Boos / gefrustreerd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debq, 13 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    M is altijd al een pittige dame geweest. Maar de laatste weken is ze echt zo snel boos en gefrustreerd. En om echt dingen die volgens ons vrij normaal zijn die niet mogen zoals zwierend aan de trapleuning naar beneden gaan bijvoorbeeld. Maar ook om kleine dingen die niet meteen lukken tijdens het spelen wordt ze mega boos.

    Ze kan en gaat veel naar buiten. Heerlijk klimmen, fietsen, steppen, skeeleren, etc. Binnen kan ze ook heel geconcentreerd met dingen spelen, playmobil, Lego, knutselen, kleien etc.

    Herkennen jullie dit bij kindjes van ruim 3,5 jaar? Ze lijkt erg toe te zijn aan school, maar moet echt nog 3 maanden wachten. Of heb je op deze leeftijd ook nog sprongetjes die vrij heftig zijn en lang duren?
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.772
    113
    Oooooh heel herkenbaar, met die leeftijd was hij zo toe aan school. Ik ging met hem dingen samen doen en zo uitdagen. Samen koken, Smart games, spelletjes.

    Het zal ook niet helpen dat het bijna vakantie is. Zoeken naar wat kan en de battles zoeken.
     
  3. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ja 3.5 vond ik bij beide kinderen de pittigste leeftijd. Het is echt even doorbijten tot ze 4 zijn.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.106
    113
    Vrouw
    Yep. Ik had een super makkelijk kind. Met 3,5 dacht ik: wie ben jij??? Met een fotolijstje in de hand staan uit protest: ik ga dit stuk maken want jij bent stom mama! En gillen omdat ik bv t verkeerde glas gaf of vroeg of hij zijn handen wou wassen...

    Nu een jaar later gaat t beter maar hij kan nog steeds zn schoenen door huis laten vliegen omdat t stomme schoenen zijn omdat ie ze niet aan krijgt bv of woest worden omdat ie moet plassen voordat we weg gaan. Maar dat gegil is goddank voorbij. Hij is nu meer brutaal in taalgebruik en zoekt daarin de grenzen op ("je bent de baas niet over mij!" Nee ben ik ook niet want je bent niet onze hond, maar in t kader van hygiëne moet je nu wel je handen wassen. "Oh, denk je dat mevrouwtje". Zulke gesprekken heb ik nu :p )
     
    IT234 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoon is even oud en gaat inmiddels al meer dan een jaar voltijds naar school (België). Hij is exact hetzelfde. Dus heeft weinig te maken met school, vrees ik, en alles met de leeftijd. Succes!
     
  6. Lazuli

    Lazuli Actief lid

    19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Iedereen heeft het wel over peuters van 2 en terrorfases, maar ik vind bij beide kinderen tussen 3 en 3,5 veel heftiger. Ik merk nu dat het een beetje afneemt en dat de buien korter duren en minder heftig zijn.
     
  7. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Precies! Vergeleken met 3 jarigen zijn 2 jarigen peanuts.
     
    Lazuli vindt dit leuk.
  8. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Vandaag op het kdv weer zo’n voorbeeld. Ze had iets te horen gekregen wat niet mocht. Haar reactie was geweest: ‘nou, mijn mama komt mij toch vroeg ophalen en dan ga ik toch naar huis!’
    Nog even doorzetten dus, pfff...
     
  9. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Pff, zooooo blij dat ik niet de enige ben... Vond mijn bijna 4 jarige al zo veranderd... :|
     
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.024
    25.493
    113
    Mijn zoon is net 3 en nog steeds een lieverd. Ik dacht: yes! De terrible two's overgeslagen! Maar het begint dus pas met 3,5 !? What! Nooo :eek::eek: :p
     
  11. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ja mijn dochter vond ik de laatste 6 maanden voor ze naar school ging echt pittig. Ze was heel erg boos, schreeuwen etc. De eerste weken school ook, en sindsdien gaat het wel goed! Natuurlijk af en toe een mindere dagen, maar in de weken rondom start school heb ik wel eens gedacht dat er echt iets niet in orde was, ze was zooooo boos.
     
  12. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Hoeft niet hoor.:)
    Mijn 2e dochter heeft de terrible two ook overgeslagen, maar had met 3,5 ook nergens last van. Nu is ze 4 en wordt ze iets brutaler, maar ze is nog steeds een zacht ei.

    De oudste daarentegen...
     
    debq vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina