4 voedingen en slaapritme

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door pascha, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hallo,

    onze zoon zit sinds gisteren op vier voedingen...we moesten hem steeds voor de laatste fles wakker maken en dan dronk hij ook maar een beetje..dus we hebben hem gewoon een x laten liggen en dat gaat prima...maar nu is zn hele slaapritme in de war..
    normaal sliep hij best veel overdag en sinds een paar weken ging het te slapen leggen ook heel goed hij ging gelijk zonder morren slapen...(daarvoor huilde hij zichzelf in slaap of duurde het heel lang voordat hij de slaap kon vatten)
    maar nu is hij zowat de hele dag wakker en als ik m te slapen leg..dan wil hij niet of hij is na een uur alweer wakker..
    kan het zijn dat hij zelf ook een beetje in de war is vanmwege de overgang naar vier flessen en dat hij zelf aan zn ritme moet wennen?
    en wat is eigenlijk normaal qua slapen overdag tijden?

    alvast bedankt...
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Natuurlijk zal Jayden ook aan een nieuw ritme moeten wennen, maar een slaappatroon verandert vele malen. Soms duurt dit een paar dagen en soms langer. Dat hij nu overdag weinig slaapt komt dus meer voor. Ik kan je ook niet zeggen hoeveel uur slaap per dag gemiddeld is. Dit verschilt per kind.

    Ilja
     
  3. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    Het is zo moeilijk het ging net heel goed met het slapen overdag..weglegen en gelijk gaan slapen..maar nu is het al twee dagen drama..je ziet dat hij moe is en dan toch niet willen slapen en als hij wel slaapt is het maar voor een uurtje..
    maar als het goed is gaat het na een aantal dagen weer beter?
    meestal slapen ze toch s'morgens en s'middags nog een poosje?..of zijn er ook kindjes die overdag bijna helemaal niet slapen?

    heb je net een goed ritme te pakken gooit hij alles weer om hahah....dat is voor moeders ook weer een omslag...
     
  4. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hoi Ilja...

    nog even een vraag met betrekking op de voeding...jayden gaf dus zelf aan vier flessen te willen..hij kreeg normaal 5x 180/6
    maar nu is dat dus een paar dagen goed gegaan op vier flessen en vandaag kwam hij weer om zes uur wat betekent dat hij vandaag weer aan 5 flessen zit en dan morgen weer op vier als hij weer tot acht uur slaapt...

    mag ik hem vier flessen van 210/7 geven?
    want ik ben bang dat het dan steeds twee dagen goed gaat en de derde dag weer op vijf flessen uitkomt...

    hij woog 23 juli 6600 gram en hij was toen 63 cm...

    alvast heel hartelijk bedankt..

    gr.
     
  5. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    4 flessen mag wel, maar is vlot voor deze leeftijd. Het is dus niet erg asl hij 5 flessen wil. Je zou anders eens de laatste fles 210 aan kunnen bieden.

    Ilja
     
  6. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    Het probleem is dat als we hem vijf flessen geven we hem altijd wakker moeten maken en het dan heel lang duurt voordat ie wakker is en dan uiteindelijk niet zn fles opdrinkt..vervolgens komt hij dan om acht uur...dus we hebben hem gewoon een x laten liggen en toen kwam hij ook gewoon om acht uur...dat is twee dagen goed gegaan en vandaag kwam hij weer om zes uur...nu heeft hij om zes uur zn fles gehad en moeten we hem nu weer wakker maken voor zn vijfde fles...
    en dan komt hij morgen weer om acht uur...
    dus dan komen we morgen weer op vier flessen uit..
    wat dan denk ik weer twee dagen goed gaat en hij de derde dag toch weer dat ene flesje mist...dus ik dacht als we hem dan 4x 210/7 geven dan komt hij ook weer goed uit met zijn voeding...

    anders blijft het om de paar dagen een ramp en komt hij weer niet goed in zijn ritme...

    zou ik hem dan 4x 210/7 kunnen geven?

    alvast weer bedankt
     
  7. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer het maar eens uit.

    Ilja
     
  8. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hoi Ilja...

    super bedankt voor je snelle antwoorden..we gaan gewoon even kijken hoe het morgen gaat...

    ik kan natuurlijk ook eerst proberen als hij morgen gewoon om acht uur komt om hem 3x 180/6 te geven en de laatste 210/7
    of bedoelde je dat al met zn laatste fles?

    als hij dan toch na een paar dagen dat ene flesje weer mist dan kan ik toch altijd nog 4x 210/7 geven?

    groetjes
     

Deel Deze Pagina