jeuk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door suhe, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suhe

    suhe Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Hoi

    Ik weet sinds twee dagen dat ik zwanger ben. Helemaal geweldig natuurlijk, alleen heb ik ongelooflijke last van jeuk over mijn hele lichaam. Als je hier informatie overzoekt dan staat er dat in de laatste maanden van je zwangerschap voorkomt. Ik heb dat nu al.

    Heeft iemand dit ook (gehad)? Dan wil ik graag een paar tips om hier mee om te gaan.

    Alvast bedankt!
     
  2. Mickey18

    Mickey18 Actief lid

    4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Allereerst:gefeliciteerd!
    Dat had ik vrij vroeg in de zwangerschap ook, bij mij hielp het om me eerst met aloƫ vera-gel in te smeren en als dat was 'opgedroogd' met talkpoeder (had van die ongeparfumeerde bij De Tuinen gekocht, erg prettig!)
    O,ja, en niet te warm en te lang douchen kan ook helpen.
    Hoop dat het helpt!
     
  3. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik had in het begin een hele droge huid waardoor alles trok en jeukte. Goed scrubben, smeren en veel drinken hielp bij mij.
    (vervelende was dat ik in mijn gezicht schilfertjes had van droogheid, en tegelijk puistjes, bleuhh)
     
  4. Aylin16

    Aylin16 Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik had ook erge jeuk om gek van te worden. Nu ben ik zelf al erg allergisch aangelegd dus nu tijdens de zwangerschap ben ik dubbel zo allergisch! Heb 1 nacht allebei mijn kuiten open gekrabd van de jeuk....kan er soms geen eens van slapen.
     
  5. suhe

    suhe Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Die aloe-vera gel gaan we maar eens proberen. Ik hoop dat het werkt. Ik had ook nog pilletjes tegen zonnealergie, Nutrizon. Daar staat ook op dat het helpt tegen jeuk. Dit is niet schadelijk tijdens de zwangerschap. Dat ga ik ook maar eens proberen.

    Bedankt voor jullie reacties!
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik had het ook, erg droge huid oo toen. Veel drinken, veel bodylotion smeren (ik had toen balneum: speciaal voor extra droge huid en huid-neutraal).
    Verder heb ik laatst, vanwege enorme jeukende buik en borsten mentholgel gehaald bij de apotheek en dat geeft echt verlichting!
     
  7. Thamara00

    Thamara00 Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Hier ook hele erge jeuk.
    Op de buik en onderrug.
     
  8. suhe

    suhe Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    De mentolgel heb ik ook gehaald en dat helpt idd. Helaas is het wel zo dat als ik het b.v. op mijn borsten smeer mijn benen weer beginnen te jeuken. Ik probeer nu extra water te drinken, rustig sporten, af en toe scrubben en 2 keer per dag met bodylotion insmeren. Verder neem ik dat mentoltubetje overal mee naar toe om overdag ook af en toe nog wat te smeren.

    Ik vind het wel fijn dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik heb de meeste adviezen opgevolgd en hoop dat het gaat helpen en natuurlijk het liefst dat het gewoon over gaat.
     

Deel Deze Pagina