Borstvoeding en Trots deel 2....

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Het is triest, zo´n reactie op het CB.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,415
    36,281
    113
    @rozemarijke: haha, vroeg ze zich echt af of er nog wel wat uitkwam? Dat is toch wel erg, ja het zou niet moeten kunnen dat een cb/arts dit soort onzin uitkraamt.

3. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hallo allemaal,
    Gaat alles goed hier? las dat Salapio bevallen is van zoontje Tobe, gefeliciteerd, prachtige naam trouwens! Spreek je het op zijn Nederlands uit?

Wij zijn net terug van ruim een week vakantie in de sneeuw (en nee geen Nederlandse sneeuw, haha).
    Alles gaat verder prima, ben inmiddels afgebouwd naar 2 voedingen (ochtend en avond) en dat gaat goed. Nu even alles laten stabiliseren en dan ga ik de ochtend afbouwen, zal wel even lastig worden met stuwing, maar dat probeer ik te regelen met kolven.

Zoonlief is zaterdag jarig, dus ga straks even taart regelen!

Fijne dag allemaal!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier gaat het prima. Gisteravond nog veel pijn, maar vanochtend een stuk beter. Ben onder de douche geweest en heb de pleisters verwijderd; hechtingen zien er goed uit. De rust keert weer een beetje terug hier in huis. Morgen komt mijn moeder helpen en kan manlief weer eens naar zijn werk.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig,
    Fijn dat je weer lekker thuis bent meid en dat alles eigenlijk redelijk goed verloopt! Het is overigens je goed recht om niet alles op het forum te willen plaatsen, doe ik ook niet hoor ;)! Gewoon te open hier allemaal en heb geen zin alles uit te moeten leggen ook eigenlijk. Fijn dat je moeder morgen lekker even komt helpen en je man even naar zn werk kan. Beterschap!

MG,
    Mooi dat het afbouwen naar 2 voedingen goed gegaan is. Lekker weekje sneeuw dat is vast super geweest! Succes met afwachten en verder afbouwen op den duur! En dus druk met voorbereidingen voor zijn verjaardag, succes en veel plezier alvast ;)!

Rozemarijke,
    Eigenlijk zijn jullie er dus toch samen wel uitgekomen over wat te doen enzo. Mooi dat ze lekker gegroeid is, kan mama idd weer shoppen, dat vinden mama's nooit zo erg he :p! Haha! Das nou het jammere van kindjes die niet zo erg hard groeien zeg ik altijd!

Salapio,
    Klinkt allemaal erg goed zo bij jullie! Super! En een beetje tijd voor alleen mama en Mirre is ook wel erg fijn natuurlijk! Dat moet je ook echt benutten als je die tijd hebt! Zeker nu die kleine nog lekker veel slaapt enzo, dat word immers steeds minder ;)!

Zo ik vind het weer voldoende ;)! Haha! Sorry voor wie/wat ik vergeet!

Vanavond gaan Leander en ik alweer weg zonder kids :) best erg geloof ik, haha, maar vooruit, we gaan vanavond lekker samen naar de bioscoop en lekker even wat eten buiten de deur, nog geen idee wat maar dat komt wel goed ;)!

Liefs, Hanneke!

6. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
  7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    #307 Hanneke, Feb 18, 2010
    Last edited: Feb 18, 2010
    Precies, dat schijnen ze niet te willen snappen ;)!
    Volgens mij zijn ze overigens niet zomaar teleurgesteld, maar heeeel erg teleurgesteld ;)!

8. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Inderdaad.

9. zogelukkig

Nee DUHHUH!!!

Kunstmelk bestaat uit zonnebloemolie met wei-extract en soms wat magere koemelkpoeder waaraan kunstmatige vitamines en mineralen zijn toegevoegd met wat prebiotische vezels uit witlof, de immunodinges. TUUUUUUURLIJK lijkt dat niet op MOEDERMELK, zelfs niet een klein beetje!:D
    Ach, mijn ventje heeft het ook een paar dagen gehad en ik zeg ook niet dat het kwaad kan, maar nee; het is geen moedermelk! Bij lange na niet!
    Moedermelk is veel gezonder en bovendien veel meer dan alleen voeding.
    Gelukkig mag je dat hier in dit topic hardop zeggen, voordat ze je weer naar Palermo verwijzen.

'k Begin echt beter te worden, 'k heb alweer praatjes!;)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zucht.... is wel de omgekeerde wereld trouwens, om van de EFSA te willen weten wat ze moeten doen om het goedgekeurd te krijgen. Nou, wetenschappelijk bewijs lijkt me, en dat is meer dan een paar studies die aantonen dat jouw middeltje werkt. Dan moet je namelijk ook aantonen dat het ZONDER jouw middeltje niet werkt, (en dat is een stuk lastiger, zo niet onmogelijk bij KV :D).

11. raspberry

Nou, idd, mijn moeder zei dan vroeger: Zo, jij kunt wel weer naar school... ;)
    Maar gelukkig maar, dat die praatjes weer terug komen :)

O, en nog even voor alle duidelijkheid, (voor er weer iemand van buiten komt zeggen dat ik anti-KV ben): ik ben dus NIET anti-KV (Thirza heeft de eerste 2 dagen bijvoeding gehad KV, dus lijkt me voldoende 'bewijs', hihihihii ;))

12. zogelukkig

Ik ben ook helemaal niet anti-kv, het is goed dat het er is, maar ik ben wel pro-bv, hihi!:)

13. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo meiden,
    ik ben de trotse moeder van 3 zoons. En de jongste geef ik nu altijd nog bv. Hij is nu 7 maanden en ik wil het nog zo lang moglijk vol houden.
    De oudste heeft het een half jaar gehad, toen wilde ik graag zwanger worden en ben ik gaan afbouwen en was meteen zwanger. De middelste heb ik 4 maanden gegeven omdat het een huilbaby was moest ik van voeding veranderen van de KA, maar dat hielp helmaal niet en mijn voeding was helaas weg...
    Dus ik ben super blij dat ik nu zo lang al bv geef, ik geniet er echt van en hij ook! Hij komt nog altijd elke 4 uur, ook snachts, wat wat minder is. Maar voor de rest is het alleen maar genieten.

14. zogelukkig

Ook weer zo'n waardeloos advies, van een arts nog wel! Juist bij huilbaby's is borstvoeding zo goed! Ik vind het trouwens een idiote term; alsof baby's alleen huilen om het huilen. Miz is er altijd wat aan de hand, zo ook hier een huilertje tot 6 maanden met reden, hij huilde niet voor niets! Borstvoeding is zoveel meer dan alleen voeding, het biedt ook troost, veiligheid, comfort en liefde, dus juist bij baby'tjes die niet lekker in hun velletje zitten is bv zo goed!
    Ach ja; een arts is ook maar een arts!

Ben de afgelopen 1,5 week ook tegen muren van onbegrip aangelopen, maar gelukkig ben ik nogal duidelijk wat de bv betreft. Zo heb ik bijna een keer de verkeerde medicatie in mijn infuus gehad en hebben ze met de operatie de helft van mijn borsten en tepels in de jodium gezet; heel fijn maar niet heus en dat terwijl ik er steeds op hamerde: ik geef bv, ik geef bv! Ook van verplegend personeel, weinig begrip hoor! Me op een kamer leggen met 3 heren, terwijl verderop 2 dames lagen. Lekker kolven maar niet heus! "Ja, je maakt wel geluid 's nachts!" Oh fijn, en ik lag zeker niet wakker van 3 snurkende rochelende mannetjes, help! Op zeker moment was er een broeder wiens vrouw al 3 maanden bv gaf en die het allemaal wel begreep, wat een opluchting zeg! Die zette het tenminste allemaal duidelijk in m'n status!
    De zin die me nog het meest tegen stond, was: "Ja maar, je hebt toch al 9 maanden gegeven!" Ja, en? Misschien wil ik wel heel lang voeden, dat is toch mijn vrije keus en mijn goed recht?

Welkom trouwens!;)

15. raspberry

@Zogelukkig: verbazingwekkend, hoeveel onbegrip er dan is he? En hoe weinig meewerking je dan krijgt...

@Mouschy: welkom! Ik stuiter ook van m'n stoel van verbazing, van dat advies van die arts. Wat voor voeding ben je toen gaan geven dan?
    Thirza huilde ook heel veel, (het CB benoemde bij 9 mnd geloof ik voor de eerste keer dat we een extreem heftige periode achter de rug hadden en dat Thirza een huilbaby was, en dat was dus ook zo, realiseerde ik me toen eigenlijk voor het eerst).
    Maar goed, hier dus huilen vanwege kiss-syndroom en reflux en wat naar later dus een koemelkallergie bleek te zijn... Ze huilen dus idd niet voor niets, maar of je dat oplost met andere voeding? Ik ben dus zelf op dieet gegaan, (en dat betekende in eerste instantie: geen dierlijke melk, geen kippenei, geen soja, geen vis en geen noten. Best heftig, maar we merkten wel heel snel verbetering).
    Maar goed, sommige artsen....
    Onze kinderarts vroeg zich laatst af of ik nu nog wel melk had... want ja, een jaar BV? Nou, hij moet er maar eens bij komen zitten als ik aan het kolven ben ;)

Thirza drinkt op dit moment trouwens zo'n 3 keer per dag, dan iig nog 1 avondvoeding en 1 nachtvoeding, (en de laatste nachten weer meer). Maar overdag pakt ze eigenlijk zo'n 100-200 cc per voedingsmoment. Dus ja: ze drinkt nog behoorlijk en ik heb nog melk zat :D

16. zogelukkig

Zolang je aan blijft leggen of blijft kolven, blijf je melk houden.

Je moet eigenlijk eens aan zo'n arts vragen of hij weet hoe de koemelk in de pakken komt.:D

17. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het echte bijlezen lukt me nog niet, hopelijk willen jullie me dat vergeven ;)

Had al een aantal dagen wat meer last van stuwing, gisteren werd het steeds erger. Tobe wilde ook niet meer uit beide borsten drinken, maar dronk soms zelfs die ene tiet niet meer leeg! Vanochtende leidde dat tot Andersoniaanse ( . )( . ) en ik kon mn armen niet meer langs mn lichaam houden van de pijn! Warme douche hielp niet, dus ik besloot mn borsten maar leeg te kolven ... 200 ml! Dat is een opbrengst waar ik bij Mirre supertrots op was! Kan het nog steeds niet geloven ;).

En het was een goede beslissing: Tobe drinkt weer braaf beide borsten leeg :D.

18. raspberry

Idd :D Hoe moeilijk is dat principe toch he? ;)
    Nouja, de vraag zal wel gekomen zijn omdat heel veel kids na het jaar natuurlijk van z'n levensdagen niet meer drinken wat Thirza hier wegklokt...

@Salapio: klinkt goed! :) Fijn dat het afkolven jullie beide zo geholpen heeft!

Zo, ga hier een net-wakker meisje uit bed vissen en laten drinken: ze heeft vannacht enkel om kwart voor 12 en kwart over 1 gedronken en wordt nu pas net wakker! :)

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Hallo meiden,

Zogelukkig: Fijn dat je weer thuis bent, hopelijk knap je goed op! Super dat je je poot stijf hebt gehouden. Jammer dat er zo weinig begrip is...

Bij mijn (nogal gecompliceerde) bevalling moest ik antibiotica hebben. Dit wist ik van tevoren, daar ik een hartprobleem heb. Ik had van tevoren op alle statussen laten schrijven dat ik direct na de bevalling m'n kindje wilde aanleggen en dat ik dus bvvriendelijke antibiotica wilde.
    Kwam ze aan hoor met het zakje... Ik herkende de antibiotica en zei: Nee! Ik wil bv geven! Ja zei de gyn, dat kan ook... Dus ik keek verbaasd en zei (tussen de persweeen door, haha) dat ik niet wilde kolven en weggooien, maar gelijk wilde aanleggen.... Met een zucht werd er toen andere antibiotica gehaald... Belachelijk natuurlijk. Gelukkig allemaal goedgekomen, maar het is wel raar dat je zo op je strepen moet staan.

Triest weer van nutricia. Ik denk dan; Doe waar je goed in bent en blijf van onze melk af, je komt niet eens in de buurt van onze kwaliteit (en zeker niet voor onze scherpe prijs)! :D

Verder gaat het hier echt wonderbaarlijk goed!
    Ik kolf meer dan dat Jens drinkt en ben druk aan het invriezen (hoera!). Verder eet ie echt als een bootwerker en heeft ie sinds gister 7 tandjes!
    Verder keurig 2 slaapjes zonder problemen. In de nacht weer wat onrust maar tja je kunt niet alles hebben...
    Zijn buikpijntjes lijken beter te gaan, nog wel last van obstipatie, maar de osteopaat heeft wel degelijk in ieder geval iets geholpen!

20. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Wil even melden dat ik vandaag precies een jaar BV geef! Had ik echt noooooooooit gedacht van te voren! :D

Share This Page