borstkolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door noura, 1 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij mijn dochter heb ik 9 maanden borstvoeding gegeven. ik heb toen een kolf gekocht (handkolf) met een trekgedeelte. ik kon hier niet mee overweg.
    in verband met werk, zou ik nu dus toch wel graag willen kolven. en ik heb gemerkt dat er hele andere modellen op de markt zijn.
    ik werk 1 dag, en 3 dagdelen van 4 uur per week. nu wil mijn moeder mij een kolf cadeau doen. en ik zit te denken aan een elektrische. ik weet dat ze duur zijn, maar ik kan hem naderhand ook weer verkopen. maar de vraag is nu, wat zijn jou ervaringen en wat voor advies kan jij mij geven.

    dankje wel.
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Noura,

    Dit is echt een persoonsgebonden vraag. Kolven kan idd met de hand en elektrisch. De één heeft goede ervaring met een handkolf, terwijl een ander er geen druppel uit krijgt. Dit idem dito voor een elektrische kolf. Het mooiste zou zijn als je beide kolven kunt uitproberen als je bevallen bent. Misschien kun je van iemand een kolf lenen of bij de thuiszorg een kolf huren voordat je er zelf één aanschaft.
    De meeste handkolven van tegenwoordig hebben geen trekgedeelte meer maar een duw-pomp systeem. Bijvoorbeeld de avent isis borstkolf of de ameda borstkolf.


    Het allerbelangrijkste voor straks als je gaat kolven is---> kolf in alle rust.

    Succes

    Ilja
     
  3. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    voeden deed ik altijd in alle rust, dus kolven dat zal ik ook wel zo gaan doen. maar ik begon hoopvol toen, er kwam gelijk wat uit, maar het ding was zo onhandig en leidde zo erg af doordat je steeds eraan trekken moest, waardoor er naar 3 kwartier pas een cm in het flesje zat.
    ik denk dat ik zeker maar eens ga kijken of ik er eentje huren kan tegen de tijd dat de voeding goed op gang is.
    wanneer is het trouwens de beste tijd om met een kolf te gaan beginnen?

    bedankt voor je antwoorden
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dat ligt er helemaal aan wat je zelf wilt. Je zou i.p. al direct kunnen kolven, maar dit kan ook na een aantal weken zelfs maanden. Dit hangt helemaal van jezelf af.

    Als je pas wilt beginnen als je weer aan het werk gaat is het wel handig dat je een tijdje daarvoor al gaat proberen hoe het kolven gaat, maar ook om een voorraadje voor in de vriezer op te bouwen.

    Veel succes.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina