Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dank u dames, dank u......en dat we maar weer veel inspiratie kunnen geven aan alle mama´s die ons nodig hebben en aan alle mama´s die informatie willen.
     
  2. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ah, hier is deel 2... Ik was net een bericht aan het posten toen ik de melding kreeg dat het topic dicht was... Alleen weet ik nu natuurlijk niet meer wat ik wilde zeggen... :D

    In elk geval moest ik hard lachen om de "borstenman"... Ik geloof dat ik mijn man een foto zou geven van mijn borsten, met de mededeling: "Hier schat, de komende tijd moet je het hiermee doen, de echte zijn van de baby!"
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oef dat is wel wennen hoor. Het oude topic vind ik zo mooi om door te bladeren als tijdsdocument. Je ziet de kinderen groter worden en de moeders zelfbewuster. En dan komen er weer nieuwe kinderen...zo mooi vind ik dat!

    Staat er ook bij waarom het dicht is?
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Jep, om het forum snel te houden, sluiten ze automatisch alle topics met meer dan 1000 berichten...
     
  5. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    Hoi hoi! ik wil hier graag komen meekletsen!
    heb wel behoefte aan mede-bv'ers hihi.
    het lijkt wel nu we de 6 maanden gepasseerd zijn, dat niemand in mijn omgeving het nog normaal vindt dat je nog bv geeft!
    alle mama's in mijn omgeving (allemaal kv) hebben perfecte stricte schema's. tuurlijk ben ik daar af en toe wel eens jaloers op.
    maar ik geef mijn kleine gewoon nog steeds op verzoek, zo raar is dat toch niet?
    ook het cb probeert me steeds aan een schema te helpen.
    ze hebben er daar echt geen verstand van hoor.
     
  6. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    ik dacht huh op slot?
    Nu haal ik uit deel 1 even wat stukjes want ik heb bepaalde vragen die opkomen :

    MG2009:
    Ik was van de week op een verjaardag van een klein kindje en daar ging het ook over BV. Een andere moeder van een kindje van 5 mnd gaf 's ochtends en 's avonds nog BV, en een andere moeder (nu weer zwanger) vond dat toch zo knap (en eigenlijk maar niks), dat deed zij haar niet na. Ik dacht echt jeetje, wat een goede instelling zeg! ;)
    Wat was jou antwoord? en Wat zeiden ze op het feit dat jij nog voed? lijkt me dat je gelijk de monden daar gesnoerd hebt toch?
    Oja je zoon kan tot zijn 18e lekker bij mama drinken en daarna aan de tepels van zijn vriendin. HAhahahha

    jingels> wat goed dat jij lekker gevoed hebt na die prik. Ik mag dus volgende week donderdag weer eens. Ik hoop dat ik het durf eigenlijk. Ze vind prikken ook niet echt fijn. Ik ook niet.

    rozemarijke> daar bij de kinderarts hadden ze ook blijkbaar niet door hoe melk aanbod werkt. Ze drinken toch ook koemelk? Is niet zo dat de koeien na 3 maanden beslissen geen melk meer te geven toch? Zal wat zijn zeg.
    Ik eet nu zeewse speculaas. Dat is lekkerrr!! Van het merk VAn Doorn. Zonder ei en melk. HOERA! Beter dan al die koffiekoeken die me oren uit kwamen.
    Wat een verhaal van je schoonzusje. Hahahahaa ik moet er ook zo om lachen als dat hun reden is.
    Ben t niet geheel eens met: ik ben het type niet. Het past niet bij mij. Is dus echt de mentaliteit en het drukke leven wat mensen niet vaarwel kunnen zeggen. Ik geloof dus wel dat er mensen zijn dat ze het type niet zijn.

    Blue> moet je toetsen rammen dan?
     
  7. Ireen

    Ireen Fanatiek lid

    8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    heej jullie ding is dicht! Nou gelukkig hebben jullie het al opgelost...

    Mag ik de gelegenheid aangrijpen om hier af en toe mijn ei kwijt te kunnen en met jullie mee te kletsen?
     
  8. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Een mooi moment om ook eens wat te posten als bv mama.

    Zoals mijn banner al zegt geef ik nu 2 maanden bv.
    Mijn doelstelling is 6 maanden, maar ik vind het zo ontzettend leuk dat ik het tegen die tijd wel zal zien.
    Mijn oudste zoon heb ik 3,5 maanden gevoed, helaas werd mijn vader toen ernstig ziek waardoor ik een paar dagen niet kon voeden omdat ik in het ziekenhuis zat. In combinatie met de nodige stress en zorgen liep toen de hele bv in de soep en ben ik overgegaan op kv. Gelukkig deed mijn zoontje het daar ook prima op.
    Nu ben ik dus in de herkansing!

    Alleen dat kolven blijf ik echt een drama vinden....
     
  9. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    nou we zitten hier in onze: mama als ik ga slapen moet je niet me kamer uit gaan, fase. Tandenfase, dromenfase.
    Heel gezellig dus. Maar mee te leven.
    En als zij lekker slaapt dan is het manlief die snurkt!!!

    Maar ik ben dus net als bluesky verder aan het afbouwen.

    Pauline heeft bedacht om geen pureer of geprakt fruit te nemen maar stukjes. (ja een potje dat dus wel maar mama is geen fan van die dingen) Alleen nu net ik die voeding daarna eraf heb gehaald al 2 dagen!! Ik voel me best rot want krijgt ze nog genoeg binnen?
    Madame kauwt en kauwt maar op het velletje van een sinasappel of op de appel (gekookt)
    Eerst wilde ze gepueerd een heel stuk fruit en slobberde dat naar binnen en nu is ze na een half en soms een kwart fruit klaar!
    Ik snap het even niet meer maarja....

    madelon> leuk dat je mee komt kletsen. Al kom je maar lekker kijken en af en toe reageren. Gezellie! Mij lukt t ook niet om alles te onthouden en bij te houden.

    en de rest natuurlijk ook!! (anakin en Ireen)
     
  10. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ahhh wat leuk! Een nieuw topic (en idd ik vind dat die eer aan Jingels is) en daarbij ook wat nieuwe mama's die mee willen schrijven! Toppie! Iedereen is wat mij betrefd welkom!

    Ik meld me uiteraard ook weer aan, maar of ik alles helemaal blijf volgen, dat weet ik niet. Ene keer zal ik er wel zijn en de andere keer niet :D! Hoop ook dat dat prima is ;)!

    Bluesky,
    Haha, dat van die foto voor de 'borstenman' is echt een super idee :D!

    Madelon,
    Helemaal niet gek dat je geen schema hebt hoor! Ik moet zeggen dat ik sowieso een hekel heb aan dat woord, en het meestal ons ritme probeer te noemen. Dat hebben wij namelijk wel zeker gehad, weet niet of dat bij jou ook aan de orde is maar bij ons was het bijv op een gegeven moment sowieso voor en na het slapen lekker even drinken en dat noemde ik dan ons ritme van de dag :D! Verder die schema's van het cb lekker daar laten hoor idd en gewoon je kindje volgen. Fijn dat ze het zo goed zelf aan kunnen geven.

    Liefs, Hanneke!
     
  11. Ireen

    Ireen Fanatiek lid

    8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Madelon: Toen ik Jens (toen pas 4 maanden oud) bij mijn schoonzusje thuis aan de borst slingerde, riep zij verbaasd uit: "Doe je dat nog?!?!?"

    Alsof ik de tanden van een 18-jarige napoetste voor het slapen gaan......
     
  12. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    oh ja, zo'n reactie heb ik ook al eens gekregen..;)

    hanneke, tja het enige "ritme" wat we hebben is savonds tussen 7 en 8 moe worden en naar bed. sochtends ook weer tussen 7 en 8 wakker.
    maar de rest van de dag is het elke keer anders. het vaakst is het bv 8 - 11 - 14 - 17 - 19.30
    ik probeer de fruit en groentenhap na de bv te geven. niet meteen, maar een half uur tot een uur erna, ligt ook aan de slaapjes.
    het slapen elke keer nog anders.
    er is iig geen sprake van " een middagslaapje"
    komt dat ooit nog?
    Hij slaapt nu nog 4x op een dag gemiddeld 3 kwartier soms een uur.
    vinden jullie dit goed gaan zo? kan/zal ik er zelf wat aan veranderen?
    of gewoon lekker zo laten en elke dag kijken hoe het gaat?
    pfff aan de ene kant denk ik laat ze allemaal maar lullen, ik volg mijn kindje en geen schema.
    maar af en toe ben ik toch onzeker omdat veel babies om mij heen wel een strak ritme hebben en dat gaat heel goed.
     
  13. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    madelon> die slaapjes komen vanzelf.
    Ik had ook geen vaste slaapjes.
    En zat ook op 3 kwartier alsmaar. Kon er wel een ritme in ontdekken hoeveel ze hier nodig had in totaal (aantal uur)
    Misschien wil jou kruimel straks wel een strak ritme. Daar zijn we hier wel inbeland. (nouja strak..als mijn avondeten niet optijd klaar is dan geef ik haar gewoon even een soepstengeltje)
     
  14. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gevonden!

    Hier alles goed. Een goede nacht gehad. De kleine meid kwam om half 3 en is daarna net zoals haar papa en mama weer lekker gaan slapen en ze ligt nu nog te slapen, al zal ze zo denk ik wel wakker worden. Hoor soms wat gerommel via de babyfoon.

    Alles verder goed hier?

    Wens jullie een fijn weekend allemaal.

    Poeh
     
  15. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    #15 Bluesky, 22 jan 2010
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010
    Hmpf... Nee, het is niet goed hier... Nadat ik gisteren dus mijn laptop uitgezwaaid heb voor reparatie, ben ik vanmorgen wakker geworden met een nat bed... Er zit gewoon een gat (gaatje, ga maar zoeken) in mijn waterbed! Grrrr! Dat kan er ook nog wel bij. Manlief gaat zo even bellen naar de waterbeddenwinkel om te kijken of ze het hier kunnen repareren of dat het daarnaar toe moet.

    Jitte heeft op zich wel aardig geslapen, ook al was het dan tussen ons in. Ze kwam om 3.30, heeft wat gedronken en is weer gaan slapen. Ze is wat ziekjes, ze had gisteren middag wat koorts, nu leek het wel weer wat beter te gaan, dus toch maar naar het kdv, als het nodig is bellen ze me wel.

    Ik ga zo even lekker naar de kapper en dan morgen een nog veel lekkerder verwendagje met schoonzussen en schoonmoeder... :D Lekkere massage's, gezichtbehandeling, sauna enz... Hmmm....

    Edit: En nu belt manlief net op dat we vergeten zijn de bv in de tas voor het kdv te doen... Dat kan er ook nog wel bij. :x
     
  16. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @Bluesky: hmm, de wet van Murphy in werking getreden bij jullie? Alles wat mis kan gaan, gaat tegelijk mis? :(

    Weet niet of ik het hier ook al geroepen had, maaaaarrrrr.... (tromgeroffel): Thirza's 4e kies is doooorrrr!!!!! Yeah!
    Vannacht gelijk beter geslapen, alhoewel ze nog wel last had, dus nog ff gesmeerd met dentinox toen ze om 11 uur en toen om half 1 weer wakker werd. Toen heeft ze geloof ik geslapen tot half 6 en daarmee was het afgelopen. Hmm, was even vergeten dat ze zo'n eerste goeie nacht altijd vroeg klaar is met slapen :( Balen, want ik heb bagger geslapen, (ook zo'n wet van Murphy volgens mij: als jij slaapt, slaapt je kind niet en als je kind slaapt, slaap jij niet :().
    Nouja, op naar vannacht dan maar...

    @ale nieuwen: welkom.
    Als ik wat uitgeruster ben, ga ik wel weer op iedereen reageren, :) Ga nu eerst ff douchen en dan een heerlijk koemelkvrij chocoladetaartje afmaken voor een vriendin (en haar man, want die heeft in verband met ziekte van Crohn ook een koemelkvrij dieet) die morgen haar verjaardag viert...
     
  17. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier ook een bv mama die in het vorige topic nog niet meedeed, wel vaker wat lezen. Geef nu al 5,5 maanden bv en dat terwijl ik toen ik net zwanger was zoiets had van dat is niets voor mij, pak de fles maar. En nu ben ik heel blij dat ik ermee begonnen ben. Kolf ook op het werk, ook vantevoren nooit gedacht dat te doen. Dus ben best wel trots op mezelf.
     
  18. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja alle nieuwelingen welkom en Rozemarijke wat fijn zeg dat die kies nu eindelijk door is bij Thirza, zal zij weer fijn slapen zeg en jullie ook.

    Bluesky hoe doen jullie dat nou dan, word er nu kunstvoeding daar gegeven of brengt je man of jij nog de flesjes bv langs bij het kdv?

    Hier gedoucht, haren gekleurd, ga zo de was wegstrijken. De kleine meid kwam zich om half 9 melden, wilde drinken. Daarna is ze in bad geweest en ligt nu weer in bed en na wat lachjes is ze nu toch in slaap gevallen.
     
  19. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wat raar om als ex bv-mama een nieuw bortsvoeding en trots topic te zien.
    Ik weet nog heel goed dat Jingels het topic starte na een flinke discussie. Het ander topic is al snel gesloten maar BV en trots bleef.

    Ik hoop dat iedereen het hier weer net zo leuk gaan krijgen als ik heb gehad in het "oude" topic.
     
  20. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hey die Nynke, hoe is het met je en met de kids?

    @nieuwelingen: welkom.
    @rozemarijke: hopelijk is nu het ergste leed geleden.
     

Deel Deze Pagina