Bonte Baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minny, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Onze zoon van 6 weken heeft een hele vreemde huiduitslag.
    Hij heeft altijd wel wat kleine pukkeltjes op gezicht en borst. Denk dat dit door de borstvoeding komt. Maar vandaag in badje zat zijn hele lichaam eronder. Hij leek echt bont! Voelt een beetje als zacht schuurpapier!!
    Nu heeft hij wel 1x kunstvoeding gehad vandaag. Zou het hiermee te maken kunnen hebben of toch door het badje? Hoop niet dat het iets ernstigs is. Verder doet ie gelukkig normaal!!!

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik gok eczeem, kan door een allergische reactie zijn. ander wasmiddel of zeep in het badje?
    beter even door ha laten kijken, die kan de beste zalf voorschrijven.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    J. wordt ook altijd helemaal rood in badje (gebruiken geen zeep oid, alleen water). Na het badje smeer ik hem goed in en dan zakt het daarna ook weer af. Het jeukt bij hem wel.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Balneum Extra Vettend helpt goed bij een droge huid die niet zo goed tegen het badwater kan. Voor eczeem zou ik wel even naar de HA gaan, want dat jeukt vaak erg en dan krijg je er speciale zalf voor!!

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Nee hoor, ik denk niet dat het eczeem is. Bijna alle baby's krijgen baby acné, heeft mijn dohter ook gehad. Hormoonpukkeltjes. Heel ruw en ónder de pukkeltjes. Het werden er steeds meer, haar hele gezicht zat eronder, ook een beetje op haar hoofd. Ik was ook bang dat het niet meer wegging, maar na een week of 2 was het weg.

6. tulip

tulip Niet meer actief

warmteuitslag!!! Het zijn kleine rode puntjes en na het badje werd het hier ook erger, omdat ze dan lekker in warm water zijn geweest of in een warme doek worden gewikkeld. Na een paar uur moet het meeste weg zijn getrokken. ( als hij wat koeler aanvoelt) als het blijft lijkt het idd een uitslag van badmiddeltje of creme.

Deel Deze Pagina