borstvoeding en doorslapen, afnemen melkproductie.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Angel Eyes, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik geef volledige borstvoeding, en Dano heeft wekenlang maar 1 voeding overgeslagen snachts dus hij sliep ong 6 uur door. maar sinds 5 dagen slaapt hij ineens heel lang door. varierend van 8,5 uur tot zelfs 10 uur!

    Tuurlijk vinden we dit heerlijk, alleen vraag ik me af of ik dan moet kolven savonds laat zodat mijn voeding niet terug zal lopen.

    Nu sta ik sochtends op, hele bed zeiknat van de melk en borsten staan op ontploffen. de productie is nu nog in volle gang dus maar ik denk dat dit vanzelf minder wordt als er steeds niks meer gevraagd wordt snachts. ALs Dano bijvoorbeeld ineens weer wel snachts voeding wil heb ik straks te weinig.

    hoe lossen jullie dit op?
     
  2. Marni

    Marni Bekend lid

    26 apr 2007
    758
    14
    18
    Het is een kwestie van vraag en aanbod, de eerste nachten zijn pijnlijk maar na een aantal dagen wordt het steeds minder en zijn je borsten niet meer zo kogelhard. Je voeding past zich gewoon aan aan het ritme van je kindje aan, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken dat hij niet genoeg krijgt. Ik zou niet gaan kolven want dan blijf je aan de gang, behalve als je een voorraadje in de vriezer wil aanleggen, dan is het handig.
     
  3. Candijtje

    Candijtje Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Klopt inderdaad, hoe wonderlijk het ook allemaal is...
    Vera heeft al een tijdje geen nachtvoeding meer nodig. Net op het moment da tik het zat begon te worden, zere borsten en nat bed elke ochtend weer, kreeg mn lichaam het door, geen extra productie meer snachts en geen lekkende orsten meer snachts. Net op tijd eigenlijk want wilde het bijltje er al bij neergooien!

    Dus Angel, even volhouden en dan snapt je lichaam dat er geen melk snachts meer nodig is! Sterkte!
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ikzelf kolf wel elke avond.. mn zoontje drinkt voor het laatst om 19u en dan pas weer om 7 soms 8 u (de laatste dagen wat eerder maar dat heeft denk ik te maken met tandjes)

    Ik kolf dus om 22u soms 23u om mn productie op peil te houden... vind het een kleine moeite, hoef niet bang te zijn voor mn productie en ik heb inmiddels een aardig voorraadje wat weer mij extra rust geeft. Je kan idd ook niet kolven.. dan past het zich vanzelf aan. Ikzelf vind voor mij gewoon 10u of langer zonder te voeden te lang.
     
  5. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn kereltje slaapt ook sinds 4 weken door, van een uur of acht tot een uur of 6 soms langer, soms korter. Ik kolf ook bewust tussen 22.30 en 23.00 puur voor mijn productie en om een voorraad op te bouwen.
     
  6. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik denk dat ik ook maar ga kolven sávonds. dan ga ik een voorraad aanleggen voor in de vriezer.

    Dan houdt ik mijn productie op peil, en mocht Dano dan inneens wel komen snachts vangt ie geen bot.

    Goed plan!
     
  7. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    trouwens vannacht heeft ie 10,5 uur doorgeslapen. miojn vriend was zijn luier aan het verschonen toen hij wakker werd, en ik liep naar de commode toe. Toen ik Dano zag, spoot de melk er letterlijk uit haha Ze stonden keihard van de melk. ik lachte me kapot.
     
  8. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben zelfs eens uitgegleden over mijn eigen melk.
     
  9. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) *proest* Loeki, toch geen ernstig letsel aan over gehouden hoop ik?
     
  10. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hihi, uitglijden...

    angeleyes, ik heb ook regelmatig binnen een minuut een drijfnat shirt als ik jonathan uit bed haal :) errug handig.. en zo zonde van de melk! ;)
    haha, als ik eerder wakker ben dan hij dan kolf ik eerst snel even een beetje (nouja, beetje... in 5 min 100cc ofzo!) en dan drinkt hij daarna.
     
  11. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ja ik kolf dus nu ook savonds laat, en in de ochtend heeft Dano ruim voldoende aan 1 borst. de andere borst kolf ik dan leeg (180CC) haha ben nu een flinke voorraa aan het aanleggen.
     
  12. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat goed zeg! :thumup:
     
  13. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    en voor je het weet heb je 4 a 5 liter in de diepvries ;) en dus een nieuwe diepvries nodig ;)
     
  14. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ben er bang voor ja hahaha
     

Deel Deze Pagina