Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je kunt gewoon naar buiten :)
    En wat betreft andere kids... (maar misschien ben ik daar heel gemakkelijk mee hoor): je kunt het overal wel krijgen en eens moet je het toch doorlopen, dus tja... Ik zou hier andere kids niet uit de weg gaan als die waterpokken hebben, (tenzij Thirza op dat moment zelf bijvoorbeeld al ziek zou zijn van wat anders: dingen dubbelop, dat hoeft dan weer niet).

Dame ligt hier nu alweer 2,5 uur te slapen trouwens. Hopen dat het allemaal niet doorzet, want anders gaan we net zo'n griep krijgen als bij jullie, ZG en Ireen, ben ik bang :(

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @rm: beterschap met Thirza. Volgens mij zijn de ergste virussen het land weer uit,maar zal je altijd zien,dat je het staartje nog even meepikt.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Toen mijn dochter 5 dagen oud was werd ze opgenomen in 't ZKH. Omdat mijn BV nog niet lekker liep toen kolfde ik veel en ik moest daar van de lactatiekundige proberen sowieso 1,5 uur niet gekolft/gevoed te hebben voor ik haar aanlegde.

Maar met clusteren of regeldagen was dat vaak genoeg anders.;)

Waterpokken en ziektes... arme kindjes. Sterkte voor de mamas.

Hier gister 11 maanden BV! Over een maand zitten we op een jaar... WAUW. Daar komt nog minimaal 1 jaar bovenop als het aan mij ligt.

4. fafje

fafje Niet meer actief

ZG, beterschap!! zo zielig issie net weer beter, nu dit weer..hopelijk is het snel over!

Duchess, wauw gefeliciteerd!!! ik vandaga 6 mnd! oke oke waarvan 2/3 weken MET flesvoeding in combi :D

RM, jij ook beterschap met Thirza...hoop het niet idd!!

@hier alles goed!

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    beterschap voor de zieke kindjes!

Hier alles goed.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Duchess en fafje: gefeliciteerd met jullie mijlpalen!;)

Hier alles goed; ik heb een klein gevlekt jongetje; hij zit goed onder, maar zijn gezicht niet! Hij heeft 1 pok op zijn tong, 1 op zijn ooglid, 1 op zijn piemeluiteinde en 5 naast elkaar op zijn bil naast zijn anus, dat doet hem zeer bij verschonen, de arme ziel!

Wat moet een kindje allemaal doorstaan voordat het goed en wel 2 jaar is zeg! Nu nog 4 kiezen en dan hebben we hopelijk een heleboel ellende achter de rug en gaat alles de goede kant op!

7. zogelukkig

Haha; waterpokken-feestjes!:D

Ik was tot voor kort wel huiverig voor besmetting, omdat men zegt (en ik weet niet wat er van waar is; hoor dat graag!) dat als ze heel jong zijn en/of borstgevoed worden ze het maar half krijgen en dan later of op volwassen leeftijd nog eens en dat schijnt het veel heftiger te verlopen.

Hij heeft er nu veel last van; vannacht heel slecht geslapen; van 23.00 steeds wakker geweest en om 2.30 alleen met borst te troosten. Vanaf 4.15 was hij echt wakker en is mijn man met hem naar beneden gegaan. Toen weer borst om 5.45 en toen nog even gaan slapen. Nu slaapt hij weer, maar jengelt steeds in zijn slaap, zo zielig!

Nou, die kleine van jou maakt al mooie nachten, fijn!

8. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duchess en Fafje, gefeliciteerd met jullie mijlpalen!

Daphne, wow wat een lekkere nacht zo joh! Hier kwam ze vannacht na (wederom) een clusteravond om 2u en daarna pas om 620u, vond ik al heel wat!

Waterpokken, nog geen ervaring mee...

9. fafje

fafje Niet meer actief

hihi

Daphne &MG2011 als ik jullie banner lees...baby 1 maand oohhh dan mis ik dat Mirza zo jong was...lekker hele dag tegen je aan..op je buik in slaap vallen! *zwijmelzwijmel*

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Oh heerlijk weer zo´n klein frummetje aan de borst, echt genieten. Ze zijn zo snel weer groot *zucht.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het gaat inderdaad veelste snel. Die echte babytijd mag van mij echt heel veel langer duren.
    Al zitten we nu ook echt in een hele leuke periode. (zal allemaal wel leuk zijn haha)

12. zogelukkig

Gisteren bekroop mij ook ineens het gevoel van: je wordt groot knul!

Hij praat namelijk nog niet (een paar woordjes). Hij begrijpt al heel lang dingen en zo communiceren we. Maar gisteren, na het eten toen ik vroeg of hij voldoende had en misschien nog yoghurt wou, zei hij heel duidelijk en met zo'n volwassen stem: "nee".

Aan de ene kant lijkt het de dag van gisteren dat ik heel de dag met hem op mijn buik lag en zo zijn we al bijna 2 jaar verder, zo raar. Juist nu het de laatst tijd wat beter gaat, besef ik me wat voor een rollercoaster die afgelopen 2 jaar zijn geweest...

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ohw wat hou ik toch van pratende kinders! :D
    Jens zegt ook nog bijna niets. Kan wel heel overtuigend 'ja' zeggen (op werkelijk alles :D) en nog een paar woordjes, begrijpt heel veel maar neemt ook echt de moeite niet om dingen te proberen te zeggen ;). Motorisch gaat hij heel hard. Hij kan bijna springen en liep van de week over de rugleuning van de bank :$:cool:.

Gisteren kwam mijn buurjongetje van net 6 jaar aan de deur met een bakje, hij vroeg wat afwasmiddel want dat was op (gezellig zo'n buurtje :D). Dus ik gaf hem dat met 2 mandarijntjes (ook 1 voor zijn broertje (écht gezellig zo'n buurtje :D)). Gaat hij weg zegt hij: "fijne avond nog!" :D:D:D

Zogelukkig: Havermout in een washandje doen en dat goed door het bad halen (en steeds uitknijpen). Krijg je een soort van melkbad. Dat verzacht de pijn en jeuk. Vervelend, maar hij kan ze maar gehad hebben...

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    trouwens red wat fijn dat het provoceren zo goed gaat!

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Ireen, dank je!! Kan hier overmorgen naar 11 theelepeltjes. Ga haar over 2 weken zelf yoghurt aanbieden.
    @Zogelukkig, ah... wat sneu!! Maar ja dan heeft ie ze maar weer gehad he.
    @Fafje, begin het hier nu soms ook te missen... maar heb 't nog aardig druk zo met Danique dus wachten hier nog maar effies...

16. fafje

fafje Niet meer actief

Red, ja maar ik bedoel niet per se voor een 2e baby, maar zegmaar ik mis Mirza ehct als ini mini baby!!...zo jammer die is al 'geweest" hihi..een volgend kindje is weer heel anders!...zo geka ls je er zo bij nadenkt!

Mirza hefet vandaag gerold van rug naar buik ..hij heeft het helemaal door en nu zodra ik em neerleg gaat ie hup...zo schattig! ohja en hij zat vandaga wel 1,5 min los!!! hield zichzelf helmaal in balans

17. fafje

fafje Niet meer actief

Ireen, zo die tip ga ik onthouden, nog nooit van gehoord! ;)

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nee, dat snap ik. Maar ik wil Danique ook niet meer klein hebben, vindt het juist wel fijn dat ze wat ouder is en het steeds wat makkelijker wordt.
    Aan de andere kant denk ik ook wel eens met heimwee terug aan de momentjes dat ze lekker op m'n buik lag te slapen.
    Hadden gisteren bv bijscholing en zagen een filmpje van een pasgeboren baby aan de borst... dan krijg ik gelijk het gevoel dat ik dat ook weer wil, terwijl Danique nog bij me drinkt.

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat goed ze van Mirza!!

20. fafje

fafje Niet meer actief

Ja maar idd het lijkt mij ook heel leuk als hij ales kan!!! ...mss komt het ook wel omdat ik weet dat ik ermee ga stoppen!! volgende baby ga ik zeker een jaar voeden!
    Ook nu met die bijvoeidng ..is bv gewoon veel makkelijk en handiger...past zich lekker aan....niks geen geklooi met flessen afbouwen en weet ik wat voor dingen allemaal haha

Deel Deze Pagina