Borstvoeding afbouwen na 1,5 jaar.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lomo, 28 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Hoi leden,

    Na een half jaar mag ik komende week eindelijk weer aan het werk. Nu start ik met allemaal vroege diensten en moet ik zo vroeg weg dat mijn kind nog slaapt. Hij drinkt normaal nog elke ochtend en avond bij mij en als ik thuis ben ook nog de middag. Nu wou ik eerst gaan kolven maar dat staat mij een beetje tegen. Ik vraag mij af of een kind van 1,5 nog zo perse een ochtend fles nodig heeft. Iemand hier ervaring mee? Kan je zomaar stoppen met de ochtend voeding? En die bijvoorbeeld wel geven als je wel thuis ben zoals ik nu ook in de middag doe? Of ga je dat erg voelen in je borsten?

    Alvast bedanken voor de hulp!
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Gewoon proberen, een paar dagen van te voren, om die ochtend voeding te skippen.
    Kijken hoe dat gaat.
    Met 1,5 jaar borstvoeding zijn je borsten flexibel, en werken ze op vraag.
    Dus de kans dat het echt een probleem is, lijkt me klein. Ik denk dat je wellicht op je vrije dagen wel de ochtend voeding kan doen.
     
  3. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Fijn bedankt voor je reactie. Ik ben niet bang voor het teruglopen van de productie maar vooral voor een vervelend gespannen gevoel. Maar jij denkt dat het wel mee zal vallen dus? Ga het inderdaad gewoon proberen!
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  4. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Misschien kun je je kolf de eerste dagen meenemen naar het werk, zodat als je er last van krijgt je er wat druk af kan halen? Kan ook met de hand eventueel.
    Denk ook dat het wel mee zal vallen met de spanning. Dacht dat ze bij mij met die leeftijd ook wel oke waren met als ik beschikbaar ben, drinken, ben ik niet thuis, dan is wat anders ook goed.
     
    Lomo vindt dit leuk.
  5. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Slim om inderdaad voor de zekerheid mee te nemen. Overdag gaat het ook prima als ik oversla maar merk ik het wel einde van de dag. Dus was wel benieuwd na en een nacht en een dag niet drinken. Maar gaan het gewoon eens uitproberen.
     
  6. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.203
    113
    randstad
    Hier was t iets eerder maar kolven ging echt niet meer na een jaar dus met een nachtje weg sloeg ik dan avond en ochtend en middag over en dan de volgende avond weer wel. Geen stuwing oid gehad.
     
    Lomo vindt dit leuk.
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik zou het inderdaad gewoon eens proberen. Waarschijnlijk gaat t gewoon goed. Je borsten zijn super flexibel na zoveel tijd. Ik heb ooit gelezen dat tegen die tijd er melk wordt aangemaakt terwijl er gedronken wordt ipv als de borst leeg is er weer nieuwe aangemaakt wordt. Dus een andere manier van vraag en aanbod waardoor je borsten veel flexibeler zijn als er een keer niet wordt gedronken of als bijv. Het tijdstip nog wel eens wisselt.
    Ik heb ooit eens afgebouwd (en dat helemaal niet na zo'n lange tijd als jij nu bent) en ik kon op een gegeven moment gewoon van 3 keer overdag naar 2 keer overdag naar 1 keer overdag. Steeds met een week ertussen 1 moment laten vallen. En zelfs dat ging prima. Ik voelde wel wat in mijn borsten maar nog niet eens heel spectaculair.
     
    Lomo vindt dit leuk.
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier na bijna 1,5 jaar gestopt en geen stuwing gehad. Wel kwam er nog heeeel lang zo af en toe Een druppel melk uit m’n borsten.
     
    Lomo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina