Booster & omikron

Discussie in 'Corona forum' gestart door Maan93, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kreeg jij na je booster omikron

  1. Ja, maar binnen de 7 dagen na booster

    4 stem(men)
    13,3%
  2. Ja, maar langer na booster

    6 stem(men)
    20,0%
  3. nee, nog niet besmet maar ook geen contact met besmette personen

    15 stem(men)
    50,0%
  4. Nee, maar wel nauw contact met besmette personen.

    5 stem(men)
    16,7%
  1. Maan93

    Maan93 Niet meer actief

    Even een poll hoe veel mensen hier omikron hebben gekregen naar hun booster.

    Laat ook even weten of je wel of geen klachten heb.

    Ik ben 13 dagen naar booster positief getest. En ben flink verkouden.
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Tja, ik zit nu een kleine 2 weken na mijn booster en ben vooralsnog niet besmet geraakt. Maar wat niet is, kan nog komen, toch? :) Je bent niet 100% beschermd tegen besmetting na vaccinatie, da’s bekend.
    Dus dit zegt niet zo veel, denk ik
     
    olleke en Mississippi vinden dit leuk.
  3. Maan93

    Maan93 Niet meer actief


    Gommers zij afgelopen week bij Beau dat je 8 weken beschermd zou zijn tegen een infectie met omikron naar booster. Vandaar dat ik er benieuwd naar ben.

    Want we weten allemaal dat je alleen beschermd ben tegen ernstig ziek worden.

    Hier in de omgeving man en jongste nog negatief. Maar binnen de 7 dagen naar booster. En mijn moeder en vader ook negatief ondanks onze zoon er was gaan logeren. Zij waren 7 dagen naar booster.
     
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.406
    23.916
    113
    Mijn oudste dochter heeft vorige week haar booster gehad (woensdag) en testte gisteravond positief op een zelftest (echte knaller). Dus ik gok dat het omikron is.
    Jongste dochter testte vanmorgen ook al positief. Dus ik geloof dat het nu gewoon heerst in huis.
    Man heeft vorige week ook booster gehad en is vooralsnog negatief. Ik had mijn booster uitgesteld ivm andere gezondheidsklachten.

    Dus ben benieuwd of man het nog krijgt. Ga er eigenlijk wel van uit dat we nu allemaal aan de beurt zijn. Vooral aangezien we niemand gaan isoleren. Volgens mij zijn we er dan het snelste allemaal vanaf met deze variant.
     
    Maan93 vindt dit leuk.
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Je kan toch sowieso gewoon besmet raken na vaccinatie?
    Alleen zou je er dan minder ziek van worden en/of minder kans op doorgeven.
     
    Sado vindt dit leuk.
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Ik heb het zelf niet gezien, maar zou zeggen dat je dat verkeerd hebt begrepen. Je bent niet 100% tegen Corona besmetting (welke vorm dan ook) na vaccinatie/booster.
     
  7. Maan93

    Maan93 Niet meer actief

    Dat weet ik zelf ook, maar werd daar dus niet gezegd. Vandaar mijn intressen hoe veel mensen nu dus echt omikron gaan krijgen die geboost zijn.

    Hier in principe minder mensen die geboost zijn dan niet geboost in de omgeving.

    Tot nu toe in de familie 6 besmettingen waar van 3 ongebooste kinderen, 2 ongebooste volwassenen en dan ik die wel geboost ben.

    Mijn man, opa en oma ouders en zus en zwager zijn geboost en ook allemaal in contact geweest. ' allemaal smorgens negatief getest voor een verjaardag en een dag later postief' maar allemaal negatief. Waar bij onze zoon bij mijn ouders gelogeerd heeft.
     
  8. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Geen idee natuurlijk of het omikron is, maar ga daar gezien de situatie momenteel, voor het gemak maar vanuit. Heb 5 januari de booster gehad en ben afgelopen maandag/dinsdag besmet door de kids :)
     
    Maan93 vindt dit leuk.
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.663
    113
    Vrouw
    Booster is nu 2 weken geleden.
    Veel contacten gehad de afgelopen periode. Maar zover ik weet was niemand daarvan besmet.
    Afgelopen dinsdag een negatieve preventieve zelftest.
     
    Maan93 vindt dit leuk.
  10. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Volgens mij moet je voor optimale bescherming zo’n 14 dagen optellen bij vaccinatie datum ivm aan het werk gaan van je immuunsysteem etc.
     
    Maan93 vindt dit leuk.
  11. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Holy cow wat een hoop spelfouten in die poll
     
    Sado vindt dit leuk.
  12. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Ik heb het aangepast. Nu klopt het (toch?) ;)
     
    julia80 vindt dit leuk.
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik ga het je over 2 weken laten weten. Een week geleden booster gezet, zondag positieve test zoon, gisteren positieve test andere zoon, mijn man en ik testen tot nu toe negatief met de zelftesten. We houden geen afstand (jongste is 2 jaar) en ze kuchen lekker in de rondte…
     
    Zxcvb en Maan93 vinden dit leuk.
  14. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    943
    613
    93
    Vrouw
    Ik ben 16 dagen na de booster positief getest. Ik denk Omikron want ik heb geen geur en smaakverlies.
     
    Maan93 vindt dit leuk.
  15. Maan93

    Maan93 Niet meer actief

    Ach voor je meteen zo reageert. Kun je misschien je eigen even verdiepen in disorthografie? Alles is volgens de spellingscontrole juist gespeld. Echter past deze grammatica fouten niet aan.

    Zal het er voortaan als disclaimer bij zetten......
     
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.995
    11.670
    113
    Vrouw
    Ik durfde er niks van te zeggen:oops:
     
  17. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    De kans dat je omicron hebt is natuurlijk op dit moment super groot, alleen geur en smaakverlies is geen criterium. Wij hadden hier dec 2020 corona en geen geur en smaakverlies gehad. Omicron bestond toen nog niet.
     
  18. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Ik he
    Ik heb 'me eigen' er even in verdiept.
    Maar dat verklaart niet alles hoor ;)
     
  19. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Dat hoef je sowieso niet perse te hebben met welke variant dan ook. Wij hebben het een jaar geleden gehad en geen reuk en smaakverlies gehad.
     
  20. Justtasking

    Justtasking Actief lid

    21 aug 2021
    104
    100
    43
    Vrouw
    Zelf niet geboosterd of in contact geweest maar deel toch een ervaring in het gezin.

    Vader 16 December booster gehad.
    Zusje toen 8/9 weken geleden Corona gehad (zonder klachten).
    Broertje 1: 28 Dec klachten; positief.
    Broertje 2: Kwam bij mijn ouders thuis binnen 2 dagen positief. (Hier zijn redenen voor geen commentaar graag)
    Moeder: ergens die dagen ook positief.
    Broertje 3: 1/2 dagen later ook.
    Sinds vorige week is echt iedereen Corona vrij en uit quarantaine.

    Vader en zusje niets gekregen.
     

Deel Deze Pagina