Borstvoeding geven in een ander land..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Natasja, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
  2. Emmy X

    Emmy X Bekend lid

    18 nov 2008
    895
    0
    0
    Wat een mooi verhaal!
    Met recht dat ze trots op zichzelf is, wat een bikkel (en Jasper ook)
     
  3. adi

    adi Niet meer actief

    Mooi verhaal, maar ik begrijp niet zo goed wat het met buitenland te maken heeft. MIjn vriendin is 2 maanden geleden bevallen in Eindhoven van een zoontje dat met 37 weken ook 3 dagen in de couveuse moest. Zij had dit verhaal ook kunnen schrijven (behalve de taalbarriere dan). Ook dat de kleine maar beperkt uit de couv mocht (eerste dag helemaal niet!) en dat ze pas op dag 2 een kolf kreeg die ze moest delen met 3 andere moeders.
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja kan hier helaas ook voorkomen, maar goed zij woont in rusland en kon zich totaal niet verstaanbaar maken mbt het geven van bv.. daar is dat niet zo normaal als hier, er werd haar niks gevraagd en..

    Helaas gebeurd dat hier dus ook..

    (buitenland.. tja daar woont ze nou eenmaal dus een verhaal van hoe het haar afging in het buitenland)
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hier kun je denk ik wat meer op je strepen staan..
     
  6. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat goed van je zus! Een mooie meid met een prachtig kindje. Het lijkt me inderdaad een extra barriere om op je strepen te staan als je de taal niet spreekt. Maar het is gelukkig uiteindelijk toch goed gekomen.
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik denk dat er hier wel met je gecommuniceerd word.. daar dus niet.. zij heeft de eerste 2 dagen zitten wachten op hem maar kwam dus niet en niemand die dan verteld waarom.
    Hier trek je de eerste de beste dame aan haar vest om te vragen waar je kind is.. daar kwam niet eens iemand in de buurt van haar kamer.
     
  8. adi

    adi Niet meer actief

    Nee ik snap dat ze zich daar helemaal verloren voelt op dat moment, en dat de verpleging niet zo snel op haar zal afstappen als ze niet met haar kunnen communiceren.

    Maar ik proefde uit haar verhaal dat het aan Rusland lag dat haar kindje niet uit de couveuse mocht en dat ze haar expres niet lieten aanleggen (misschien bedoelt ze het anders natuurlijk). Toen mijn kinderen in de couveuse lagen mochten ze ook maar 2x per dag 1 uurtje eruit. En als een kindje onder de gele lamp ligt is het het beste om het daar te laten liggen totdat de behandeling voorbij is.

    maar wel goed dat ze op haar strepen stond voor een kolf en dat ze gezorgd heeft dat de kleine mm kreeg, en dat ze nog steeds voedt natuurlijk!
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee zo niet hoor, van het expres niet laten aanleggen.. maar ze wilde met de bv aan de slag maar er werd haar niks gezegd. Dus ook geen kolf aangeboden enz. Gewoon niets en zij had zo iets van er moet toch iets gebeuren want ze wilde dat hij haar melk kreeg..maar alle niet engels sprekende zuster meden haar want ze wisten niet hoe ze moesten communiceren..
     
  10. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Super zeg dat het haar toch is gelukt om borstvoeding te geven! :D Mooie zus en neefje heb je!

    (Ik vraag me af hoe ze "Jasper" uitspreken op z'n Russisch?)
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    haahahahah ja ik ook eigenlijk wel. De meeste zullen het wel op zijn engels uitspreken.
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Mooi verhaal en een prachtige zus (maar dat wist je al :D)
     
  13. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wauw, wat een verhaal zeg! Super dat het uiteindelijk toch gelukt is met de borstvoeding en ze er dus nog altijd samen van genieten!

    Liefs, Hanneke!
     
  14. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Jasper wordt gewoon als Jasper uitgesproken:D.
    En ik heb in Rusland veel vrouwen in het openbaar zien voeden, maar dat was niet in Moskou
    Mss zijn ze daar gewoon een stuk preutser?
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja dat zijn ze zeker
     

Deel Deze Pagina