Borstvoeding geven of niet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door vive2, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

kan niet op alle vragen antwoorden..
    maar ik heb dus 7,5 mnd bv gegeven, had langer gewild maar kinderwens is te groot...

maar het is een mega verschil van voeden met 6 weken of 3,4,5 en 6 mnd...

ik ervaarde die eerste weekjes gewoon als evne om op elkaar af te stemmen, hoe werkt het allemaal, wat en hoe drinkt mn kindje...en toen was het ook puur voeden, slapen, voeden...

maar na 8/10 weken wordt het zo fijn, dan ga je er pas echt van genieten...zo rond 4/5 mnd dna is het ehct zo gezellig...je kindje is al zo ontwikkelt en alles is anders, echt niet te vergelijken met een kindje voeden van 3 weken bijv..

Terwijl rond die periode dacht ik, jeetje als dit het is, ben ik telkens ene uur bezig met voeden..maarja dat is natuurlijk allemaal in het begin en regeldagen etc etc...en ff doorgaan, netals nachtvoeden..in het begin ben je er echt nog moe van, na een tijdje zit het zo in je systeem en is het ook heel relaxed en intiem lekekr je baby in de nacht inslaap voeden...

fv heeft hier niet gezorgd om door te slapen, dat dee dmeneer heir al rond 7/8 weken gewoon met BV

@lekken, deed ik alleen eerste 3 weken dnek ik
    @ontzwangeren, gevoelsmatig wa sik dat al na 3 weken ook ongeveer...maar lichamelijk wel langer, bleek uiteindleijk ook een trage schildklier te hebben door de bevalling.
    Afvallen na 10 dgn al 10kg van de 13kg!

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier mama van 3 kindjes die allemaal bijna een jaar tot ruim 1 jaar borstvoeding hebben gehad.

De leeftijden zijn nu 5, 3 en 18 maanden (inmiddels geen borstvoeding meer).

De eerste heb ik nog volledig op verzoek gevoed, 2de ook en de derde kwam meteen in een schema omdat ik zat met schoolgaande kids (basisschool en psz).
    Dit ging verbazingwekkend goed. Natuurlijk als ze eerder kwam mocht ze ook eerder. Maar ik zorgde er wel voor dat ik rond breng en haaltijd en tussen de middag niet met een voeding van haar zat. Daar had ik geen tijd voor. Ik zorgde er dus voor dat ze een voeding voor die tijd had gehad en dit ging prima.

Ontzwangeren duurde bij mij wel langer doordat de hormonen gewoon langer in je lichaam ronddwarrelen door de borstvoeding.
    Het enige waar ik meer last van had was moe en stemmingswisselingen. Maar dat werd ook minder.

Onze kids sliepen allemaal redelijk snel door. De eerste met 12 weken, de tweede met 6 weken en de derde met 5 weken. Wij hebben het idee gehad dat dit kwam door het flesje in te voeren met de laatste avondvoeding. Ik kolfde dan af en onze kids kregen dan afgekolfde melk en dan net iets meer. Perfecte oplossing voor ons.

Ik heb altijd met bh geslapen zo bleef het lekken beter onder controle. In het begin wel een paar keer een nat bed gehad maar je productie past zich erop aan (kan wel een tijdje duren) en daarna dus niet meer.

Wat hier goed hielp is als ik de kleine moest voeden is dat de andere dan iets mochten doen wat ze alleen met het voeden altijd mochten. Bijv. tv/dvd kijken, een leuk spelletje of zo.

Verder waren de eerste weken echt doorbijten vaak. Ik heb ook de nodige problemen gehad, maar hoe langer ik voede hoe makkelijker het werd.

Idd de ochtend hele volle borsten en kids dronken vaak maar 1 kant en ik kolfde de andere kant dan af om een voorraadje aan te leggen. Had op een gegeven moment zelfs 3 liter of meer erin staan haha.

Ik zou wel adviseren om een borstvoedingscursus te volgen. Je weet dan hoe de borstvoeding in elkaar steekt, hoe het werkt en welke problemen je tegen kunt komen.

Deel Deze Pagina