Borstvoeding baby 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Yunaaatje, 16 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yunaaatje

    Yunaaatje Actief lid

    19 nov 2017
    157
    169
    43
    Vrouw
    Leerkracht PO
    Sinds een aantal weken heeft mijn zoon van 7 maanden moeite met drinken. Ik geef borstvoeding en snachts is drinken geen enkel probleem. Overdag is hij constant afgeleid en heeft geen rust om te drinken.

    ik bied het nu alleen aan op zijn donkere slaapkamer, maar bij elk geluid wilt hij zitten en om zich heen kijken. Wanneer ik kolf en dit aanbied in een fles, drinkt hij dit wel zo leeg.
    Buitenshuis is borstvoeding geven nu echt niet te doen en dat vind ik zo onhandig.

    Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en misschien nog tips?
    bedankt voor het lezen
     
  2. Mikun

    Mikun Bekend lid

    25 aug 2015
    691
    382
    63
    Ik heb hetzelfde probleem en m’n zoontje is een maandje jonger. Ik gebruik vaak een doek over hem heen als er teveel afleiding is buiten, en dat lijkt wel iets te helpen.
     
    Yunaaatje vindt dit leuk.
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Het is een fase….
    En zo rond deze periode gingen de voedingen ook echt stukken sneller.
    Niet meer altijd uitgebreid samen gezellig maar vaker hap slik weg.
     
  4. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.518
    2.445
    113
    Het hoort erbij. Het kan een fase zijn maar bij mijn zoontje bleef het. Hij was te geïnteresseerd in alles om hem heen dus waren de voedingen overdag heel onrustig en chaotisch. een doek erover heen hielp hier niet, dat was alleen maar leuk voor hem om mee aan de haal te gaan. En wat Zoë zei drinken ze vaak ook sneller dus hebben ze vaak al heel veel voeding binnen. Hopelijk wordt het gauw weer wat rustiger met drinken :)
     
  5. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Herkenbaar. Ik maakte vaak een klein speeltje vast aan mijn BH. Dan kon hij tijdens het drinken wat vasthouden/had wat om aan te friemelen.
     
  6. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Ik neem dan ook even een speeltje in mijn hand of mijn sleutelbos. En indd, drinken is vaak korter en sneller als ze ouder worden
     
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.331
    113
    Vrouw
    Klopt.. hier drinkt ie ook veel sneller in de nacht soms nog wel langer. Maar ik ben ook van prima als H begint te klooien dan is het klaar als ie echt honger heeft komt ie wel weer haha
    Hier speelt ie vaak met hangertje met de voetjes van zijn broertje.
     
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Heel herkenbaar. Zo gauw de andere drie kinderen met veel geluid aan het spelen zijn Laat hij de hele tijd los en draait zijn hoofd om te kunnen kijken haha. Ik voed hem daarom ook altijd nog voordat hij gaat slapen in het donker op zijn slaapkamer en daardoor krijgt hij toch volgens mij voldoende binnen
     
  9. Yunaaatje

    Yunaaatje Actief lid

    19 nov 2017
    157
    169
    43
    Vrouw
    Leerkracht PO
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Inmiddels is de situatie nog hetzelfde. Overdag krijgt hij nu vaak na de borst nog een deel uit de fles (gekolft). S avonds en snachts gaat het drinken gelukkig wel goed.
     

Deel Deze Pagina