ik heb gewoon even een informatief vraagje over vast voedsel. Finn is nu 5 maanden dus ben zeker nog niet van plan om extra eten te gaan geven wb brood en stukjes fruit of zo. ik geef nu geprakt fruit en groente. maar wanneer ga je brood geven en stukjes zacht fruit en groente. Ook vroeg ik me af wanneer het erg warm is wat je dan voor extra vocht kunt geven. Finn is niet zo gek op alleen water maar mag je dan bv limo geven of appelsap met water. Ik lees dat er ook thee aan je kleine wordt gegeven maar is dat dan helemaal puur. Het is mijn 1e dus ben nog niet zo op de hoogte van hoe of wat. en het contact met het cb is niet zo goed. tis een beetje veel. alvast bedankt.
Ik zal even proberen in volgorde een reactie te geven: - brood vanaf 6 maanden (wordt vaak 7 maanden gezegd maar dit is omdat er met 6 maanden vaak begonnen wordt met pap) - stukjes fruit? Zodra jij denkt dat hij eraan toe is om stukjes te eten. Je kunt het gewoon proberen (bijvoorbeeld meloen of banaan) en er goed bij blijven. Als je rapley doet dan is dat het enige wat je kindje gewend is. - je kunt het beste water geven (bijna alle kindjes moeten dit leren drinken, blijven aanbieden dus). Daarnaast kan je thee geven (sommige mensen geven de voorkeur aan Rooibos of andere theine vrije theesoorten maar dit hoeft niet persé) Thee kan je gewoon geven of bijvoorbeeld met opvolgmelk (maar dat hoeft niet). Liever GEEN limonade geven, dit bevat een stoot suiker en dat heeft Finn helemaal niet nodig. Je kan wel aangelengd diksap en vruchtensap geven. Het is niet raar hoor om vragen te hebben. Maar kijk de verschillende topics eens door, daar vind je vast een heleboel antwoorden op jouw vragen. Succes!