Borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bull terrier, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bull terrier

    Bull terrier Actief lid

    23 okt 2006
    323
    0
    0
    Ik ga proberen om borstoeding te geven maar aangezien ik een borstverkleining heb gehad weet ik niet zeker of dat gaat lukken.
    Maar er komt nu wel geel spul uit mijn tepels.. sorry voor de details..
    Maar nu is mijn vraag of je ook nog baby voeding in huis moet hebben en welke?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had wel babyvoeding in huis, deze zat in zo'n babydoos nl. Welke moet je zelf weten (merk) maar natuurlijk wel nr1. Succes!
     
  3. Bull terrier

    Bull terrier Actief lid

    23 okt 2006
    323
    0
    0
    Welke merken bevallen jullie goed?
     
  4. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Alle merken zijn goed, je moet alleen zeker in het begin proberen niet te wisselen van merk. Volgens mij hoef je niet al voeding in huis te hebben, de eerste dagen moet de borstvoeding toch nog op gang komen en kan je niet beoordelen of je al dan niet voldoende melk hebt. En zodra je het nodig hebt is het snel genoeg gehaald. Ik had niks in huis en omdat mijn kinderen zwaar waren hebben ze de eerste dagen wel wat bijvoeding gehad, dit kregen we volgens mij van de vk.

    Dat gele spul is waarschijnlijk al een beetje melk. Soms gaat het goed, bv na een borstverkleining, maar vaak lukt het ook niet omdat er teveel melkklieren beschadigd zijn. Zorg dat je goede begeleiding krijgt!

    Marsja
     
  5. Bull terrier

    Bull terrier Actief lid

    23 okt 2006
    323
    0
    0
    Ja heb het aan de chirurg gevraagd en die vertelde dat het geen probleem moest zijn om borstvoeding te geven..
    Maar idd net zoals jij al zegt dat ligr er aan hoeveel er beschadigt is..
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier bevalt t kruidvat merk uitstekend!
     
  7. Bull terrier

    Bull terrier Actief lid

    23 okt 2006
    323
    0
    0
    Ja die is ook niet zo duur denk? heb je daar ok verschillende in?
     
  8. Female

    Female Niet meer actief

    Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het gewoon goed zou gaan en heb er niet eens over gedacht om kv in huis te halen...... Tuurlijk gaat het gewoon lukken! ;)
    (en mocht er echt iets geks gebeuren, is het zo gehaald toch?!)
     
  9. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Zo dacht ik er ook over.
    Kunstvoeding is altijd wel ergens te verkrijgen als de nood hoog is.
     
  10. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik had Nutrilon gekregen, maar heb er nooit over gedacht het van te voren in huis te halen.
     
  11. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb precies hetzelfde gehad. Helaas heeft mijn chirurg toendestijds aangegeven dat het bij mij niet zou lukken om bv te geven en helaas had hij gelijk. Ik had wel voeding in huis gehaald voor de zekerheid, gewoon omdat ik het zelf een prettig idee vond als het niet zou lukken met de bv dat er voeding aanwezig was. Ik had gewoon Nutrilon standaard.

    Hopelijk lukt het jou wel om bv te geven. Een van de meiden hier, tantan, heeft ook een verkleining gehad en bij haar lukte het wel en loopt de bv als een tierlier naar ik heb begrepen. Misschien kun je haar anders een pb sturen als je nog vragen wil stellen over bv na een vk.

    En alvast een hele voorspoedige bevalling gewenst!

    Liefs
    Manuela
     
  12. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik had geen voeding in huis, wel een flesje. Zat in zo'n babydoos. Ik had zoiets is zo gehaald als het nodig is, er is altijd wel een apotheek open.
     
  13. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Ik had geen voeding in huis. Had me wel verdiept in kolven/ flesjes/ steriliseren etc. En ook een kolf, flesjes enzo aangeschaft. Was ik achteraf wel blij mee want na een paar weken MOEST ik kolven omdat ik zulke gestuwde borsten had dat Jonathan er niet meer aan kon drinken (en dan ben je heel blij dat je een kolf in huis hebt!). Er zijn ook moeders die gelijk een kolf nodig hebben om wat te helpen bij het op gang brengen van de BV. Je hebt het inderdaad zo in huis hoor, als het nodig is, maar ik vond t wel prettig om van te voren te kijken wat er allemaal is en wat mij dan handig leek. Ik had trouwens die dingen sowieso nodig omdat ik al wist dat ik werken en borstvoeding wilde combineren.
     
  14. Bull terrier

    Bull terrier Actief lid

    23 okt 2006
    323
    0
    0
    Dank jullie voor de antwoorde..
    We gaan het gewoon proberen en dan komt het vast goed!
    Welke kolf sets hebben jullie?
     

Deel Deze Pagina