Borstvoeding baby klemt kaken. Tips gevraagd!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MvA89, 1 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvA89

    MvA89 Nieuw lid

    1 sep 2021
    2
    0
    1
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal,

    Ik ben al geruime tijd aan het stoeien met de borstvoeding. Nu lijkt het erop dat mijn baby z’n kaken – op m’n tepel – klemt. De tepel komt dus niet diep genoeg. Het voelt ook echt alsof m’n tepel ergens ‘tussen zit’ tijdens het voeden. Gevolg: pijn tijdens en na het voeden, o.a. Tepelkoven die niet weg gaan.

    Heeft iemand dit zelfde probleem gehad? En heeft iemand de gouden tip om dit probleem te verhelpen?
     
  2. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    Laat je de baby zelf groot aanhappen?
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Te kort tongriempje of lipbandje? Laat een lactatiekundige meekijken dat is de enige die je echt goed kan helpen
     
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Lactatiedeakundige mee laten kijken :) misschien een te kort tongriempje?
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Bij mij was de voedingshouding belangrijk. De enige manier waarop mijn baby de hap groot genoeg kon maken was in de rugby houding. Ik heb veel filmpjes op youtube gekeken hoe je baby goed aanlegt, maar het lukte in begin echt alleen in die rugbyhouding, dat ik het zelf het hoofdje kon sturen.

    Na 2 maanden of zo was baby zo getraind (en gegroeid) dat het ook in andere houding (oa madonna) lukte. Maar dan nog moest ik vaak streng zijn en opnieuw laten happen... Maar mijn ervaring is wel dat het dan ook echt geen pijn doen als de hap groot genoeg is (en tepelkloven/wondjes genezen).

    Lactatiekundige is verstandig om te laten meekijken!
     

Deel Deze Pagina