Boomer shih- tzu pup

Discussie in 'De lounge' gestart door Spikkel19, 26 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hoi!
    Na lang vragen en overwegen gaan wij over op het zoeken naar een pup. De Boomer shit-zu spreekt ons met onze situatie het meest aan. Waar moeten we op letten bij het zoeken naar een pup? En waar moeten we rekening mee houden. De volgende dingen moet ik sowieso in huis halen
    -voer wat bij Nest ook gegeven is
    -bench
    - halsband en riem
    - mand of deken
    - voerbak en drinkbak

    Nog dingen die ik vergeet?
    Ook hebben we al een goede dierenarts waar we de inentingen gaan halen. Chip natuurlijk
    Aanmelden bij honden belasting en puppy cursus en tijd heb ik gnoeg.

    Is er iets wat ik vergeet?

    Alvast bedankt!
     
  2. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik zou zoeken naar een Shih-Tzu. Met een Shit-zu haal je waarschijnlijk voornamelijk een hoop ellende in huis... :)
    Sorry, ik kon het niet laten. Heb geen tips verder want ik heb alleen ervaring met katten, maar wil je wel veel plezier wensen met je toekomstige pup!
     
  3. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Whaha sorry ik zie het nu pas
     
  4. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wil je een Boomer (kruising van mogelijk verschillende kleine rassen) of een shih-tzu? Zou van daaruit verder kijken.
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Chip moet hij uit het nest al krijgen. Eerste enting(en) ook.

    Een boomer is een kruising.

    En een beetje een goede fokker geeft je een zak voer mee. Dus kun je evt een andere voeding aanschaffen.
    Riem (korte riem, geen rollijn)
    Evt snoepjes voor trainen.

    En probeer een lap uit het nest mee te krijgen. De eerste nachten een kruikje en een tikkende klok in zn mandje, slaprn ze vaak beter.

    Heb je genoeg geld om diverse onverwachte kosten te dragen? Of kun je beter een verzekering af sluiten??
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou contact opnemen met een fokker, in ieder geval niet via marktplaats o.i.d.
    Wij hebben onze hond via de fokker, kwamen op een wachtlijst dus duurde even, maar hiervoor maakte wij wel alles mee (afwachten of dekking was gelukt, echo foto's en de pups van geboorte tot 8 weken zien groeien). De chip kreeg hij trouwens al vanuit de fokker, dus wij hoefde deze alleen op naam te zetten.
    Borstels, speeltjes en een teken tang zijn ook niet onbelangrijk en natuurlijk veel tijd, moeite en geduld om de pup zindelijk te maken en op te voeden.
     
  7. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113
    Goede kammen/borstels en op zoek naar een goede trimmer :D
     
  8. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Dank voor de antwoorden, We zitten te kijken naar een huisdieren verzekering raden jullie dat aan en zo ja welke dan?
     
  9. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja dat kan, je kunt ook zelf elke maand een bedrag apart zetten.

    Hier 4 jaar lang de hond verzend gehad voor €15,- per maand. Dit kon voor ons uit. Maar wij staan maandelijks bij de dierenarts met hem. Ik denk eerlijk gezegd dat het normaal gesproken echt niet uit kan. Waren verzekerd bij Nationale Nederlanden (nu OHRA)
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou het niet meer doen. Wij hadden het ook met twee honden. Eerste had hd, werd niet vergoed. Tweede bleek zwaar allergisch en is veel spulletjes nodig om het dragelijk te maken, na 1 jaar betalen noemden ze het chronisch en dus betaalden ze niet meer.

    Ik zou het geld zelf apart leggen.
     
  11. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik denk dat je grootste zorg is dat je niet bij een broodfokker je hondje koopt.
     
  12. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    bij een broodfokker halen we sowieso geen hondje weg.
    daar lettten we goed op.
     
  13. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Broodfokkers zijn gehaaid. Zorg dat je de moederhond ziet en geloof niet in smoesjes dat de moeder de pups zat was of dat iemand de pups verkoopt voor een kennis. Broodfokkers zijn allang geen fokkers meer met grote schuren vol pups, maar maken juist gebruik van huiselijke situaties etc.

    Verdiep je eerst in of je een boomertje of een raszuivere shih tzu wilt. Dat is natuurlijk al een heel verschil. Als je het echt goed wilt doen, kun je meerder herkende fokkers aanschrijven met een uitgebreide mail waarin je je voorstelt en eventueel de vraag of je kunt bellen.

    Als je gaat voor iemand die 'gewoon' een nestje thuis heeft let dan echt op dat het geen verkapte broodfok is.

    Succes!
     
    Meiske2015 vindt dit leuk.
  14. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dit inderdaad.

    Broodfokkers werken tegenwoordig ook samen met mensen die een teefje in huis hebben door de pups bij hun te brengen zodat het lijkt alsof de pups van hun zijn.

    Boomertjes zijn de grooste inkomstenbron van broodfokkers.
     
  15. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    We zijn er over uit dat het een boomertje word, we gaan een beetje rond vragen, al kwam ik er al meerdere tegen waar heel veel pups nest waren daar ga ik dus echt niet halen dat vertrouw ik niet..

    ook zijn we al naar een 2 asiels geweest om te kijken of we daar een hondje weg konden halen maar helaas geen geschikte hond voor bij ons..
     
  16. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.763
    1.513
    113
    Een Boomer is een kruising van verschillende rassen en dus geen ras op zich. Een kennis van ons heeft bijvoorbeeld een boomer gekocht met een kruising van een cocker spaniël. Het is een fantastisch beestje, maar nu al patella problemen wat ook veel bij dat ras hoort helaas.

    In onze zoektocht naar een nieuw hondje hebben wij gekozen voor een Havanezer. Ook een super leuk hondje, die wordt getest en gefokt via bepaalde richtlijnen.

    Ik zou dus als je een boomertje krijgt enorm goed kijken met welke rassen ze gekruist hebben. Soms de meest vreemde combinaties.

    Liefs Tumtummetje
     
    Meiske2015 en Spikkel19 vinden dit leuk.
  17. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Soms moet je gewoon geduld hebben voor een hondje uit het asiel of een stukje verder willen rijden.

    Maar ik zou inderdaad denken aan een verzekering. Operaties voor patella luxatie kosten wel een paar honderd euro.
    En vergeet de intensieve nazorg van een x aantal weken niet.

    En een goede trimmer die weg weet met een mix van verschillende vachten.

    Je zou je eens aan kunnen melden op:
    www.hondenpage.com
    Daar kan je alle info vinden over broodfokkers en waar je op moet letten.
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Mag ik vragen wat de reden is dat je voor een boomer shih tzu gaat in plaats van een ras zuivere shih tzu?
     

Deel Deze Pagina