Even hier een vraagje omdat ik niet weet of het "normaal" is. Ik heb een kleine 2 weken mijn eerste gaatje laten vullen in mijn kies. Zo'n witte vulling. Nu is het zo dat na een paar dagen ik pijn had en koud en warm heel erg goed voelde. Ik ben toen teruggegaan en ze hebben de vulling een stukje bijgeslepen. Nu echter bijna 2 weken later voel ik nog steeds warm en koud heel erg goed (niet meer zo overdreven als voor het slijpen overigens) en doet kauwen op harde dingen echt wel wat pijn (bijvoorbeeld de eerste paar keer van een kauwgom of hard vlees) Is dit normaal????
Ik heb dit ook wel lang gehad (maand). Nu nergens geen last meer van. Een kennis van mij is tandartsassistente geweest en wist mij te vertellen dat witte vullingen vaak meer/langer problemen geven.
Zouden ook de zenuwen kunnen zijn dat het gat te diep was en je wortelkanaalbehandeling nodig hebt. Heb daar helaas ervaring,mee
hier heeft dat erg lang geduurd (complete reconstructie van een kies). de wortels lagen er vlak naast. Dat duurde paar maanden en kan nu eindelijk weer zonder rietjes koud drinken naar binnen krijgen. heb alleen maar witte composiet vullingen (denk inmiddels geen enkele kies zonder...). heb het tot nu toe bij 1 enkele gehad. verder als het niet beter word je TA even bellen
Ja dat kan heel normaal zijn. Maar als je de pijn constant voelt, dan zou ik ff een foto laten maken. Ik heb dat gehad en bleek idd een wortelkanaalbehandeling nodig te hebben.
Ben je toevallig verkouden oid? Ik heb echt exact hetzelfde gehad. En uiteindelijk had ik een holte-ontsteking. Die uiteindelijk een soort van chronisch blijkt maar dat is een ander verhaal..
Ik heb eind augustus gaatjes laten vullen en van 1 kies heb ik nog steeds last, ik kan absoluut geen kou/warmte verdragen hieraan. Ik ga er vanuit dat het dus gewoon niet goed is gebeurd maar ben echt te bang om ermee terug te gaan, omdat het vullen zoveel pijn deed (met verdoving). Ik kan er verder wel mee eten inmiddels maar vooral warmteverschillen doen nog steeds pijn...
Ik heb vorige week zondagavond een stuk van mijn kies afgebroken. Gelukkig kon ik de volgende ochtend vrijwel meteen bij de tandarts terecht. Hij vertelde dat je bij een witte vulling lang last kunt houden van pijn bij warm en koud. Napijn is een bekend verschijnsel bij witte vullingen. Misschien scheelt het dat ik aan de kies ernaast al een wortelkanaal behandeling heb gehad, want ook het boren viel me heel erg mee. Het was een flink gat wat er zat bij mij, bijna tot op de zenuw. Hij heeft de kies kunnen repareren, ik was al bang dat hij eruit zou moeten.
Komt inderdaad regelmatig voor na het leggen van vullingen. Het komt omdat de witte vullingen wat krimpen bij het hard worden en dus wat aan de kies "trekken" Zolang je merkt dat het nare gevoel steeds een beetje minder wordt, hoef je je geen zorgen te maken en zal het uiteindelijk helemaal verdwijnen.
Zoals je leest is het inderdaad normaal dat dit nog gevoelig kan zijn. Heeft met de zenuwen te maken. Bij een enkeling kan dit een paar weken aanhouden. Heb er zelf nu al bijna een maand last van.
Oke dank voor alle reacties! Dan kijk ik het nog even aan...jeetje..ik had niet verwacht dat je er nog zo lang last van kunt houden. Vanavond uit eten geweest en kan gewoon geen koud drinken door mijn mond laten gaan en toen ik ijs at, deed het echt zeer..... Bedankt voor jullie reacties!!!!!!!!