Borstverkleining en /maar toch borstvoeding kunen geven?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Noorderlicht04, 17 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noorderlicht04

    6 mei 2019
    41
    11
    8
    Hallo allemaal,
    In 2011 heb ik mijn borsten laten verkleinen. Inclusief tepel en teplhof verplaatsen. Dacht dat ons gezin compleet was dus is er niet rekening gehouden met borstvoeding in de toekomst. Nu ben ik 34 weken zwanger en als ik op mijn tepehof druk komt er aan beide kanten eerste doorzichtige druppels/vloeistof uit en daarna melkachtig. Ben zo verrukt! Zou ik dan toch borstvoeding kunnen geven? Iemand zelf ervaren of een deskundige hier die iets erover kan zeggen? Ik ga volgende week de lactatiedeskundige bellen voor tips.
     
  2. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Geen ervaring, maar wel gelijk een vraag terug: wat is het effect van de zwangerschap op je borsten na de operatie?
    Ik wil namelijk ook graag een verkleining, liever vandaag dan morgen, maar ik heb nog een kinderwens.
     
  3. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik weet dat het bij sommige herstelt of deels herstelt en die kunnen dan dus toch voeden :DZo fijn, Ik zou als je niet genoeg antwoorden hier krijgt de vraag nog eens stellen op de borstvoeding facebook of aan een lactiekundige !
     
    Noorderlicht04 vindt dit leuk.
  4. Noorderlicht04

    6 mei 2019
    41
    11
    8

    Met name (grote kans) dat je geen borstvoeding kunt geven. Alhoewel er wel
    Opties zijn waarbij daar zoveel mogelijk rekening mee gehouden wordt. Overigens raden ze wel aan te wachten totdat je geen kinderwens meer hebt omdat je borsten weer kunnen groeien. Bij mij zijn ze wel wat gegroeide maar echttt niet meer zo huge als ze voor de verkleining waren. Ik heb ook een borstlift ook gehad, daarvan is het afwachten of ze nu weer gaan zakken. Had echt prachtige borsten en eerlijk geen moment spijt gehad!
     
    AvdY vindt dit leuk.
  5. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat goed zeg! Ik ben vorig jaar juni geopereerd en heb een borstlift gehad inclusief tepelverplaatsing, wel op de stam, en ik ben dus bijna 37 weken zwanger. Ik heb nog geen idee of de borstvoeding nog zal werken. Voorlopig is er niks te zien, maar dat was bij mijn eerdere zwangerschappen ook niet. Ik heb wel heel veel pijn gehad van mijn borsten en littekens.
     
  6. Noorderlicht04

    6 mei 2019
    41
    11
    8
    spannend he! Ik had me er bij neergelegd dat het niet zou lukken. Gisteren was ik blij te zien dat er vocht uit komt en ook melkachtig eruit ziet. Vanochtend weer, maar nu lees ik overal wel dat dat nog niks hoeft te zeggen helaas. Ik denk nu eigenlijk al krijgt hij maar een paar slokjes. Ga dinsdag in het ziekenhuis vragen om een lactatiedeskunige zodat ik in iedere geval goed voorbereid ben. Ik ben natuurlijk al 8 jaar geleden geopereerd. Heb je geprobeerrd je borsten te stimuleren ?
     
  7. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee heb niks gedaan. Doet ook behoorlijk pijn. Heb er een keertje in geknepen maar er gebeurde niks. Ik heb ook al aangegeven dat ik niet wil kolven en aangezien ik een keizersnede krijg heb ik weinig verwachting qua borstvoeding. Maar je weet het nooit. Misschien dat ik op dag 2 toch melk kan geven als de stuwing komt.
     
  8. Noorderlicht04

    6 mei 2019
    41
    11
    8
    Ohja dat maakt het extra lastig met een keizersnede. Niet over je eigen (pijn) grenzen heen gaan, lukt het niet is kunstvoeding ook prima, zo sta ik er wel in. Bij wordt de bevalling ingeleid maar misschien (hoop ik) komt de baby we vanzelf
     
    Nuage vindt dit leuk.
  9. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Daar hoop ik hier ook op! Wie weet :)
     

Deel Deze Pagina