borstvoeding en aankomen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mizzy, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizzy

    mizzy Actief lid

    26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    Sinds ik borstvoeding geef merk ik dat ik veel meer honger heb!
    iedere keeer na het voeden een uur daarna ofzo krijg ik hongergevoel.
    ik ben daardoor veel aangekomen door borstvoeding geven omdat ik meer eet nu door de trek.

    ik baaal daar ontzettend van! ik ga nu niet afvallen en fanatiek sporten, omdat er dan bepaalde stoffen in de modermelk terecht komen!

    je hoort vaak dat je door borstoeding afvalt, maar hier het tegenovergestelde. Nog meer moeders hier ook last van meer hongergevoel door borstvoeding?
     
  2. 40plusmama

    40plusmama Niet meer actief

    Ja ikke. Ik heb ook meer honger dan voorheen en ik eet ook meer. Na de zwangerschap was ik 20 kilo kwijt maar volgens mij zijn ze er weer bij :(
     
  3. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier ook wel meer hongergevoel, maar ook meer zin in snoep en koek. Denk dat het ook wel met de bv te maken heeft want voorheen was het nooit zo erg :) Ik moet nog 6 kilo afvallen om weer op mijn normaal gewicht te komen voor maatje 38 maar zolang ik bv geef zal ik niet snel afvallen vrees ik. Ach maakt voor mij niet zoveel uit eigenlijk, die kilo's gaan er ooit wel weer af 8)
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook, vooral de eerste maanden... nu is weer als vanouds.
     
  5. mizzy

    mizzy Actief lid

    26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    ik ben 12 kilo zwaarder dan voor me zangerschap
    vreselijk! ik pas me kleren niet meer aan, moet zelfs nieuwe kleren kopen.
    daardoor ben ik een beetje depri geworden.soms ben ik zo hopeloos als ik in de spiegel kijk dat ik denk zal ik stoppen met bv en dan streng gaan dieten maar dan kijk ik naar ons prachtige mooie zoon en dan denk ik NEE KOM OP DORZETTEN!
     
  6. mizzy

    mizzy Actief lid

    26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    hoe is het weer als vanouds gegaan? en hoe lang waren de eerste maanden?
     
  7. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ik geef nu 3 maanden borstvoeding en ik wordt niet NOG zwaarder maar er gaat ook niks af....... Er moeten er zeker 25 af,dat is reeel.Soms denk ik ook ik stop met bv,maar dat doe ik niet ik weet dat ik het er straks allemaal weer afkrijg net als bij mijn eerste .Ik voel me alleen een echte walvis.Tot depressief aan toe.....
     
  8. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mn eetlust is weer als vanouds... na de bevalling had ik beide keren ook de eerste maanden meer honger en ook veel dorst. Ik ben de eerste maanden er nog wel eens snachts uitgegaan omdat ik zo´n honger had...

    denk dat dat ergens tussen de 4 en 6 mnd minder is geworden en nu eet ik niet meer dan ik zou doen als ik geen bv zou geven (geef ook niet meer zoveel mn zoon is bijna 19 mnd, meestal 2 tot 4 drinkmomenten per dag)
     
  9. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Ik heb ook zo'n ontzettend hongergevoel gehad, maar ik viel eerder af dan dat ik aankwam. Dus daar heb je ook niet veel aan...haha!

    Wel heb ik niet veel gesnoept, maar gewoon goed gegeten. Volkoren brood, ontbijt koek, pasta, aardappelen, zilvervliesrijst. Echt eten wat de buik vult, zonder veel vet. Toen mijn dochtjertje 5 maanden was at ik wel 10 boterhammen op een dag. Nu geef ik nog maar 2 voedingen en ik merk gelukkig dat het hongergevoel weg is.
    O ja, sporten kan gewoon hoor als je borstvoeding geeft. Ik ben gewoon weer gaan hardlopen. Heerlijk...
     
  10. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Logisch dat je meer honger hebt ... je hebt tijdens het geven van BV ook 500 extra kcal nodig! En das best veel. Hier zijn de extra kilo's heel geleidelijk verdwenen (was 12 kilo aangekomen tijdens ZW en zit nu op een halve kilo van mn oude gewicht af). Daar heb ik niets voor gedaan. Ik let nu wel op snoepen en eet gezond (sowieso goed tijdens BV).

    En inderdaad lekker bewegen is prima. Zolang je niet op eens gaat topsporten natuurlijk ;). Ik heb een hekel aan sport :)oops:), maar ik wandel vrijwel iedere dag 1-2u en kan nu ook (jippie) lekker gaan fietsen (alleen dat weer :rolleyes:). Als je gewicht wilt verliezen moet je iedere dag een uur intensief bewegen (dus stevig doorwandelen/fietsen) ...

    En stoppen met BV omdat je af wilt vallen ... persoonlijk vind ik dat een hele slechte reden (net als BV geven omdat je denkt dat je je kilo's snel kwijt raakt). Probeer eerst lekker te gaan wandelen iedere dag en gezond te eten (bruine boterhammen met kaas/kipfilet/tomaat/ed, niet snoepen etc)!
     
  11. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb trouwens ook nog steeds echte hongerklap. Was altijd een kleine eter, maar nu echt niet meer het geval. En moet ook echt rond 16/17u een bruine boterham oid eten, anders ga ik van mn stokje ...
     

Deel Deze Pagina