Op zich is het niet zo moeilijk om de zuivel te schrappen, ik ben niet zo'n grootgrebruiker. Maar je moet dan wel genoeg calcium en eiwitten binnenkrijgen en ik ben niet zo'n vleeseter, maar dat moet ik dan toch wat meer gaan worden . Het irritante is gewoon dat in heel veel producten wel melk zit verwerkt. Nu is het een beetje uitvinden of Eva daar ook last van krijgt. Maar goed, eerst maar eens weer bij het begin beginnen .
Nemo: hahahaha, je zegt het helemaal goed! Esli, welke bekers bedoel je avent? Die met zo'n blau dekseltje? Fijn dat het bijvoeden goed gaat. Sem is op drie juni 6 maanden oud en dan moet ik er ook echt aan gaan geloven. Ahnee, ik zeg het verkeerd. Het bijvoeden lijkt me erg leuk, alleen moet ik nog even wennen dat het allemaal al zo snel gaat. Kinderstoel staat er ineens, hij gaat bijna uit de wieg, heeft al twee tandjes, krijgt dalijk bijvoeding, zit sinds gisteren in de buggy, kletst de hele dag door en ga zo maar even door. Maarrrrr het is wel errug leuk allemaal hoor zo bedoel ik het niet. Het is té leuk en daarom moet het niet zo snel gaan.Hhaaha ik houd mijn mond wel. Ik wil ook beginnen met groente, op dezelfde manier als jij dat gedaan hebt. Ik ben zo benieuwd wat Sem wel of niet lekker vindt, ik heb nu zo;n gevoel dat hij echt Alles lekker gaat vinden en veel te veel gaat eten haha. We zullen zien. Snoopy, ik ben zo benieuwd hoe het vandaag gaat met Eva op het KDV. En hoe het met jou gaat Wel balen dat ze weer allergisch reageerde en jij weer aan het dieet moet volgen. Het blijft idd proberen wat wel en niet kan én hoeveel. Lotte, irritant he als schoonmoeders zo reageren En aan schema;s heb ik ook nooit gedaan. Ik weet nog wel toen Sem een maand was ofzo ikeen keer dacht: Hellup hoe krijg ik er in vredesnaam een ritme in, ik dacht toen echtheel even dat dat never zou gebeuren. maar gelukkig kon ik dat gevoel weer snel loslaten en Sem gewoon laten drinken en slapen als hij dat zelf zou willen. En nu zit er echt een ritme in. Hij heeft al een poos vier voedingen. Als het echt warm weer is dan leg ik hem wel iets meer aan. Alleen vannacht wilde hij ineens weer drinken en dat gebeurt eigenlijk al lang niet meer. Vond het wel gezellig, zag ik hem nog even Tegenwoordig slaapt hij al om een uur of 19:00 uur en dan missen we hem wel hoor 's avonds. Liefs Josine
Jeetje, wat gaan jullie snel opeens! Was Eva even uit bed aan het halen en er staat weer een hele bladzijde!
EXCEEM, hier ook een meisje met een gevoelig huidje en vaak uitslag. Volgens de HA niet erg, zolang zij er geen last van heeft. En dat is volgens mij niet het geval. Ik hou het lekker vet en eet gewoon wat ik wil. Zou ook wel lastig zijn ... ik eet geen vlees en beperkt vis (ongeveer 2x per week) ... dus als ik dan geen melk/soya/ei mag (maar dat betekent natuurlijk niet dat ik het niet zou doen ). SNOOPY, balen dat Eva weer exceem heeft. Hopelijk heeft het niets te maken met jouw eten. Mn HA zei nog dat veel kindjes daar 'last' van hebben - een beetje uitslag van t eten van mama. Maar ja ... als het niet een beetje is ... En vervelend joh migraine! Hier vaak last van spanningshoofdpijn (dacht altijd dat het migraine was, maar bleek toch iets anders). Toen ik net zwanger was en een week voor de echo zat + ging vliegen (heb enorme vliegangst) heb ik ook een hele avond en dag liggen overgeven met vlekken voor mn ogen. Dus lijkt me niet gek als je last hebt van Eva's eerste KDVdagje. Ik zou 'lekker' gaan shoppen. Beetje troostkopen doet misschien wel wonderen? BIJVOEDEN, ik sluit me aan bij wat is gezegd Euhm ... kweedutniemeer ... Vannacht heeft Mirre heerlijk liggen spoken tussen 2u-4u ... ik ben dus weer eens kapot. Ze is nu ook erg pieperig. Vanmiddag naar de HA voor het rare (schijn)tandje/bobbeltje in dr mondje. Hoop maar dat het niets raars/engs is ...
Sembo, ik bedoel die VIA bekertje, die je ook kan gebruiken bij de kolf en om bv in te vriezen. Ik schep m'n groenteprut in zo'n bekertje dus, is ook makkelijk met meenemen en als ik zelf vers maak, kan ik t daarin ook invriezen én opwarmen. Vind ze ideaal. Ik heb er toch zat, omdat ik al een maand of 3 niet meer gekolfd heb, gebruik ik ze verder toch niet En ik snap je helemaal hoor, nu allemaal van die stappen ineens, allemaal tegelijkertijd. Het gaat allemaal al zo snel, en nu ineens nog sneller.
Salapio, succes bij de HA vandaag. Ik meen gelezen te hebben dat je dacht dat het een tandje is, maar dan de verkeerde ofzo? Dat hoeft op zich niks te zeggen he, tandjes komen niet altijd in de 'juiste' volgorde door. Dus misschien begint Mirre gewoon ergens anders
O ja! Lotte wat leuk dat jullie ventje zo lief lacht naar jouw papa. Mijn vader heeft ook een baard. Maar Mirre moet juist altijd erg aan hem wennen. Nu al 2x keihard gaan krijsen als ze bij hem op schoot zit ... als ie er een tijdje is, dan kan het wel. Maar dan houdt ze mij, of mijn moeder wel in de gaten. Ze is trouwens wel echt dol op mijn moeder. En dat is wederzijds ... eerste kleinkind ... en mn moeder zegt dat Mirre haar zo aan mij doet denken (arm kind ).
Becaatje, heeft jouw zoontje misschien ook niet een allergie? Of heeft hij het al vanaf dag 1? Eva kreeg met 3 maanden opeens echt eczeem, rond de 2 maanden begon het met wat droge plekjes, dus dat wijst wel op een allergie, want dat bouwt op. Ilse, ik ga zelf de hapjes klaarmaken en dat maak ik dan 1 keer en dan vries ik het in in, inderdaad, die handige Avent bakjes (met blauwe deksel inderdaad)! Beetje te groot nog voorlopig, maar ik heb er nog zat over, nu ik de melk invries in flesjes. Fruit ga ik trouwens geprakt geven en niet pureren, tegen die tijd zit Eva al een aantal weken aan de bijvoeding en zal ze er wel een beetje gewend aan zijn. Josine, herkenbaar hoor, ze worden zo snel groot! Eva moet binnenkort echt uit de wieg en de kinderwagenbak ligt ze ook al bijna klem in. Maar ik probeer alles zo lang mogelijk uit te stellen . Maar de wieg begint gewoon echt gevaarlijk te worden als ze wakker is, dus nu is het goed in de gaten houden. Net trof ik haar trouwens overdwars aan bij het hoofdeinde van haar ledikant. Geeeeeen idee hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen , maar ik moest zo lachen! Ik ga Eva nu voeden en dan naar het kdv . Liefs, Snoopy
Het eczeem van Eva is inderdaad best erg. Op haar rug zit het ook en dan kan ze er niet van slapen en ligt ze te kronkelen. En van haar nek heb ik toen foto's gemaakt, maar die zal ik maar niet plaatsen, want daar wordt je helemaal naar van... Ik ga geloof ik maar winkelen, ik verheug me nu al op het ophalen en ik heb haar nog niet eens gebracht .
@snoopy: als reactie op jouw allergie-vraag...ik zat er zelf ook een beetje aan te denken hoor, maar hij is geboren met een behoorlijk droog huidje (van het overtijd lopen, zegt men dan). In de 3e week kreeg hij ernstige baby-acne op gezicht, borst en rug. Later die week kreeg hij het op zijn hoofdhuid en een dag later zat zijn hele hoofdhuid dicht met berg, echt een dikke laag zeg maar. De acne is met 8 weken volledig weggeweest, maar komt nu voorzichtig weer terug, in kleinere plekken. De berg heb ik sinds vorige week behandeld met de babyolie en de huid daaronder reageert dus. Dus nu een ketoconazol-shampoo meegekregen. Verder heeft hij nog steeds een droog huidje waar de acne heeft gezeten, dat smeer ik in met balneum. Dus is het een allergie? ik weet het niet, ik kan niet de link leggen met bepaalde allergenen die ik eet, of het zou echt de koemelk moeten zijn (bord pap en een glas melk per dag aan 'zuivere melk', afgezien van al die restproducten met melk). Ik wacht denk ik eerst de shampoo maar eens af en anders maar eens proberen melk-vrij
@Snoopy: hoe gaat het slapen van Eva inmiddels? Al iets beter lees ik. Fijn hoor. @Salapio: je doet het goed hoor meis. Mirre gaat het zelf inslapen echt snappen. Ik lees dat het al wat beter gaat. Geef je man maar een dikke knuff. @Appelsientje: fijn dat het drinken uit de fles steeds beter gaat. @Esther: fijn dat de vakantie zo geslaagd was. Als ik een tijdje niet kolf is de eerste keer de opbrengst ook erg weinig. @Geke: volgens mij ben je nu op vakantie of heb je vakantie. Geniet er van. @Jingels: wat ben je toch een lief mens. Altijd een lief woord of een hart onder riem. Super! Gaaf dat filmpje. @Nemo: doe DM de groetjes. Belachelijk dat ze en ban heeft, ik zal haar adviezen missen. Hier totaal geen schema, ik voed en bijvoed opverzoek en als hij bijvoeden niet lukt jammer dan. @Paprika: alles goed? @Lotte: alles ok? @Becaatje: geef jij slagroom ofzo? @Hanneke: dikke knuff voor jou. Je mag hier alles zeggen meis. Jammer dat het niet meer lukt met de bv. Je hebt het zo lang,zo goed, volgehouden super hoor! @Nathalie: wat een mega productie heb jij zeg! Super dat je het zo volhoud met nog drie kids. @Ready: ik geef de bijvoeding op het tijdstip dat uitkomt. Soms sla ik het warme eten over omdat Marijn slaapt. @Snoopy: fijn dat de reactie op je provoceren mee lijkt te vallen. Oei toch niet. Lastig meid. @Natasja: 6 voeding is prima voor 11 weken hoor. Als Dean er tevreden mee is, voldoende poep en plas luiers heeft is er niks aan de hand. @Appeltje: hier hetzelfde verhaal. Marijn laat ook duidelijk blijken waarneer hij geen bv meer wil. Ik vind dit ook moeilijk maar gelukkig komt hij s'nachs vaak nog wel weer en dan drinkt hij super goed. @Esli: fijn dat het bijvoeden goed gaat. @Josine: ik kan ook zo genieten van een nachtvoeding. Ik ben weer bij. Mijn excuus voor diegene die ik vergeten ben. Hier een super drukke periode achter de rug. Met Marijn gaat het goed. Hij drinkt nog maar 4 voeding op ene dag. En heel soms een nachtvoeding. (5.30 is geen nacht toch) Rapley-en gaat prima, wortels en sperciebonen zijn favoriet. Appel, en banaan is leuk maar peer en mango zijn super.
@nynke: nee, geen slagroom. Een hoog geboortegewicht doet ook al een boel he. Hij is in 2 maand tijd 7,2 - 5,6 = 1,6 kilo gegroeid. Volgens mij is dat niet overdreven, toch? Maar goed, beter zo dan andersom!
Beccaatje, als ik jou was zou ik dan alle alergenen weglaten als je het wil uitproberen. En dan langzaamaan provoceren en niet zoals ik al snel ook soja erbij doen, want dan weet je nog niets . Maar eerst koemelk weglaten is ook te proberen. Maar het kan net zo goed gewoon een gevoelig huidje zijn, aangezien hij het bij de geboorte al had. Eva heeft de eerste 2 maanden echt nergens last van gehad, is met 41 weken geboren en had geen huidsmeer meer, maar wel een mooi gaaf huidje, met de eerste dagen wat rimpelige vingertjes. Nynke, leuk dat je toch op iedereen reageert! En 5:30 is geen nachtvoeding meer hoor , al vind 6:30 al vroeg genoeg. Vaak is Eva dan nog best moe en ik speel dan even een half uur ofzo met haar na die voeding in bed en leg haar dan weer in de wieg en dan gaat ze nog even slapen. En mama vaak ook . Fijn dat het goed gaat met Marijn en het bijvoeden ook. Is niet zo belangrijk nog, maar toch wel leuk als het een beetje lukt, de kans bestaat natuurlijk ook dat ze er de eerste maanden niets van moeten weten. Dat idee heb ik bij Eva een beetje, maar goed, we hebben nog ruim een maand voordat we beginnen. Eva heb ik afgezet bij het kdv, ze heeft al een paar keer gelachen naar een van de leidsters en ze vinden haar helemaal leuk. Is al een hele geruststelling. En er kwamen al gelijk 3 kindjes naar haar toe. En ik ga zometeen maar kolven, zou het bijna vergeten. Met mij gaat het verder wel, kreeg wel tranen in mijn ogen bij de laatste voeding net, en het is een beetje onwennig zo alleen thuis. Ik heb in de stad 2 broeken gekocht en nog wat dingetjes, moet wel zeggen dat ik de kinderwagen mis om alle tassen aan te hangen . Liefs, Snoopy
1,6 kilo is best aardig hoor! Eva is in het begin per week maximaal 300 gram aangekomen en heeft die 1,6 kilo echt nooit gehaald. En nu komt ze ook niet goed aan denk ik, ze drinkt bij mij denk ik hetzelfde als uit de fles, 160ml en dat meestal 5x per dag. Volgens de berekening dus zo'n 200ml te weinig. Maar misschien heb ik wel supergeconcentreerde melk ofzo . Ik ga haar volgende week weer even wegen denk ik, ben eigenlijk wel erg benieuwd!
tsja, van die slagroom....ik heb er geen invloed op, dus puur geluk denk ik. Ik zal de curve van mijn dochter (5 mnd bv) eens invoegen. En over die allergie, ik geef de medicijnen een kans en anders ga ik het inderdaad maar eens proberen. Maar moeten ze dan behalve exceem niet nog meer klachten hebben?
Eva heeft behalve eczeem geen klachten, maar ik denk dus wel een allergie. Haar nek is na een dag dieet trouwens weer een stuk beter (eigenlijk kan je gisteravond ook meerekenen want toen heb ik alleen maar gespuugd ) Op het kdv vandaag ging het super, alleen het flesje lukte niet zo, omdat het waarschijnlijk een beetje te druk was voor haar, maar na een uur had ze toch alles op . Ze heeft ruim een uur geslapen en is in slaap gevallen zonder huilen. Toen ze gingen kijken toen ze net wakker was, lag ze net als thuis op haar zij aan de spijlen te trekken . Toen ik haar kwam ophalen was ze alweer erg moe en lag ze te duimen in zo'n schommelstoel en rustig om zich heen te kijken. En nu net behoorlijk overstuur in bed, maar haar even eruit gehaald en daarna nog even aangelegd en ze ligt weer rustig te duimen. Viel dus allemaal wel mee gelukkig. Liefs, Snoopy
Vanochtend bij de dokter geweest. Hij is nu doorgestuurd naar de KNO-arts. Omdat hij nu al 2 maanden verkouden is (is bijna de helft van zijn leventje) Verder is hij wel vrolijk enzo alleen wordt hij altijd erg boos als het drinken niet goed lukt doordat zijn neusje dicht zit.. Ik vond de eerste keer KDV vreselijk. Ik liep daar zo ongelofelijk ontmand rond.. 2e keer was al makkelijker en nu heb ik er geen problemen meer mee om hem weg te brengen (was al heel snel zo) Dus dus alleen nog mijn schoonmoeder :S Ze eten daar allemaal slecht, ze lusten allemaal wel een aantal dingen niet. Terwijl ik eigenlijk alles lust en bij ons thuis eigenlijk iedereen alles lust. Af en toe begint ze daar dan over van ik ben benieuwd hoe het straks gaat als hij ook fruit moet gaan eten... Als hij op zijn vader lijkt lust hij dat niet. Ik zeg van nou daar maak ik me niks druk over ga er vanuit dat hij dat gewoon eet en anders heeft hij gewoon pech gehad.. Maar ja schoonouders.. Laatst weer nieuwe irritatie gehad, ik wilde een fietskar. Wij hebben maar een auto en overdag heb ik dus niks en hij weegt al ruim 8 kilo en in de draagdoek wordt zo zwaar.. En daarnaast ben ik het beu om zo beperkt te zijn in mijn mogelijkheden. Bij de HEMA was de fietskar in de aanbieding en ik zei die gaan we halen. Mijn vriend vond het prima en die vroeg aan zijn ouders of ze die even mee wilde nemen. Zouden ze doen, geen probleem.. Komen ze terug, zonder fietskar.. Waarom niet, ze hadden hem niet kunnen zien want zat in de doos en dan wisten ze niet of ze het wel iets vonden. Ik zei ik weet hoe dat ding eruit ziet en als het nou echt niks zou zijn brengen we hem terug. Ok de volgende dag ging mijn schoonvader nog een keer. Weer komt hij zonder fietskar terug want hij vond het toch niks.. Ik geirriteerd... Ik heb nu zo'n ding nodig, over 8 jaar kan hij al fietsen.. Toen hoorde ik dat iemand zo'n ding verkocht, meteen gaan kijken en gekocht.. En nu maar gezegd tegen mijn vriend dat we zijn ouders nooit meer dat soort dingen vragen... En mijn schoonvader is er een week van van slag geweest Want hij wist niet of het wel veilig was en of dat wel goed werkte e.d. Vreselijk! (Moet even irritatie kwijt sorry) 5.30 is inderdaad geen nachtvoeding meer. Al gaan wij met de voeding van 6.00 uur om als een nachtvoeding. Dat wil zeggen, hij wordt wakker krijgt een schone luier. Dan mag hij eten en dan leg ik hem terug in zijn bed en slaapt hij tot 8.30. Ik ben niet zo'n ochtendmens... We moeten woensdag weer naar het bureau.. Ik ben echt benieuwd hoe zwaar hij nu is. Heb het idee dat we geen 4 maanden dip hebben gehad maar meer een 4 maanden groeispurt.. Hij drinkt vaak wel 220cc uit de fles en hij drinkt nu zo'n 4 a 5 x per dag. Ik weet eigenlijk niet meer hoeveel hij groeide op het begin. Ben ook niet zo vaak gaan wegen eerlijk gezegd. Liefs Lotte ps Snoopy hoe was het gegaan op de KDV?