Borstvoedingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RobinBird, 21 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    #1 RobinBird, 21 mei 2020
    Laatst bewerkt: 21 mei 2020
    Hoi!

    Mijn baby is 8 maanden en krijgt borstvoeding en (oefen)hapjes. De hapjes vindt ze erg leuk en ze eet steeds iets meer. Borstvoeding vindt ze ook erg fijn en daarmee valt ze tevreden in slaap.
    Haar 'schema' is ongeveer zo:

    06:30 wakker
    07.00 borstvoeding
    09.00 borstvoeding en slapen
    10.30 fruit & slokjes water
    13.00 borstvoeding en slapen
    14.00 wat broodkruimels oefenen
    16.00 borstvoeding
    17.30 groenten, aardappel, ei & wat water
    19.00 borstvoeding en slapen
    ~Meestal rond 22.00 borstvoeding
    ~Meestal rond 01.00 borstvoeding
    ~Meestal rone 04.00 borstvoeding
    (van de 'meestal' momenten vervalt er een heeeel enkele keer 1').

    Het komt dus neer op 5 borstvoedingen overdag en 2 a 3 snachts.

    Ik heb toch een beetje het gevoel dat er iets niet klopt, ondanks dat ik me ervan bewust ben dat iedere baby anders is. Naar mijn idee is het wel erg vaak borstvoeding. Ze zit perfect op haar gewicht en is een vrolijke, gezonde baby.

    Zouden jullie met mij mee willen denken? Mijn vraag is hoe ik meer tijd tussen de borstvoeding kan laten zitten. Of liever nog: een borstvoeding minder geven. Ik wil graag mijn kindje volgen in haar behoefte, maar ik wil toch ook even kijken of het mogelijk is om mezelf wat meer ruimte te geven af en toe.

    Wellicht komt de tip om de borstvoeding niet voor maar juist ná het slapen te geven, maar dan valt ze niet in slaap (die uitdaging heb ik even opgegeven, lukt echt niet anders helaas).

    Het liefst zou ik de borstvoeding van 16.00 laten vervallen, zodat ik in de middag iets meer tijd voor mezelf heb en mn man haar een hapje kan geven.

    Kolfen is geen optie voor mij. Voorlopig wil ik nog even geen kunstvoeding geven.

    Alvast bedankt!

    Groeten van RobinBird
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Als het je wat ruimte geeft kan je de voeding van 1600 vervangen door een bakje yoghurt.
    Met 8 maanden gaat je productie dat best trekken, zeker gezien het feit dat je een nachtvoeding geeft.
    En verder, ik lees inderdaad helemaal niets vreemds. Een baby die gewoon borstvoeding krijgt en lekker wat bijvoeding eet. Helemaal goed!
    Oh en mijn kindjes vielen ook aan de borst in slaap. Dat is natuurlijk ook niet gek, zo fijn bij mama.
     
    Shakes en RobinBird vinden dit leuk.
  3. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Yoghurt, goed idee!
    Bedankt voor je bericht en tips.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  4. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ik vind het er een heel normaal schema uitzien hoor. Blijft bij voeding onder 1 jaar, borstvoeding is belangrijkste.

    Je zou eventueel je brood wat later kunnen gaan zetten. Of tussendoortje aanbieden. Hier kregen ze dan eerder fruit, groente... Maar allemaal koemelkallergie dus yoghurt was geen optie hier.
     
    littlemunchkin en RobinBird vinden dit leuk.
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je zou ook rond die tijd een tweede keer fruit kunnen geven. Niets mis mee. Wat stukjes op haar bord en ooefenen. Of een extra keer gepureerd, als je dat liever geeft.

    Verder inderdaad een compleet normaal schema.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  6. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Lijkt me inderdaad een normaal schema.
    Als ze dadelijk meer gaat eten van de hapjes en echt maaltijden eet wordt het vanzelf zo dat ze minder borstvoeding gaat drinken. Klinkt als een baby die graag meerdere kleine beetjes drinkt en dat is prima.

    Mijn schema (bijna 8 maanden) is als volgt. Noot: mijn baby is in korte tijd al veel gaan eten. Vanaf 5,5 mnd begonnen met bijvoeding.
    Dit is trouwens een indicatie, kan elke dag iets anders zijn (bv in het weekend) en op kdv is het ook net anders.

    7.00 borstvoeding
    7.45u boterham met stroop of pindakaas
    9.30u fruithap, soms een beetje borstvoeding voor het slapen
    12.00u borstvoeding en boterham met beleg
    15.00u Griekse yoghurt, soms nog beetje borstvoeding of wat fruit voor het slapen
    18.00u warm eten, bordje aardappelen met groenten en beetje vlees/vis.
    18.30u borstvoeding
    19.30 naar bed
    21.00 borstvoeding op slaapkamer
    Soms nog 1 nachtvoeding rond 4.00u
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  7. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Dat ziet er helemaal niet gek uit. Ze is pas 8 maanden. Ze gaat het vanzelf afbouwen. Gewoon haar volgen.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Eet je zelf ook iets rond die tijd? Je mag je kindje rond die tijd mee laten weten met een wat je zelf eet. Beetje soep, wat yoghurt idd, fruit, komkommer oid. Kijken of je het wat kunt rekken.

    Maar ik ben echt wel voorstander van eerst borst en daarna vaste voeding tot een jaar. Ze doen t nergens beter op dan op jouw melk.
    Mag ik vragen waarom kolven geen optie is?
     
  9. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    ik lees mee, mijn zoontje drinkt nog precies zoveel voedingen als jou 5 overdag en 2 of 3 in de nacht. Hij is 7,5 maand oud ik dacht ook al wat drinkt hij nog veel voed inderdaad ook op verzoek dit heeft hij nog nodig denk ik. Denk dat het vanzelf minder word.
     

Deel Deze Pagina