Borstvoeding aan peuter tijdens nieuwe zwangerschap

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MaritS, 26 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Hoi allemaal!

    Ik ben nu zo'n 5 weken zwanger en voed mijn peuter van bijna 2,5 nog (zo'n 2 á 3 keer per dag). Heb wel eens gehoord dat de melk van smaak verandert en/of de productie stopt. Ik hoop dat mijn zoontje door een van deze redenen binnenkort zelf stopt met drinken.
    Heeft een van jullie hier ervaring mee? Met hoeveel weken zwangerschap stopte de productie (of het kind)? En de hamvraag: bleef het kind gestopt, of wilde het na de bevalling met de baby meedrinken?

    Het lijkt me zo fijn als er op een natuurlijke manier een einde aan komt :)
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Hier heeft zoon de gehele zwangerschap doorgedronken.
    En ze hebben samen nog 10 maand gedronken. Toen ben ik gestopt met zoon, hij was toen 2j9m.
     
  3. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Mijn zoontje dronk maar uit 1 borst, want de andere was "vies". Uiteindelijk ben ik rond 20 weken zwangerschap zelf gestopt omdat het zo'n pijn deed. Ook was ik heel ziek (buikgriep en longontsteking ) en was er dus helemaal klaar mee.
     
  4. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Mijn dochter is zelf gestopt toen ik 14 weken zwanger was. De eerste weken van de zwangerschap waren mijn tepels erg pijnlijk voeden vond ik toen niet meer leuk. Na paar weken werd de pijn minder. Maar de productie zakte ook in, denk dat mijn dochter echt een paar weken 'droog' gedronken heeft.
     
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Met 20 weken zwangerschap wilde hij niet meer drinken. Hij was toen bijna 11 maanden.
     
  6. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    mijn oudste is gestopt tijdens de zwangerschap van de jongste. Eerdere zwangerschappen heeft ze hele zwangerschap door gedronken. Ook de periodes dat er nauwelijks melk was. Middelste heeft de hele zwangerschap van de jongste doorgedronken en drinkt nog samen met de jongste.
    Tijdens zwangerschappen liet ik ze vanwege gevoelige tepels wel minder vaak/lang drinken.
    Ik denk dat moeilijk te voorspellen is hoe het zal lopen. Maar als er weinig melk meer is is het denk ik wel makkelijker om aan te sturen op stoppen.
     
  7. Modra

    Modra Fanatiek lid

    24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Mijn zoontje was ongeveer 17 maand toen ik in verwachting raakte. Hij dronk toen nog wel zo'n 8 keer per etmaal. De productie ging al snel omlaag en daarmee nam ook zijn interesse gauw af. Hij begon al gauw voedingen te laten vallen maar heeft nog een hele tijd de ochtend voeding gedronken... Ik denk wel praktisch droog. Rond zijn tweede jaar is hij zelf gestopt. Toen zijn zusje twee maand later geboren werd vroeg hij er wel weer naar maar heb ik het wat afgehouden. Het was goed zo.
     
  8. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Hoe reageerde je zoontje daarop? Mijn zoontje zal 3 zijn als de baby komt. Ik hoef niet per se 2 kids tegelijk aan de borst - maar wil echt niet dat hij zich op wat voor manier dan ook vervangen voelt!
     
  9. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Heb je bij je oudste ooit jaloezie gemerkt? Ik wil niet dat zoontje zich vervangen zal voelen - hij is net 3 als de baby komt. Zou het niet erg vinden als hij dan nog zo nu en dan drinkt. Maar voor ie naar de basisschool gaat wil ik er echt wel mee stoppen.
     
  10. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Hier liep de productie binnen enkele weken zo terug, dat dochter niet meer wou drinken.
    Ik had graag willen tandemen maar dochter wou helaas niet.
     
  11. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    Mijn oudste was ruim 6 toen ze zelf stopte. Ze is nooit jaloers geweest dat haar zusje en later de baby nog wel dronken. Middelste is ook nooit echt jaloers geweest op de baby dat die vaker mocht drinken.
    Of je zoontje nu wel of niet blijft drinken, hij zal hoe dan ook moeten wennen aan een nieuwe positie in het gezin. En hoe hij daarmee omgaat is denk ik moeilijk te voorspellen.
    Mocht je zelf willen stoppen dan kun je dat denk ik beter doen dan met tegenzin doorvoeden. Mocht je nog niet zelf willen beslissen om te stoppen dan zou ik gewoon kijken hoe het loopt en niet teveel nadenken over wat beter is, want dat is toch moeilijk te zeggen.
     
  12. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Wauw, 6 jaar! Hoe vaak/ op wat voor momenten dronk ze nog?
    Ik ga het stoppen de komende tijd nog niet forceren. Zie wel hoe het loopt :)
     
  13. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    Op het laatst dronk ze alleen nog 's avonds voor het slapen gaan. De laatste 3 jaar dronk ze samen met haar zusje. Toen ze stopte was is zwanger van de jongste en was er niet veel melk meer. Middelste bleef wel drinken en is nu met ruim 5 nog niet gestopt. Ben benieuwd wanneer zij gaat stoppen. Zij drinkt 's morgens en 's avonds nog al is het meestal niet lang, hooguit 2 minuten.
    Succes:thumup:
     
  14. Modra

    Modra Fanatiek lid

    24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hij reageerde daar eigenlijk prima op. Hij was in feite zelf al gestopt dus het was niet dat ik t hem ineens ontzegde. Als hij niet uit zichzelf al gestopt was had ik t hem niet ineens ontzegd nu zijn zusje geboren was.

    Volgens mij heb ik t m gewoon uitgelegd toen hij er naar vroeg en dat accepteerde hij goed.
     
  15. gien

    gien Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Ik heb mijn zoontje tot vorig jaar maart bv gegeven en in juli werd zijn zusje geboren. Hij was toen net 2 en ik was rond de 5 maanden zwanger en het was toen al praktisch op. Hij is er wel eventjes verdrietig om geweest al was het alleen nog savonds voor het slapen een slokkie. Het was altijd zon heerlijk momentje! Toen hij zijn zusje voor het eerst zag drinken zei hij NEE!....... bah :p
     

Deel Deze Pagina