@Cindy: nou, je zou ze de kost moeten geven.... hihihi. Zo is mijn neefje er gekomen, (moet er wel even bijzeggen: s-zusje stopte met 4 maanden met borstvoeding en was 5 maanden later nog niet ongesteld. Begon zich een beetje zwanger te voelen en toen bleek ze op dat moment echt net net zwanger te zijn. Dus ja, als je zooooo lang niet ongesteld wordt als je al geen BV meer geeft...). @Ireen: ja, ervaring zegt ook wat, soms meer dan wetenschappelijk onderzoek Neem nou moederlijke intuitie: daar kan vaak geen wetenschapper tegenop @Cindy: oja, je vroeg nog naar de echo: die hebben we volgende week woensdag Nog even een weekje geduld dus We hebben 'm bewust niet direct met 10 weken gedaan: hoe later je doet, hoe meer klein-mensje je ziet
spannend rz......ja is ook veel mooier als je wat later gaat voor de echo...anders krijg je misschien wat ik had...een zogenaamde mk....werd mij toen verteld in het zk...week later klopte er wel een hartje..oeps foutje!! Pff als ik er nog aan terugdenk.... Nu ligt ze lekker in de box!!
@Ireen, je hebt helemaal gelijk, als deze methode minder belastend is voor je zoontje zou ik dat ook eerst proberen! Nee heb je, ja kun je krijgen. Pff, heb even een traantje weggepinkt over je laatste bv-momentje. Volgens mij wil niemand ooit op dat punt komen... Ik vind je erg sterk. Hoe gaat het nu met je? Wat gaat er door je heen? @Rozemarijke, ja dan zie je al soort van mensje! Mijn echo was met 8w5d, maar was niet veel te zien nog. Wil de volgende keer (als we het weer mogen meemaken tenminste) graag een echo met 12 weken. Ik wil dat verschil wel graag zien haha..... Ohh en in 2011 krijgen we een derde echo vergoedt hé!! Voor de 34 weken krijg je nog eentje! Dus is super, kunnen we best gebruiken met die babysterfte in Nederland! Nu nog hopen dat we ooit nog eens een verlof-lengte van 6 maanden krijgen!
Tja, dat is wellicht het enige voordeel van onder controle zijn bij de gyneacoloog, wij hadden elke maand minstens één echo. Wel weinig afdrukken, dat was wat minder. Cindy: Jee meis wat een slordigheid met die echo, en wat een verdriet zul je toen gehad hebben, en wat een blijdschap daarna. Lekkere achtbaan. Ik ben enorm verdrietig, heb net mijn banner veranderd en ik weet niet goed waarom, maar ik heb zo'n verdriet... De echte borstvoeding is hier allang over natuurlijk, ik snap niet waarom ik het zo ontzettend moeilijk vind dat hij mijn melk niet meer krijgt... dusseh Lenthe, zo sterk ben ik nou ook weer niet...
Hier na een heeel goede week is het weer janken met de pet op... En waarom dat weten we niet. Het zijn niet zijn darmen deze keer. Hij zit in een sprong: hij wil praten en doet heel erg zijn best. We verstaan veel, maar nog lang niet genoeg naar zijn zin en dat frustreert en kost veel energie. Als hij nu ook nog zou eten, zou het helemaal fijn zijn, maar hij eet nog steeds geen hap avondeten. Hij krijgt denk ik wel voldoende voedingsstoffen binnen, maar wordt wel wakker van de honger en wil dan drinken ofwel heel erg dicht tegen mama aanliggen, drinken is het niet echt. Vannacht was het voor de derde dag op rij raak om 03.00 uur. We zijn op gegeven moment maar opgestaan en hebben hem een mandarijn en banaan gegeven, boterham wou hij niet. 't Kan zijn dat er een kies aankomt, maar ik zie en voel niks, wel zit hij steeds met z'n vingers in zijn mond. Om 05.15 wou hij nog steeds niet slapen en toen heb ik hem maar weer aangelegd en toen ging hij dan eindelijk slapen om 05.45 uur om vervolgens om 07.00 uur alweer wakker te worden. Krijsend, compleet overstuur en dat bleef de hele ochtend zo... dat sloopt je! Nu slaapt hij gelukkig! Gisteren en eergisteren heeft hij helemaal niet overdag geslapen en was hij 12 uur wakker. Dan zou je denken dat hij ook een nacht van 12 uur zou draaien, maar nee dus. Hoe kan hij nou van 2/2,5 uur slapen overdag naar 0 gaan? Ach Ireen toch; tuurlijk heb je verdriet, ik voel helemaal met je mee hoor! Jank maar lekker en knuffel maar goed met je kleine grote man! 't Komt wel goed, dat trotse gevoel komt straks wel. Moet je nagaan dat ik al emo wordt bij iedere stap naar groter worden, pfff (ik zal ze maar niet opnoemen, je zult me vast een emodoos vinden!). Hier heeft de ha ook de diagnose van nog niet uitgerijpte darmen gesteld. Zonder onderzoek overigens, dat kan hij nl. niet doen, maar het is wel logisch en had zelf ook allang die conclusie getrokken, dus zo gek vind ik het niet dat die chinese dokter daarmee komt. Vraag me nu opeens wel af wat hij nu van de lever van Jens vond, die was de vorige keer niet goed en daar had je toen toch ook druppeltjes voor gekregen? Jullie chinese dokter is overigens geen arts, maar een traditioneel chinees geneeskundig therapeut zoals dat in Nederland moet heten. Ik zou wel voorzichtig zijn met chinese kruiden voor kleine kinderen. Bioresonantie is trouwens geen onderdeel van de traditionele chinese geneeskunst, helegaar niet! @Dinges; Hoe is 't met oma?
Hallo meiden, Gisteravond om even voor 22 uur is mijn Oma overleden. Het doet verschrikkelijk veel pijn maar het is beter zo... Ga haar verschrikkelijk missen. Liefs
Ach gut, ik vraag het net, had al zo'n voorgevoel... Heel heel erg veel sterkte wens ik jou en je familie!!!
@Dinges; sterkte meid! @Ireen: ach ja, 't is ook een lastige periode om te stoppen he? Die emo-kersttijd er zo bovenop... @ZG: he, bij jullie ook weer niet helemaal lekker. Sterkte! Nou, hier is het ook weer mis. Dame heeft vandaag alweer 3 waterdunne luiers gehad, dus ik heb net direct de huisarts maar weer gebeld, wat nu te doen. Die was er helaas niet, dus we worden morgen terug gebeld. Pff, maak me wel zorgen, want ze valt er ook zo van af en ze heeft al weinig om te zetten
Ik heb meermaals gelezen dat het middel dat Thirza gekregen heeft helemaal niet voldoende werkt tegen die parasiet en dat je dat alleen zeker zult weten door de test opnieuw te doen. Maar wat dan als blijkt dat die er nog zit? Dan alsnog een sterker middel? Wat een gedoe ook weer!
Cindy: Heel veel sterkte met het verlies van je oma. Zogelukkig: O dat klinkt niet echt lekker... Lijkt toch wel een kies, wellicht icm een sprong (alweer? ze houden maar niet op he!?). O ik wist niet dat dat zo heette, heb me daar ook niet in verdiept. Wij noemen hem 'de chinese dokter' maar niet omdat hij arts is ofzo, hij heet bij ons in de familie/vriendenkring gewoon zo. Nee dat darmen niet rijp zijn hadden wij ook bedacht, maar die galblaas daar zit toch wel wat in. Rozemarijke: Wat zogelukkig zegt heb ik ook gelezen. Is wel raar want i.p. controleren ze bij het kweken de gevoeligheid op bepaalde AB, en wordt daaruit de minst schadelijke AB gekozen... Gatver, het zou nu wel eens gewoon lekker mogen gaan met jullie kleine meid! Hier nog altijd wankelend . Ben er echt heel emotioneel onder en vind het allemaal maar moeilijk, temeer omdat Jens gewoon slecht inslaapt zonder mamamelkslaapstofjes en ik me daar dan semi-schuldig over voel. Bekken doet ook echt enorm zeer, misschien door emoties/vermoeidheid/veranderende hormoonhuishouding. Roel hoest nog steeds (!) de longen uit zijn lijf, nu al 3 weken ofzo. Slapen amper en hij is echt compleet oververmoeid. Morgen gaat hij naar de huisarts. Het goede nieuws is dat wij een collega hebben aangenomen die ons komt ondersteunen in de praktijk. We hadden vorige maand al een interieurverzorgster aangenomen en nu een fysiotherapeut die eind januari start, dus nu zijn we met zijn viertjes. Gaat wel hard, in april gestart en nu al zo druk dat we personeel hebben aangenomen
@ZG en Ireen: ja, ik las dus ook over twee heel andere middelen bij deze parasiet, dus ik ga morgen maar eens heel stevig met de huisarts overleggen. Zelf wil ik het liefste dat er iig opnieuw gekeken wordt naar de ontlasting: we kunnen er wel voetstoots van uitgaan dat de parasiet niet weg is, maar straks is het heel wat anders wat toevallig vlak hierna de kop op komt steken. En aangezien die AB toch wel redelijk heftig was al, ben ik er niet zo voor om zomaar zonder verder te kijken, nog eens een ronde van dat spul te doen. Dus nou, eens zien wat onze eigen huisarts er nu van zegt, en als die aarzelt, wil ik gewoon van haar eens weten waar ik dan wel terecht zou kunnen en moeten... Ben het ook wel zat inmiddels: er is altijd wat met die kleine meid en daar functioneert ze nou niet geweldig op. Ze heeft er gewoon last van en pfff.... ze heeft het nu toch eindelijk wel eens verdiend dat het een tijd gewoon goed mag gaan?
@Ireen: de galblaas daar kan de beste man van de buitenkant helemaal niks aan zien, echt niet. En of die wat met de spijsvertering te maken heeft lijkt me sterk; het is gewoon een opslagtank van gal. Baby's hebben weleens pasgeborenen geelzucht, maar dat kan geen kwaad. Kleine kinderen hebben haast nooit problemen met de galblaas. Dus je hebt nu een lijst van voedingsstoffen wat wel/wat niet van Stefan en eentje van de chinese viking? Lijkt me eerlijk gezegd nogal verwarrend. Je bent toch nog nooit met Jens naar de ka geweest? Zou ik toch eens doen dan; uitgebreid bloedonderzoek kan geen kwaad, kan je meteen zien of er echt wat met de galblaas aan de hand is. Wat heb je nu afgesproken met Stefan over dierlijke melk of wou je die uberhaupt niet gaan introduceren? En paard? Ik ken een paardenmelkerij. @RM: ik had je dat toen al gezegd he, van die andere twee middelen. Ik ben bang dat dit middel die parasiet echt niet heeft gedood, het blijkt een taaie! Enkele jaren geleden is de ban op inwendig gebruik van Clioquinol vervallen en is het op de markt teruggebracht, speciaal om de Dientamoebe te bestrijden. Het Pharmaceutisch Weekblad jaargang 135 nr. 15 besteedde een artikel aan het onderwerp onder de titel Clioquinol beperkt teruggekeerd. De voorgeschreven dosering van Clioquinol is volgens deze publicatie 3 maal daags 250 mg gedurende 7 tot 10 dagen en heeft een effectiviteit van 75%. (Meestal wordt het voor 7 dagen voorgeschreven en kinderen krijgen minder). Ook het middel Paromomycine, dat niet in Nederland te verkrijgen is, wordt in het artikel genoemd. Dit middel is 100% effectief tegen de Dientamoebe fragilis. Door onbekendheid met de parasiet en het feit dat Clioquinol en Paromomycine niet in het Repertorium voorkomen, willen huisartsen deze middelen vaak niet voorschrijven. Ik zou iig die TFT-test laten herhalen voordat de ha een ander (paarden)middel voorschrijft!
Zogelukkig, ik denk maar dat we er niet over in discussie moeten gaan. Ik vind het goed zo, ga eens even kijken of dit verbetering brengt. Dat is niet omdat ik je niet serieus neem, niet lief vind of anderzins, maar ik weet gewoon dat onze kijk erop verschilt en wij hebben deze weg nu ingeslagen. Ik staar mij niet blind, wees niet bang. Stefan vond het een heel logisch verhaal en we hebben geen ingewikkeld dieet erbij gekregen ofzo, alleen een lijstje met producten die beter wel en beter niet kunnen. We zijn zeer zeker wel met Jens bij de kinderarts hoor! En een bloedonderzoek lijkt mij ook een goed plan.
@dinges: gecondoleerd met je oma, heel verdrietig. @rm: ik zou nu toch maar weer eens een verwijzing naar de KA vragen, want dit duurt nou al veel te lang. Parasiet of niet, ze moeten het in het ziekenhuis maar eens goed onderzoeken. Ik denk dat een HA nou eenmaal niet de middelen en knowhow heeft van dergelijke ingewikkelde materie. @ireen: fijn ,ondersteuning van jullie praktijk. Ik kan me voorstellen dat je nog moeite hebt met het BV-tijdperk. Maar anderhalf jaar is gewoon een hele mooie tijd. @zg: kiezen...breek me de bek niet open. Hier ook een grote boosdoener. Vandaag heeft de kleine dame helemaal niet geslapen overdag... een grote rode knalwang, arm kind ook weer.
Hey meiden, net even overleg gehad met de huisarts, die gaf aan dat het nog lastig is om te bepalen of die parasiet nu wel of niet weg is. Nu direct al herhalen van de TFT zou een verkeerde uitslag kunnen geven, omdat de parasiet klaarblijkelijk ook nog even tijd nodig heeft om het lichaam helemaal te verlaten. We moeten het nog even aankijken dit weekend, als het dan niet over is, dan wil zij de TFT iig herhalen. En wat een paar van jullie al zeggen: ik denk er zelf eigenlijk over om dat dan verder samen met de KA af te gaan handelen. Hoeven we verder geen verwijzing voor te hebben, we lopen daar natuurlijk al Dus ook als de HA het daar niet mee eens is, kan ik daar wel gewoon heen met Thirza Toen ik de huisarts aan de lijn had, (Thirza net op bed gedaan), had ze nog niet weer gepoept vandaag, (gisteren dus wel 4 diarreeluiers), maar toen ik ophing, was Thirza weer onrustig en bleek ze d'r broek weer vol te hebben
It's Christmas time! Kind op bed, huis gezellig, kaarsjes aan, wijntje erbij, straks nog wat kokkerellen, laat de kerst maar komen! Fijne dagen allemaal!