borstvoeding bij eerste niet gelukt, kans op slagen bij tweede?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Jet83, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jet83

    Jet83 Bekend lid

    15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste Heidi,

    Bij de eerste ben ik vanwege zwangerschapsdiabetes met 38 weken ingeleid. Ik heb de hele kraamweek gekolfd, maar er kwam niets tot bijna niets uit mijn borsten. Ik heb één keer 10 ml kunnen kolven, maar daar bleef het dan ook bij. Ik heb oxytocine spray gebruikt en er is een lactatiekundige langs geweest. Helaas heeft dit mij niet kunnen helpen.

    Ik ben nu zwanger van de tweede en ben voornemens om borstvoeding te gaan geven. Ik ben alleen zo bang dat het een teleurstelling wordt. Dat er weer niets uit mijn borsten komt. Ik heb gelezen over voorkolven. Is dit aan te raden? Of heb je misschien andere tips over hoe ik het deze keer kan aanpakken?

    Ook zit ik met de vraag of het mogelijk is dat er echt geen melk wordt aangemaakt. Ik was zelf altijd degene die zei dat borstvoeding echt wel moet kunnen lukken aangezien ze in Afrika geen andere optie hebben (beetje kort door de bocht misschien, maar ik denk dat je mijn punt snapt).

    Alvast bedankt voor je reactie!
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Ik zou een afspraak maken met een lactatiekundige waar je samen even alles doorneemt: vanaf moment van ontwikkelen borstweefsel, hoe het vorige zwangerschap is gegaan, etc.

    Oxytocine maakt geen melk, maar kan wel helpen met kolven (dat het gaat stromen)

    Bespreek je opties voor laatste week zwangerschap (druppels colostrum kunnen ook een borstvoedingsdoel zijn!) en wat te doen eerste uren, eerste dagen, eerste week.

    Mogelijk kolf je beter met de hand?

    Nog wel opties dus om te bespreken! Zoek een lactatiekundige die je kan begeleiden laatste weken zwangerschap om te zien of kolven tijdens laatste dagen zwangerschap voor jou zinvol is en die je kan helpen op moment dat je kindje geboren is!
    Succes!
     

Deel Deze Pagina