Borstvoeding/ tragere stofwisseling

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chica82, 4 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Vlak na de bevalling woog ik 76, maar na een paar weken opeens 79 en het blijft maar zo:cry:. Ik las omdat ik nog niet menstrueer dat het hormonaal kan zijn, en dat ik daardoor een tragere stofwisseling kan hebben en vocht vasthoud. Ik denk inderdaad dat dat het is want ik let op mijn eetpatroon, beweeg voldoende en heb eigenlijk geen aanleg, kon altijd juist achterlijk veel eten zonder aan te komen.

    Herkent iemand dit? Ik wil heel graag borstvoeding blijven geven, zolang mogelijk, zeker een jaar. Zal ik op een gegeven moment wat minder vocht gaan vasthouden?

    Mijn buik is zo dik en m'n benen ook:cry::cry::cry:... Ik heb het idee dat ze niet zo dik waren tijdens de zwangerschap, die buik wel:roflmao:
     
  2. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Bij mij was dat aan het begin ook ik schommelde best veel kwa gewicht.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik loop al bij diëtiste, maar zij gaf ook aan dat je ook pech kan hebben dat de hormonen je juist in extra gewicht stand houden om reserves te houden voor de borstvoeding.

    Ik ben ook ruim 3 kilo zwaarder dan mijn pre zwangerschap gewicht. Was 4,5 zelfs... maar ben iets lichter geworden door diëtiste (in maanden 'zucht'). Ik geef nu bijna 9 maanden bijna volledig exclusief borstvoeding incl 1 late avond en 2 nachtvoedingen omdat hij eetprobleem heeft
     
  4. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik zit ruim 10 kilo erboven, zit normaal gesproken rond de 68 met een buikje
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik ben maar klein, met 66,5 zit ik al op randje overgewicht (dat woog ik namelijk). Gaat ook om verhouding, 4,5 kilo meer is met mijn lengte al veel namelijk
     
  6. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Lees ik het goed dat je ongeveer 20 weken geleden bent bevallen? Ik zou me niet zo zorgen maken. Je lichaam is nog volop bezig met ontzwangeren. Ze zeggen niets voor niets 9 maanden op en (gemiddeld) 9 maanden af. Borstvoeding geven zou voor mij trouwens veel zwaarder wegen dan 3kg. Voel je je verder goed? Anders misschien even contact opnemen met de huisarts als je je zorgen maakt.
     

Deel Deze Pagina