Bosrijk of loonsche land.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door SAARC, 18 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Heeft iemand hier ervaring met allebei de parken van de efteling? We willen graag een lang weekend of een midweek weg gaan in 1 van de huisjes zodat we zelf ook kunnen koken maar nu twijfelen we over welk park het gaat worden. Is bosrijk het waard om meer voor te betalen of is loonsche land ook prima?
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Zelf alleen ervaring met Bosrijk, maar daar zou ik persoonlijk wel voor gaan.
    - loonsche land heeft alleen gordijnen en geen deuren , dus met lichte slapers niet handig.
    -bij bosrijk kun je gebruik maken van het zwembad.
    -bosrijk is dichterbij
     
  3. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Dat waren precies de punten waarover ik twijfelde. Iemand anders ervaring met de gordijnen?
     
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Ik heb ook alleen ervaring met Bosrijk, maar wel ook al eens getwijfeld tussen de parken en uiteindelijk toch weer voor Bosrijk gekozen, met als voornaamste overwegingen inderdaad de afstand en het feit dat je niet echt aparte kamers hebt.
     
  5. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    In de appartementen v bosrijk zit geen fornuis. Wel n koelkast en aanrecht.
    Dus je moet wel echt n huisje boeken
     
  6. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Dat was idd de bedoeling,dankjewel voor het meedenken.
     
    yoghurt vindt dit leuk.
  7. Msee

    Msee Niet meer actief

    De gordijnen tussen het slaapgedeelte en leefgedeelte zijn vervangen door deuren!

    Bosrijk is iets dichterbij maar er rijdt een treintje. En zit je in het landhuys (bosrijk) dan moet je zonder trein ook een aardig stuk lopen.

    Bosrijk heeft een zwembad, maar is het park tot 20:00 uur geopend dan moet je je zelf ook de vraag stellen of je er gebruik van gaat maken.

    In de appartementen van bosrijk kan je niet koken, wel in de huisjes.
    Bij loonsche land niet in het hotel gedeelte

    Zelf bij beide parken meermaals geslapen. Bosrijk is favoriet in de herfst/winter vanwege het zwembad. Loonsche land is ook prima te doen.
     
  8. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Wij zijn vorige zomer in Loonsche Land geweest en tussen het woon- en slaapgedeelte zat gewoon een deur. Verder vonden de kinderen het prachtig om met het treintje te gaan. Zwembad heb ik absoluut niet gemist, we waren toch de hele dag in het park.
     
  9. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Wij zijn in beide parken geweest.
    Ga je 1 of 2 nachten is Loonsche Land prima te doen. Ook inclusief ontbijt is fijn.

    Ga je langer of wil je zelf eten kunnen koken dan zou ik een huisje in Bosrijk doen.
     
  10. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Dankjewel voor de uitgebreide reacties.
     
  11. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij zijn vorig jaar in een huisje geweest in bosrijk en gaan nu weer naar bosrijk in de zomer. Ik heb geen ervaring met andere park maar bosrijk vinden wij geweldig ♡
     
  12. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Meerdere ervaringen met Bosrijk maar dat is echt luxer. Sfeer is echt sprookjesachtig.

    Het zwembad is tot 22.00 open dus echt een meerwaarde. Ook als je overdag in het park bent. Ook komt rond half 7 klaas vaak met een leuke theatervoorstelling in Bosrijk. Vinden kinderen geweldig!

    Treintje zag ik zelden dus dan is het fijn als je dichtbij zit.

    Volgens mij heeft loonse land soms ontbijten erbij zitten.

    Zelf koken doen maar weinigen daar. Bosrijk heeft een zeer klein winkeltje. En anders moet je alles halen of meeslepen. Ik ken wel iemand die diepgevroren macaroni had meegenomen. En daar opwarmen. Na een vermoeiende dag park heb je weinig zin om te gaan koken. Er zijn voldoende leuke eetgelegenheden (polle's pannenkoeken is geweldig voor kinderen, bosrijk eethuys is ook erg goed).
     

Deel Deze Pagina