Borstvoeding lijkt te stoppen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mango393, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Hallo,

    Ik heb nu een zoontje van 9 dagen en sinds dag 1 heeft hij goed hapte hij goed en had ik geen problemen met aanleggen. De productie ging al snel erg goed. Ongeveer 99 tot 110 per borst per voeding. Omdat hij zo groot is (4705 geboortegewicht en 2 dagen terug 4860) kreeg hij eerst bijvoeding. En ging ik een aantal keer kolven vanwege de stuwing en om te kijken hoeveel ik produceer.

    Maar sinds gisteren heb ik het idee dat de productie bijna stopt. Na 3 uur vanaf de vorige voeding gekolft en er kwam niet een 20 uit 1 borst. Toch leg ik hem aan
    Zo vaak mogelijk maar hij komt.ook vaker vragen. En vandaag is het weer hetzelfde met kolven. Hij moet ook sinds gisteren een beetje spugen na toch wel 5 voedingen per dag.

    Heeft iemand tips?
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Heb je nog contact met verloskundige? Overleg daar even anders.
    Ik denk dat je kindje gewoon een beetje aan het regelen is. 5 voedingen lijkt wat weinig, maar ik heb geen inzicht in groei, aankomen en afvallen eerste dagen. Plast je kindje? Drinkt hij 1 of 2 borsten per keer?
    Zie je het slikken?

    Bij twijfel een lactatiekundige bellen, of iemand van la leche league of VBN. Info via Borstvoeding.nl | Home
    Succes!
     
  3. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Bedankt voor uw reactie.

    De productie is weer op gang. Het leek te liggen aan de migraine aanval.

    Verder drinkt ie ongeveer om de 2 uur en snachts ongeveer 5 uur ertussen. Maar hij verslikt zich vaak de borst en na ongeveer 5 of meer voedingen geeft ie toch vrij veel terug. Hij drinkt erg gulzig en heeft dus ook vaak de hik waarna hij ook weer teruggeeft.

    Ik geef hem al maar 1 borst per voeding en daar is ie na ongeveer 10 min mee klaar.

    Zijn er tips voor gulzige baby's? Zodat ik ook de krampjes die hij misschien hierdoor ervaart wat kan verminderen?
     
  4. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Eerste melk laten aflopen, dan drogen en dan pas aanleggen ( of opnieuw aanleggen) maakt vaak dat het drinken al rustiger begint en ook de hele voeding rustiger verloopt.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina