Borsten als nog borstvoeding

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Akka, 4 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Het is nog pril, maar gister en vandaag, met nu al mooie oploop, positief getest! Ik merkte ook al wat herkenbare symptomen, vermoeidheid en krampjes (vond dat juist vroeg), maar het gekke is dat de gevoeligheid van mijn borsten juist minder is geworden. Vlak na mijn eisprong zijn ze altijd wel gevoelig, vooral tepels en dat is dan ook echt een beetje onprettig met voeden, maar nu is dat juist weer weg getrokken.

    Bij mijn eerste had ik enorm pijnlijke borsten en was dat ook een heel vroeg symptoom, dus was nu ook een beetje bang dat het voeden wellicht heel pijnlijk zou worden.

    Ik maak me niet echt zorgen, maar vraag me af hoe andere dagjes die nog borstvoeding geven dit hebben ervaren?
    En voelen jullie soms ook je baarmoeder samentrekken tijdens het voeden? Vinden jullie dit nog spannend?
    En als ik jullie dan toch een vraag stel, wanneer merkten jullie en terugloop in productie?
     
  2. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Tijdens mijn 2e zwangerschap heeft zoon de hele zwangerschap door gedronken. Hij was ruim 1 toen ik zwanger werd, dronk 2x per dag. Mn tepels werden wel gevoeliger, dus echt prettig was het niet altijd, maar hij dronk maar kort en wou nog zo graag. Het was niet zodanig pijnlijk dat ik er daarom mee wou stoppen. Melk terugloop was eind eerste trimester denk ik, maar meneer bleef heel stug doordringen, ook al waren het maar een paar druppels ofzo hihi. Aan het end kon ik er wel een harde buik van krijgen, maar dat kreeg ik van alles, van schoenen aandoen, opstaan van de bank, gemeenschap... Maakte er me niet druk om omdat het niet pijnlijk of regelmatig was. Toen ik bevallen was en er weer veel melk was, was meneer helemaal in de wolken haha. Heb nog ruim een jaar getandemd, moest hem in het begin wel afremmen anders wou hij ook weer 8x per dag... Dochter werd randje dysmatuur geboren, thuis. Dankzij dat zoon de hele zwangerschap gedronken had, had zij direct na de geboorte al echt melk. En hoefden we dus niet naar het ziekenhuis en was ze op dag 4 ofzo alweer op geboortegewicht :cool:
    Nu bij de derde zwangerschap dronk dochter nog 1x ongeveer, maar niet zo fanatiek. Probeert al heel lang geen tsr meer op te wekken en is wel eens een week gestopt toen ze ziek was. Dus helaas helaas, met een week of 7 concludeerde ze dat het op was. Ik krijg er nu onder de warme douche ook geen druppels meer uit, echt op nu. Heb ook wel weer flink gevoelige tepels dus wat dat betreft mis ik het niet zo, en ze wordt volgende week 3... Best jammer, maar gelukkig hebben we het wel positief afgesloten, niet dat ze erg verdrietig of boos werd dat het op was ofzo.
     
    Frummels en Akka vinden dit leuk.
  3. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik ben 2 x zwanger geraakt terwijl ik nog een kind aan de borst had. Beide keren vond ik voeden wel meer irriteren. Melk raakt bij mij echt heel vlug op. Voor het eerste trimester is afgelopen, heb ik echt al geen melk meer.
     
    Akka vindt dit leuk.
  4. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Toen ik net zwanger was van mijn tweede kreeg de oudste ook nog borstvoeding. Ik weet nog dat ik hem een paar dagen voor mijn nod voedde en dat ik ineens een naar kramperig gevoel in mijn baarmoeder kreeg. Een paar dagen later bleek dat inderdaad van de zwangerschap te komen. Ik had die samentrekkende baarmoeder iedere keer een beetje bij het voeden en vond dat niet zo prettig. De zwangerschap is gewoon goed gegaan, zelfs geen bloedverlies of iets gehad, maar het voelde toch niet zo fijn. Voeden werd ook gevoeliger en aangezien zoon nog maar 1x per dag dronk ben ik toen toch langzaamaan gestopt met 10 weken. Productie liep toen ook al terug. Hij vroeg er nog 2 dagen naar en daarna nooit meer, was voor hem dus ook niet zo'n probleem. Ik weet niet waarom, maar tijdens de zwangerschap had ik er ook ineens geen zin meer in, terwijl ik tot die tijd met plezier heb gevoed.

    Ik had trouwens bij de eerste ook als één van de eerste symptomen hele pijnlijke en gespannen borsten. Ze groeiden ook al heel snel een paar cupmaten. Bij de tweede had ik dat helemaal niet, borsten gingen ook pas later in de zwangerschap een klein beetje groeien. Waarschijnlijk kwam dat verschil door de borstvoeding, want nu tijdens mijn derde zwangerschap gaf ik geen borstvoeding meer en kreeg ik weer vanaf het begin pijnlijke en gespannen borsten. Het kan dus best zijn dat die gevoeligheid deze keer bij jou ook helemaal niet komt, omdat je borsten zich niet hoeven voor te bereiden op de borstvoeding.
     
  5. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Ik was weer zwanger toen mn dochtertje 9 maanden was. Mn tepels deden geen pijn, maar de productie kelderde echt flink binnen een paar dagen. Helaas toen niet meer kunnen voeden.
    Nu bewust gewacht met een 3e tot de 2e klaar was met drinken
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb nog gevoed tot een week of 24, ging gewoon prima. Vanaf week 20 had ik wel het idee dat de productie echt veranderde, ik denk dat daarom de oudste dus na 4 weken vanzelf stopte - ze was toen ruim 2, dus ik vond het ook wel prima dat het zo vanzelf ging. Twaalf weken later werd de jongste geboren en dat ging ook meteen prima :)
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.558
    113
    Vrouw
    Hier exact hetzelfde.
     

Deel Deze Pagina