borstvoeding/flesvoeding prematuur... Help

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kingDJ, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kingDJ

kingDJ Lid

5 mei 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon Ravi is met 34,2 geboren en had vlak na zijn geboorte zuurstof ondersteuning nodig in de couveuse. gelukkig is hij daar enorm van opgeknapt, en mocht hij het weekend, na precies 2 weken mee naar huis. Ik wil hem per se moedermelk geven, dus ben ik na de bevalling gaan kolven en dat gaven ze hem in het ziekenhuis per sonde.
    Na een eental dagen zijn we gaan aanleggen en bijvoeden per fles. Toen hij zaterdag mee mocht zat hij op 3x aanleggen en bijvoeden tot 50 ml en de overige 5x 50 ml per fles. Ik hield het schema qua tijd en ml thuis verder aan en hij groeit daar goed op. Ik wil het uitbouwen naar volledige borstvoeding. Nu leg ik 5x aan overdag, en voed hem op gevoel per fles bij en s nachts geef ik hem de fles. Na een sessie aan de borst is hij echt doodmoe. Echter, vanaf gister komt hij veel vaker. Vanacht soms al na een uur of twee uur... Voor mijn gevoel drinkt hij ook meer uit mijn borst.. ik heb het gevoel dat hij meer voeding nodig heeft, maar hoe pak ik dit aan? Ga ik ineens volledig over op bv en laat zichzelf melden ookal is dat na een uur (en wanneer kolf ik dan?),of schroef ik het aantal ml omhoog en hanteer ik mijn eigen opbouw schema, en laat m dus iedere 3 uur komen.

graag jullie deskundig advies...

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Deze vraag kun je het beste aan de lactatiekundige op dit forum stellen, zij weet het beste hoe je weer goed terug kunt gaan op volledige borstvoeding.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina