Borstvoeding en cyclus?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door GroeneBomen, 14 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik geef nu 13 maanden borstvoeding en dacht dat ik eindelijk ongesteld zou worden: alles wees erop, trek in zoet, migraine, vet haar, levendig dromen en moe. En inderdaad gister verloor ik beetje bloed en 2 stolsels. En verder niets. Vandaag ook niet. Was dit t nu? Of is dit vooraankondiging dat t weer opgang gaat komen? Hoe werkt zoiets?
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    In mijn ervaring is de opstart van cyclus (bij BV) een rommeltje :rolleyes:. Alles kan. Soms veel bloedverlies, soms weinig. Soms veel buikpijn, soms weinig. Soms veel pms, soms weinig. Soms langdurig bloedverlies, soms kort. Tussentijdsbloedverlies (mn rondom eisprong). Soms duurde een cyclus 3 weken, soms 6 en alles daartussen...

    Bij mij duurde het telkens rond de 8 cycli voordat alles weer 'normaal' was (regelmatige cyclus, voorspelbare hoeveelheid, duur en beloop van menstruatie). Er zijn ook genoeg vrouwen bij het veel eerder stabiliseert.

    Het kan zijn dat dit een menstruatie was, of het was iets tussentijds. De tijd zal het leren. Lang leve inlegkruisjes en niet meer zonder maandverband de deur uit :p.
     
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Het zal iig iets hormonaals zijn geweest. En het kan zelfs wel een hele lichte menstruatie zijn geweest. Mijn eerste menstruaties bij het geven van borstvoeding waren dat ook. Mede door een heel korte LF, vermoed ik. Ben je er blij mee, of juist niet? ;)
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Nou ik heb vooral hormonale migraines dus nee liever niet :p
    Helemaal nu ik al genoeg kopzorgen heb omdat t niet goed gaat met de jongste en we kinderziekenhuis wekelijks zien
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik heb gelijk maar een voordeelpak inlegkruisjes gekocht inderdaad. Niet weten wanneer er een feest komt is niet zo heel fijn. Was al bang voor t rommelige cyclus. Bah! Bedankt in ieder geval voor t delen

    Mijn haar is iig niet meer vet!
     

Deel Deze Pagina