onrustige drinker

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Supernurse, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hallo Annemarie,

Ik heb even een vraagje over mijn zoontje van bijna 5 maanden. Hij krijgt nog volledige BV, daarnaast ben ik vorige week begonnen met groentehapjes. Hij krijgt ongeveer 3 lepeltjes per keer.
    Ik werk 3 dagen per week, hij krijgt dan van de oppas afgekolfde melk via een flesje. Dit gaat hartstikke goed.

De laatste paar dagen is hij erg onrustig aan de borst ('s nachts niet). Hij trekt erg aan de tepel en ''bijt'' hier in. Ook heeft hij veel krampjes. De krampjes heeft hij minder als hij de fles krijgt.
    Zelf heb ik het gevoel dat hij liever uit de fles krijgt dan bij mij aan de borst. Zou dit kunnen?? en zo ja wat kan ik hier aan doen.

Daarnaast zou ik graag willen weten wat een normale frequentie van drinken is. Ik probeer overdag ongeveer om de 4 uren aan te houden (op verzoek bij mij). Hij heeft totaal nog geen ritme dus elke dag is anders. Als ik vandaag als voorbeeld geef: 6.00-10.00-14.00-18.45-23.00, rond 12 uur krijgt hij dan zijn groente/fruithapje. HIj komt vaak ook voor nachtvoeding, soms zelfs wel 2 keer.

Alvast bedankt voor het meedenken

groetjes SUzanne

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Wat natuurlijk ook heel goed kan is dat hij ineens een sprongetje maakt in zijn ontwikkeling en daardoor wat onrustiger is. Zeker als het hiervoor steeds gewoon goed ging zonder problemen zou ik er in 1e instantie niet teveel achter zoeken.

Je kan evt proberen om niet teveel afleiding te hebben voor hem tijdens het voeden (rustige kamer, geen direct lichtinval).

Ik zou trouwens eerst de borst aanbieden en hierna andere hapjes (dus niet los van elkaar maar in 1 eetmoment.) Verder voedingsfrequentie is prima!

Deel Deze Pagina