel, de onderste twee tandjes komen er door. Het is niet erg vroeg, maar volgens mij wel vroeger dan gemiddeld...

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi youame heeft het ook gehad heb toen dentinox gekocht en hielp heel goed 5 sec na dat erop gesmeerd te hebben werd ze al rustiger

en nu heeft ze 2 tandjes

4. Monique den Uyl

17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Help....
    Indira is ook van januari, maar ik had dit niet zo snel verwacht.
    Ze kwijlt veel en bijt voortdurend op vanalles.
    Ook is ze uit haar doen.
    Haar mond van binnen mag ik niet bekijken,
    die houdt ze stijf dicht.
    Dus het zal bij ons ook wel snel komen.
    Bijna geheel van de BV af, dat scheelt gelukkig.

Groetjes,

Monique

5. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    kan makkelijk hoor
    zijn genoeg beebs die rond 5 maanden tandjes kregen... hou 't maar goed n de gaten
    noa was een week jengelig.. en zat vordurend met haar hand in dr mond...
    later ging ik zelf ff voelen en waren de 2 tandjes door..noa had er ook verhoging bij..
    succes xxx

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ons zoontje is nu bijna 4,5 maand en daar is het eerste tandje doorgekomen. Eerst heeft hij weken gekwijld en beet hij veel op zijn handjes en speeltjes. Toen 1 nacht veel wakker en huilen en 's ochtends was het eerste tandje erdoor.

7. sim

sim Niet meer actief

elijah kwijlt al weken ontzettend, net of er een kraan open staat, de laatste week zit hij ook veel met zijn handjes in zijn mond, en hij stopt alles in zijn mond.

nu heb ik onder een wittig puntje ontdekt, maar het voelt wel zacht, dus ik ben al weer druk in de weer met daktarin omdat ik dacht dat het spruw was, maar nu ik dit lees kon het ook wel eens een tandje zijn. hij heeft de laatste tijd moeite met slapen gaan, moet m echt in slaap wiegen. misschien heeft dit alles dan wel met elkaar te maken...

voel je dat dan, of kon het toch wel spruw zijn?

8. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Ferron kwijlt al zeker 3 maanden, maar nog geen tandje te zien, en ok op de plek waar ze gaan doorkomen is geen roodheid, of witte puntjes, ik voel ook niets. Hij is nu ruim 6 maanden.
    Bij mijn vriendin, die ahar dochter was 4 weken te vroeg, kwamen de ondertandjes pas met 9 maanden. Tja ieder kind is weer anders, de een sneller dan de ander!

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn zoon was precies 6 maanden toen hij zijn eerste tandje kreeg. Hij is vier weken te vroeg geboren, dus je zou kunnen zeggen dat hij zijn eerste tandje met 5 maanden had!

10. MollyM

MollyM Bekend lid

Mijn eerste zoontje had zijn eerste tandje met 4 maanden en had er 8 met 8 maanden maar deze jongeman is nu bijna 7 maanden en gisteren zag ik zijn eerste tandje doorkomen. Ook kwijlt hij lang niet zo veel als mijn eerste kindje. Dus dat verschilt zelfs tussen broertjes.

11. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    er zijn kinderen die een tandje krijgen als ze 13 maanden zijn en er zijn kinderen die met een tand geboren worden...
    daar is gene pijl op te trekken..

waar je vooral om moet letten is jengelen, kwijlen, handjes in de mond(speeltjes) en vaak gaat't ook gepaard met verhoging... en hard tandvlees.(kleur maakt meestal niets uit)

12. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    esmee was 4 / 5 maanden toen ze haar eerste tandjes kreeg ze is nu bijna 10 maanden en de 6 komt nu

13. tamaartje24

21 jan 2007
    31
    0
    0
    huisvrouw
    haarlem
    Ons meisje is nu bijna vier maanden, en kwijlt sinds 2 wkn erg veel, nu steeds handjes in de mond en spuugdoekjes... Al paar dagen helemaal uit haar doen veel huilen.. zou dit al tandjes kunnen zijn, zie nog niets!

14. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja tis heel moeilijk.. ik zei ook met 4 maanden.. volgens mij komen de tandjes eraan.. kwijlen.. alles in dr mond.. maja dat doen babies eigenlijk altijd.. :)

ze kwamen uiteindelijk pas met 6 maanden.. ze had toen verhoging, en huilde heel veel.. en was niet lekker( ook weer met haar andere 2 tandjes...)

bij mij was de echte indicatie het tandvlees wat hard was en stukkend.

15. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    met vier maanden ontwikkelen zich ook de speekselklieren goed in de mond... Dus dat verklaart vaker dan de tandjes het vele kwijlen op deze leeftijd (zei het CB tegen mij).

16. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    M'n broer is geboren met z'n 2 ondertandjes er al volledig door (m'n moeder heeft afgezien bij de borstvoeding :) ), elk kind krijgt op zijn/haar eigen tijd tandjes.
    Het is pijnlijk voor die kleine stakkerds, en vaak komt er ook koorts bij kijken.
    Hier werd dat opgelost met een bijtring, maar ik legde die niet in de diepvries (toch wel té koud) maar gewoon in de koelkast.
    Verdoofd een beetje, kleintje zit er dan op te sabbelen en het werkt ook afleidend (vooral als je zo'n leuke neemt boordevol kleuren).
    Verder die zalfjes die je bij de apotheek kan vinden, maar die moest er te vaak op vond ik :oops:

17. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    als de tandjes "door" zijn, hoe ziet dat er dan uit?
    Jonathan heeft rechts onder twee puntjes,
    maar het zijn niet de voorste tandjes, maar degene die daarnaast zit. en de puntjes zitten aan de zijkant van z'n tandvlees. Zijn dat dan ook tandjes, of is dat wat anders?

groetjes Debby

18. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    als ze hard en scherp aanvoelen zijn 't tandjes :)

19. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    als ze erdoor zijn, zit je echt al het wit van het tandje door het tandvlees heen.
    Als ze doorbreken, zie je die 'puntjes' ;) (en dat is het pijnlijkste, het doorbreken)

20. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Oh nou die puntjes heeft Jonathan wel al,
    Maar heel klein. Ze voelen wel hard! En ze zitten aan de zijkant van zijn tandvlees...dus tussen zijn tandvlees en zijn lip. Klopt dat wel?
    En hoelang duurt het dan voordat zo'n tandje er dan helemaal is?

Hahaha wat een vragen..:D

groetjes Debby

Deel Deze Pagina