borstvoeding en verdoving tandarts

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by talia, Jun 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    vandaag ben ik bij de tandarts geweest en ik heb dus heel wat gaatjes die dringend gevuld moeten worden en moet er dus voor terug gaan.
    ze had geen verdoving die mocht tijdens borstvoeding en zei dat de verdoving 12u in de melk blijft.

kan ik dit oplossen door op voorhand een voorraadje op te slaan voor die 12u en de melk die ik na de verdoving produceer afkolven en weggooien.
    en wat als er nog verdonving in mijn melk moest zitten als mijn kleintje dit krijgt wnt ik weet dus nooit zeker of alles eruit is.

alvast bedankt

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Talia,

Wat je zelf al schrijft is inderdaad een goede oplossing. Maak een voorraadje voor die 12 uur. Kolf de voedingen binnen die 12 uur af en doe die weg.

Toch heb ik een dubbel gevoel. Voor zover mij bekend is de verdoving lokaal en in verschillende boeken kom ik tegen dat je bij een plaatselijke verdoving gewoon mag voeden.

Ik weet natuurlijk niet welke medicatie en in welke concentratie jouw tandarts die gebruikt.

Bij een normale narcose mag de moeders haar kindje weer aanleggen zodra ze zelf daartoe in staat is. Ik ben er overtuigd dat de narcotica dan ooknog niet volledig uit het bloed weg is. Zelf ben ik geniegd te zeggen dat zodra je geen verdoving meer voelt je ook weer kan voeden. De stof zit net zolang in de melk als in het bloed. Je moet je afvragne of alle moleculen ook daadwerkelijk in de melk terecht komen. Dat hangt af van de grote van het molecuul. Dat verschilt per gebruikte stof.

Afijn, je kunt nog eens navragen welke stof je tandarts gebruikt. Of anders inderdaad gewoon die 12 uur handhaven.

Succes bij de tandarts.

Ilse

Share This Page