Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Meiden, aangezien deel 2 op slot zit en we toch al wel weer een eind op weg waren, open ik deel 3 maar :D

    Hoe is het bij jullie? Jammer dat we alles kwijt zijn, maar nouja, helaas :(

    Hier vannacht een goede nacht! Thirza heeft geslapen van 8.30-5.00!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D Daarna was het wel klaar, maar goed, na zo'n lange ruk.... ;)
    Het extra goede nieuws daarbij is, dat ik zelf ook doorgeslapen heb :)
    Verder gaan we beginnen aan ronde 3, ben woensdagavond ongesteld geworden. Wel de eerste keer dat er meer dan een week tussen m'n ei en m'n menstruatie zat...
     
  2. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Deel 3 dan maar; helemaal goed! Ik snap niet precies wat er is mis gegaan met het forum en wat er weg is, is heel deel 2 weg dan?

    Dat zou wel jammer zijn, wou net wat gaan opzoeken nl. Had een keer een link geplaatst van een (Belgische?) voedselallergie-site waar je kon aangeven waar je allergisch voor was en dat je dan kon zien welke E-nummers/producten je niet mocht hebben. Iemand een idee?
     
  3. Alita

    Alita Niet meer actief

    Als jullie het goedvinden kom ik gezellig meekletsen!
     
  4. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ook :D

    Zo gelukkig; je kunt deel 2 nog wel terugvinden maar er staat een slotje op en de berichten na 4 september zij verdwenen. Heb je die link voor 4 september geplaatst, dan staat hij er dus nog in.
     
  5. nijnja

    nijnja Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Hoi dames, ik heb een paar maanden geleden even meegekletst, maar door allerlei oorzaken, die ik niet eens meer weet, ben ik afgehaakt... Ik vond het hier wel heel gezellig, en nu ja, de forumcrash gaf mij eigenlijk de opening om hier weer eens te kijken. Nu kan ik met een schone lei beginnen en heb ik niet het idee dat ik eerst heel veel terug moet lezen!

    Rozemarijke: zou het de maanstand geweest zijn? Toon, (ook een slechte slaper, meestal komt hij twee keer) heeft vannacht van 9 tot 6 geslapen! Ik werd wel een paar keer wakker, met het idee, waar blijft 'ie, maar sliep meteen weer gelukzalig in. Ik voel me toch uitgerust!
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Lekker, zulke nachten! Dat was al weer even geleden, dat we zo hadden geslapen! (Twee jaar geleden, incidenteel slaapt ze hier goed).

    @ZG: vanaf 4 september is idd alles weg. Daarvoor staat alles er nog wel, maar je hoeft niet te zoeken, want die site die jij bedoelt, is: www.goedgeweten.be

    @de anderen: hoe meer zielen, hoe meer vreugd, wat mij betreft ;)
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    O, en Ireen, voor ik het vergeet.... Ze hebben bij de Hema zakken met chocoladepepernoten, met enkel en alleen pure chocolade eromheen :) (ik loop altijd te watertanden bij de mix-zakken bij de AH enzo, maar speciaal voor ons nu dus ook zakken waarvan we wel alles mogen eten :D
     
  8. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lekker pepernoten, helemaal met chocola, maar puur vind ik geen succes dus die sla ik maar over dit jaar.
    Hier ook een redelijke nacht gehad. Ze kwam om 23.45, 4.45 en 7.45 dus heb ook aardig kunnen slapen.

    @Ireen, 't zou kunnen dat 't kwam doordat ik gezondigd had, 't gaat nu weer beter. We wachten 't wel rustig af.
     
  9. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @cindy, gezellig! ik klets ook nog maar net mee.
     
  10. Ireen

    Ireen Fanatiek lid

    8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    *springt op en neer van vreugde* Oeeeeeh Rozemarijke ik ben je eeuwig dankbaar! Ik weet al wat ik vanavond eet :D
    Jullie lekker geslapen, fijn! Wij ook, van 23-8:30 (!) Moesten helemaal haasten vanmorgen :D

    Nou, schone lei dan maar hier. Iedereen welkom wat mij betreft!

    Ik heb het even helemaal gehad. Weet niet meer waar ik verder moet met inpakken en hoe ik het allemaal klaar moet krijgen. Tot overmaat van ramp moeten we ons hele oude huis verven, want het moet wit opgeleverd worden. Daarbij moet ik volgende week ongesteld worden en kolf ik dus bijna niets momenteel. BAH! Oja, en ik ben mijn fietssleutel kwijt en moet dus nu alles lopend regelen. Waar moet je heen als je een nieuw slot op je fiets wilt terwijl hij op slot staat?

    Goed, we houden de moed erin, het komt vast goed en we gaan gewoon stug door.
    Overigens lijken die B12 injecties wel te werken... ik was net weggeweest en was helemaal niet moe toen ik thuiskwam!
     
  11. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Dat is wel fijn, dat die B12 aanslaat!
    Voor je fiets: naar de fietsenmaker, die hebben een slijpzaag om de boel eraf te zagen en er een nieuw slot op te gooien :)

    En wat betreft verhuizen: alleen denken aan alles wat je vandaag en morgen moet doen ;)
    (Maar herkenbaar hoor, ik word hier ook gillend gek van dat soort dingen, omdat ik me altijd veel te veel focus op alles wat nog moet en dan helemaal verlamd raak en niks meer uit handen krijg :( En moe zijn helpt dan ook nog eens zo lekker :()

    De pepernoten zijn erg lekker, kan ik je vertellen :D
    (Is het een excuus dat in ongesteld ben en daardoor de halve zak al leeg heb gevreten? :D)
     
  12. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ireen; balen zeg.... adem in en adem uit meid! Krijgen jullie een beetje hulp met alles? Zo niet, vraag erom hoor.

    Rozemarijke; ja hoor, dat is een heeel gegrond excuus :D Laat het je maar lekker smaken.. ik lust ze niet hihi ben niet zo van de pepernoten.

    @all; jeetje wat een lekkere nachten... dan zijn die van mij geen maankindjes denk ik want hier was het juist drama. Tygo heeft geslapen van half 1 tot kwart over 3 en daarna bij mij in bed maar dan slaap ik toch niet zo goed natuurlijk en om 5 uur kroop Louise bij ons in bed die me ook een keer een trap gaf, dus ik zei een beetje boos, nou Louise doe eens niet, kind meteen weer huilen... pffff ben blij dat ze vandaag op de opvang zit.

    Overigens was gisteren mijn laatste verlofdag, gelukkig heb ik nog vakantiedagen en hoef ik 'pas' 26 oktober weer te werken maar jeetje mina waar blijft de tijd zeg!!
     
  13. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hallo dames, gezellig dat we er weer zijn. en welkom aan wie mee komt kletsen!

    manuela, wij hebben btje zelfde patroon in kindjes, qua leeftijden dan. leuk! en als 79 je geboortejaar is zijn wij ook bijna even oud (ik ben van 78)

    net vanmorgen naar cb geweest. Robin dikzakkie is nu 5300 g. lekker bovengemiddeld op de curve. zal dr zo even in de bv.com curve zetten.

    o, en deze keer toch wel een btje bv onvriendelijke opmerkingen van de verpleegkundige: 'tja, met bv is het altijd moeilijk om een ritme te krijgen zodat kindjes doorslapen' hallo! het kind is nog geen 2 maanden, give her a break!
    Robin moest erg huilen van de prikken maar mocht daarna lekker bij mamma aan de borst en toen was het gauw weer goed.

    als ze dit tegen mama's zegt die al twijfelen aan bv ga je toch sneller denken aan kv omdat het kindje dan misschien wel doorslaapt??

    oja, zogelukkig, nog uit de verloren berichten: ik denk nog helemaal niet aan een 3e hoor! mijn man heeft gewoon ineens de maak te pakken maar ik weet nog helemaal niet of ik wel drie wil!
    en ik ga daar voorlopig ook niet over nadenken.

    mmm, pepernoten! ik zit aan de chocoladerozijnen! ooooh! slecht! :)
     
  14. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ha, die groeit goed Geke! Lekker hoor!
    En wat een stomme opmerking weer van het CB. Dan ga ik ineens snappen dat mama's hier op het forum topics openen over: hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn baby die gisteren geboren is nu eindelijk eens door gaat slapen? :D :D :D

    @Manuela: jep, was een erg fijne nacht. Mag ook wel na bijna 2 jaar gespook en gedoe, (even ter info: tot een maand of 4 geleden was het gemiddeld 4-5 keer eruit op een nacht, (aantal gezondheidsprobleempjes hier: kiss-syndroom (over na osteopaat), eczeem vanwege KMA, steeds oorontstekingen. Thirza is 3 maanden geleden aan haar oortjes en neusamandel geopereerd en sindsdien knapt het eindelijk op hier :)).
    Maar vannacht dus voor het eerst in 2,5 jaar 7 uur achter elkaar geslapen! :) Wat is dat toch heerlijk zeg! :)
     
  15. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Geke; ja inderdaad, ik ben nu 31 en onze kindjes schelen inderdaad maar weinig. Dat van die bv onvriendelijke opmerkingen ken ik... wij liepen met tygo bij de kinderarts omdat hij dysmatuur was, nou ja, hij woog gewoon niet zoveel, verder had hij gelukkig geen symptomen van dymaturiteit (3x woordwaarde :D ). Maar de ka zei toen tegen mij, nou hij krijgt wel teveel voedingen hoor, hij moet naar 8 voedingen op een dag... ehm hallo... hij heeft een flinke inhaalslag te maken en krijgt bv op verzoek hoor... als hij 16 keer wil, dan krijgt hij 16 keer op een dag, het arme mannetje is nog geen 2 maanden oud!!

    Jeetje Rozemarijke! Dat mag dan onderhand wel een keer zeg... pfff, ik mag echt niet klagen maar wij zijn erg verwend altijd met Louise dus dit is even wennen. Fijn dat het nu zoveel beter gaat met Thirza!
     
  16. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Oh, kennen jullie dit? Dat je hele mooie laarzen hebt gezien, stad en land hebt afgebeld en ze ergens mijl op zeven hebben. Dat de ene voet wel een beetje krap zit, maar dat je denkt dat je dat er wel uit loopt? En dat als je ze thuis een kwartier aan hebt, je je voet niet meer voelt en helemaal gaat tintelen???:):):)
    Maat groter was echt te groot!

    Gatverrrrrrrr, kan ik daar dus mee terug, nou ik hoop maar dat ze geld terug geven! Mijn man zal wel weer een punthoofd van me krijgen!!!;)


    Ik word echt doodziek van koek en snoep en chips, helemaal als ik ergens halve zakken van eet (tijdens de zwangerschap voor het laatst gedaan, toen kon ik blijven eten). Zit in die kruidnoten zelf dan geen melk?
     
  17. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @Manuela: ach ja, het went wel... :) Maar nu het dus wat beter begint te worden 's nachts is dat wel errug lekker :)

    Maar een te vroeg geboren kindje is idd ook wel heftig. Moesten jullie in het begin dan ook 's nachts vaak voeden? Kennissen van ons moesten dat, (maar kindje was wel 2 mnd te vroeg).
    Lijkt me erg heftig...
     
  18. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Tygo is niet te vroeg geboren hoor ;) Ik was 40+3 toen hij kwam. Prematuur is te vroeg geboren en dysmatuur is een te laag geboortegewicht voor de termijn van de zwangerschap. Tygo kwam de eerste weken zo ongeveer om het uur, om het anderhalf uur. Nu sinds een week/2 weken laat hij er wat vaker tussen zitten en slaapt hij af en toe een paar uurtjes.

    Zogelukkig; jeetje wat balen zeg!! Je zou ook die ene laars die wat te krap is kunnen laten oprekken bij de schoenmaker, dan hoef je ze misschien niet terug te brengen. Ben trouwens wel benieuwd naar welke laarzen het zijn waarvoor je stad en land bent afgeweest ;)
     
  19. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Nou, ik woon in een gehucht en hier verderop in het dorp zit alleen een degelijke gereformeerde schoenenboer, maar die verkoopt alleen wolky en gabor enzo. Niks mis mee, maar ik moet stoere boots hebben die tegen een stootje kunnen, dus helemaal naar Utrecht getogen met zl mee in de trein. Ze zijn niet een beetje te smal hoor, dit is echt een gevalletje dooie voet......8)
     
  20. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Oh, vannacht heeft zl geslapen van 21.30 tot 5.00! En wij van 23.00 tot 5.00 en toen nog geslapen van 05.30 tot 07.00! De nacht daarvoor was het wakker liggen van 23.00 tot 00.30...
    Hier ook veel gebroken nachten hoor Manuela, op gegeven moment went dat vanzelf, hoe cru dat ook klinkt!:D
     

Deel Deze Pagina