Borstvoeding en flesje geven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Draaikont, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hallo,

    Ik wil straks graag borstvoeding geven en als dat allemaal mag lukken vraag ik me af hoe is het beste kan opbouwen naar fles.
    Zodra ik ga werken zou ze toch uit een flesje moeten kunnen drinken...
    Heb begrepen dat je het beste met 5 weken kan beginnen met oefenen.
    Wat is uw advies hierin?
    Verder wil ik haar zoveel mogelijk aan de borst laten drinken.
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Het advies is om wanneer alles lekker loopt (jij en je kindje genieten zonder problemem van borstvoeding) om met een week of 5 inderdaad te starten me het oefenen van een flesje. Je oefent om iets nieuws te leren: een fles voelt anders, stroomt anders en vraag een andere techniek. Geef kleine beetjes die je van te voren afkolft (bijvoorbeeld wanneer je ind e ochtend ruim in je voeding zit) het gaat om kleine beetjes, dus 30 ml is genoeg.

    Als je kindje dit drinkt kun je gaan uitbreiden naar 50-70 ml. Gaat dit goed dan eens een voeding in plaats van aan de borst uit de fles geven.

    Wanneer je weer aan het werk gaat, bedenk dan welke voedingen je met een fles wil geven en of je nog aan de borst wilt voeden op momenten dat je thuis bent. Hierop pas je je afbouwschema aan. Reken een week of 3 om overdag af te bouwen. Dus 3 weken voor je weer gaat werken start je met een voeding vervangen door een fles.

    Neem tegen die tijd nog eens contact op. Dan weet je hoe jullie ritme er een beetje uitziet. Ook zul je dit horen op het consultatiebureau.

    Succes vast!
     
  3. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Heel erg bedankt!
     

Deel Deze Pagina