Boodschappen Desinfecteren?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Marsepein, 2 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Desinfecteren jullie alle boodschappen die jullie in huis halen?

    In het begin van corona zette ik deze gewoon weg in kasten en koelkast maar ik word steeds panischer. Schoenen en jas gaan meteen uit en blijven op een bepaalde plek. Handen wassen en daarna ga ik de boodschappen langs met een doekje met desinfectie voordat ik ze wegzet in de kast en koelkast. Fruit en groenten gaat nu ook eerst in een bak met water en azijn.
    Ik word er helemaal gek van maar ik blijf maar doordenken. De boodschappen tas en plek waar hij heeft gestaan in de keuken maak ik ook schoon en vervolgens ga ik douchen.
    Ben ik de enige die zo aan het doordraaien is na de wekelijkse boodschappen?
     
  2. Nehneh

    Nehneh Niet meer actief

    Yup

    Ik haal een wegwerpdoekje eroverheen. Ik heb gelezen dat er ook een kans is dat het virus op boodschappen zit.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  3. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja. Tenminste, ik ga echt niet zo ver. Blijf zoveel mogelijk binnen, veel handen wassen en buitenshuis 1,5 meter afstand maar meer niet hoor.
     
    Leni88, suus1983 en Juul75 vinden dit leuk.
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Doe ik niet, waar houdt het dan op. Dan moet je ook de post gaan ontsmetten.
     
    Marti, Zonnestralen en Thirza78 vinden dit leuk.
  5. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Nee, dat doe ik niet. De kans dat je daardoor wordt geïnfecteerd is niet heel hoog.
    Je moet doen waar je je zelf fijn bij voelt.
    Maar laat de angst niet de overhand nemen.
     
    Jackie87, mamameer, Koektrommel en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik snap dat het theoretisch mogelijk is om via de boodschappen besmet te worden.

    En daar laat ik het bij.

    Ik had het er net nog over met mijn vriend, hoeveel mensen er nu wel niet smetvrees zullen krijgen.
     
    Axia, Marti, Waxinelichtjes en 11 anderen vinden dit leuk.
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Nee dat doe ik niet. Wij komen al zo weinig mogelijk buiten, zonderen ons van familie etc af. Eens per week even snel snel wat boodschappen in huis halen.

    Maar iedereen moet doen wat goed voelt.
     
  8. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Nee dat doe ik niet, dan kan je wel bezigblijven en hoe lang ga je daar dan mee door.. Maanden??
    Dat kleine risico durf ik wel te nemen.
     
  9. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik was mijn handen meteen als ik thuis kom en vervolgens nog een keer nadat ik de boodschappen heb opgeruimd.

    We kopen nu 1x per week in, dus de meeste dingen blijven dagen staan voordat ik ze weer aanraak.
     
    tasje, Lamode, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Nee hoor. Daar maak ik me niet druk om. Dan kan je wel bezig blijven. Ik was altijd al mn handen als ik thuiskom van boodschappen doen, niet als ik ze opgeruimd heb.
     
  11. Kaboutertjes

    Kaboutertjes Actief lid

    14 feb 2020
    278
    237
    43
    Zo ver gaan wij zeker niet nee. Maar als dat voor jou goed voelt, vooral doen!

    Hoe lang blijft het virus bestaan... Een jaar? Misschien wel langer. Uiteindelijk gaan kinderen weer naar school, hoe ga je daarmee om straks?

    Ik doe boodschappen en blijf thuis als ik ziek ben (of verkouden etc). Ga ook niet onnodig de straat op of zo. Hebben een grote tuin waar wij in gaan. Buren maken uiteraard ook gebruik van hun tuin. Als die een keer niezen of hoesten en toevallig het virus hebben is de kans aanwezig dat dit ook in onze tuin terecht komt. Met boodschappen doen hetzelfde natuurlijk, als iemand dan toch niest, kan het zo een tijdje blijven hangen of op een product komen dat uiteindelijk door mij wordt meegenomen. Zou dus met handschoenen, mondkapje, bril etc etc boodschappen moeten doen of zelfs zo in de tuin moeten zitten. Als je gaat nadenken hoe je het allemaal zou kunnen oplopen word je helemaal gek (althans, ik zou er gek van worden).
    Probeer nog wel een beetje 'normaal' te leven.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  12. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik doe het heel bewust niet, omdat het dan effectief niet meer stopt en ik mezelf helemaal gek zou maken.

    Ik blijf binnen (of in eigen tuin /straat) , ik was m'n handen als ik iets van 'buiten' heb aangeraakt, als ik ondanks dat toch besmet raak, dan is dat zo... Ik hoor niet tot de risicogroep en kom ook niet in contact met iemand die behoort tot de risicogroep, en ik vind het ook belangrijk dat er sommige dingen nog 'normaal' blijven, ook voor m'n kinderen.

    Geen oordeel naar wie het wel doet, ik snap het wel.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  13. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.445
    7.289
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Nee als ik dat ook nog ga doen word ik gek denk ik.
    Ga met handschoenen boodschappen doen, laadt de auto in, zet de kar terug, gooi de handschoentjes weg en desinfecteer mijn handen en het muntje van de kar omdat daar de meeste bacteriën opzitten denk ik.. verder dan dat ga ik niet..
     
  14. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik vraag me trouwens ook af hoe grondig je alles zou moeten desinfecteren dan? Want zo'n doekje lijkt me niet voldoende als je bedenkt dat er aangeraden wordt om je handen te ontsmetten met minstens 70% alcohol of te wassen met zeep gedurende twee keer 'happy birthday'.

    Je boodschappen een paar dagen in quarantaine zetten lijkt me dan effectiever
     
  15. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik loop als apo ass met een “snoetje” rondje op de cohorts omdat de juiste maskers op zijn en zou dan thuis de zooi desinfecteren? Nee dus XD
     
  16. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik doe het zelf niet, maar stond op het punt om het te doen vorige week. Ik heb me toch ingehouden, ik laat de boodschappen wel in de garage staan en ruim ze pas na een dag of 2 op. Fruit was ik wel extra goed (maar deed ik eigenlijk altijd al). Handen wassen doe ik heel veel, ook al kom ik nu zelden buiten. Post raak ik ook niet gelijk aan.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  17. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Respect voor jullie :thumup:
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  18. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Nou inderdaad. Niet alleen volwassenen maar misschien ook kinderen. Ik denk echt dat dat gaat gebeuren.
    Net zoals ik me af vraag of we straks niet veel vatbaarder zijn voor virussen. Omdat we nu in quarantaine zitten en er niet veel mee in aanraking komen. Maar misschien dat dat meevalt, geen idee. Sorry ook een beetje offtopic. Ik doe dat dus niet omdat je jezelf dan helemaal gek maakt.
     
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.968
    17.011
    113
    Vrouw
    Uhh nee daar begin ik niet aan. Voor het eten was ik sowieso mijn handen altijd
     
  20. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ehmmm nee. Ik heb niet het idee dat even een doekje eroverheen uberhaupt helpt. :rolleyes:
     
    Vero0504, Evanesco en Huismuisie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina