Borstvoeding combineren/flexibele baan

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door xxmamaxx2016, 9 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Hoihoi!

    Over een tijdje ga ik weer aan het werk en ik wil graag gaan combineren. Dus in de ochtend en avond borst.. en de rest flesvoeding.

    Ik ga ongeveer 16-24 uur werken. Ik kan van maandag t/m zondag tussen 6.00 tot 00.00 worden ingepland. Er gaan dus dagen zijn dat ik niet thuis ben tijdens de ochtend of avond voeding. Dat zal 1a2x per week zijn want de meeste diensten zijn overdag.

    Is dit mogenlijk? Zoja... hoe kan ik dit het beste aanpakken?
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    Hoe oud is je kindje als je weer gaat werken?
     
  3. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    3 maanden :)
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    Echte uitzonderingen daargelaten.
    Op deze termijn gaat het niet lukken, alleen s’ochtends en s’avonds voeden.
    Onze borsten zijn er op gemaakt om op die termijn nog meerdere malen te voeden op een dag.
    Je productie trekt dat niet en zal snel achteruit lopen.

    Helaas kan je er niet voor kiezen om op je werkdagen minimaal te voeden en op dagen thuis wel gewoon de voedingen te doen. Je borsten lopen overdag vol omdat ze verwachten dat er een kind moet drinken.
    Dus zonder kolven kom je dan de dag niet door.

    Is er een reden dat je niet wil kolven?
     
  5. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Bedankt voor je reactie. Misschien heb ik het onduidelijk hierboven neergezet. Maar ik bedoel dat ik vanaf dat ik weer ga werken dagelijks minder ga voeden en niet alleen op mijn werkdagen :)
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    Ja, dat heb ik begrepen, je was duidelijk :thumup:.
    Het is gewoon te weinig, hoe jammer ook.

    Daarom ook mijn vraag, je wil niet kolven?
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op drie maand zal je productie dat inderdaad hoogstwaarschijnlijk niet trekken. Als ik het goed begrijp wil je elke dag slechts twee voedingen geven? Op die leeftijd worden meestal nog acht voedingen gegeven, en zijn die ook nodig om je productie op peil te houden. Je ziet al dat het verschil met jouw intentie immens is...

    Dus nee, tenzij je een gelukkige uitzondering bent, zal je dit niet langer dan een paar weken kunnen doen voor je productie volledig stopt.

    En dan is er nog een tweede probleem, namelijk dat je borsten tussen die twee voedingen compleet op ontploffen zullen staan. Als je dan niet kolft, heb je een grote kans op een stevige borstontsteking.
     
    Littlegirl1989, xxmamaxx2016 en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Oke.. duidelijk :rolleyes: dan gaan we dat ook zeker niet doen. Want stoppen is geen optie.

    Wat betreft kolven.. ik heb een nieuwe baan en een hele tijd terug al het gesprek gehad.. kolven is nog niet ter sprake gekomen. Ik ben gewoon heel bang dat ze dan denken voor haar 1000 andere. Maar t zal toch nodig zijn.
     
  9. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Nog even een aanvulling. Op dit moment gaat kolven niet soepel. Ik krijg mijn toeschietreflex niet goed op gang. Het begint even te stromen maar stopt al snel om vervolgens niet meer op gang te komen. Daar maak ik me dan ook zorgen over. Mijn dochter drinkt vaak kleine beetjes.

    Ik voel me ook een beetje in het diepe gegooit hoor. Vind het moeilijk om de juiste hulp te zoeken. Heb lk ook al ingeschakeld.. ze vertelde dat ik best kon proberen om af te bouwen als ik me daar prettig bij voel maar vertelde niks over terugloop van productie ofzoo_O

    1 ding is zeker. Ik ga enorm spijt krijgen als ik dalijk mijn dochter niet meer zelf kan voeden en wil er ook echt alles voor doen.
     
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Als stoppen geen optie is voor je zou ik echt het risico niet lopen om af te gaan bouwen. Ik ging met 4 maanden weer werken en had bedacht om heeeeel rustig af te bouwen. Binnen twee weken zat ze volledig op KV, zo snel liep het terug.

    Had je wel een IBCLC lactatiekundige?

    Ik zou wel alvast bij je werkgever gaan aangeven dat je (mogelijk) wilt gaan kolven. Je hebt er sowieso recht op maar het is wel netjes om het van te voren te bespreken.
     
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Welke kolf gebruik je? Elektrisch of handmatig? Enkel of dubbel? Niet elke mama kan even goed kolven met elk toestel, namelijk. Bovendien: heb je wel de juiste maat van borstschild? Dat is cruciaal.

    Heb je een lk ibclc gecontacteerd? Want het advies dat je gekregen hebt, lijkt me schromelijk tekort schieten.
     
  12. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Ik heb een elektrische dubbelzijdige van medela.. en de medela handkolf. Beide hetzelfde resultaat. TSR van 1 minuut en dan stopt het ineens. Gister toevallig wel eens gekolft met mn dochtertje aan de andere borst.en toen kreeg ik er 50cc uit. Kreeg ook de tip voor neuspray dat ga ik proberen.

    Heb iig besloten niet af te bouwen en volledig door te gaan. Ook meteen contact opgenomen met het werk en dat is geen probleem gelukkig.

    Ik zit weer volop in de flow zullen we maar zeggen :thumup:
     
    Zoe123, Shakes, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik ben blij te lezen dat stoppen geen optie is en je het dus toch op je werk besproken hebt en dit geen probleem is.

    Succes verder. Het is best zwaar zo in het begin. Na een 9 maanden zal je productie stabiel kunnen zijn en kun je het misschien redden met minder kolven.
     

Deel Deze Pagina