boxkleed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door meliez, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meliez

    meliez Actief lid

    26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik ben aan het kijken naar een boxkleed, maar ik zie ze met een plastic laag of helemaal van stof. Ik zit heel erg te twijfelen over welke ik nou moet kopen.
    Welke hebben jullie en waarom heb je voor die gekozen?
     
  2. Minerva

    Minerva Niet meer actief

    Ik heb een stoffen boxkleed van Jollein (blauw gehaakt) met daaronder een boxmatras :) Er is zoveel keus, dat ik gewoon zou kopen wat je mooi vindt.

    Misschien is een plastic kleed ook wel makkelijk voor het spugen en / of plassen (doorlekken oid), maar de stoffen die ik heb, kan gewassen worden.

    Moeilijk hè, keuzes maken ;)

    Edit: euh... Ik vind het belangrijk dat mijn zoon lekker snoezelig, warm en comfortabel kan liggen in de box, vandaar mijn keuze.
     
  3. Debbie81

    Debbie81 Fanatiek lid

    13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb eentje van stof.
    Had mn zoontje gespugd dan ging ie de wasmachine in en vouwde in een dekbed op maat en legde die eff in de box.
    Je zou ook kunnen overwegen om 1 leuke te kopen en een goedkopere basic voor reserve die je er dan alleen eff indoet als de leuke gewassen moet worden.
    Bij de volgende haal ik er nog 1 bij, 2 is toch wel handig.
     
  4. liefenklein

    liefenklein Niet meer actief

    Hier een zelfgemaakte van stof met hele dikke vulling. Kan wel makkelijk in de wasmachine, maar voor de zekerheid ga ik grote hydrofieldoeken gebruiken (120x120) zodat niet bij ieder spuugje het kleed in de was moet :D
     
  5. Hysterisch

    Hysterisch Bekend lid

    24 aug 2013
    760
    0
    0
    Gewoon een stoffen..
     
  6. Minki

    Minki Actief lid

    29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Had er 2. Toen ze klein was zo'n zachte stoffen. Toen ze groter werd en ging draaien/staan zo'n plastic ding (gekocht in aanbieding). Het zachte kleed rolde steeds op en zat steeds in de weg toen ze ouder werd.

    Lastig hè ;)
     
  7. Nijntje2612

    22 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de box die ik via marktplaats kocht, zat een plastic boxkleed. Zelf heb ik een stoffen boxkleed erbij gekocht. Ik leg ze beide in de box, de plastic onder. Ligt de kleine lekker zacht. Als het stoffen boxkleed vies is, gooi ik deze in de was en kan ik er een badlaken o.i.d. opleggen.
    Ik denk dat alleen een plastic boxkleed niet zo lekker ligt en in de winter misschien koud aanvoelt!
     
  8. meliez

    meliez Actief lid

    26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Gaat dat wassen ern beetje goed? Blijft de vulling mooi of gaat de vulling 'brokkelen'?
     
  9. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik heb die van plastic eronder liggen met een stoffen eroverheen. Lekker zacht.
     
  10. Luna28

    Luna28 Niet meer actief

    Dit heb ik ook. En idd een hydrofiel onder t hoofdje. Stuk makkelijker wassen dan t hele boxkleed bij elke keer spugen in de was doen.
     
  11. Vlinder24

    Vlinder24 Fanatiek lid

    24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Ik heb er eentje van Baby's only!! Met sterren. Hij is echt heeeeeeerlijk dik!
     
  12. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83
    ik heb een 2e hands koeka boxkleed , 2 zelfs, en ben er erg tevreden over. Zijn wat dikkere kleden dus kindlief ligt er heerlijk zacht op. Kan ik je zeker aanraden! Wassen in de wasmachine 30 graden doet ie prima, gewoon uithangen daarna en zo goed als nieuw!
     
  13. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Je hebt eigenlijk allebei nodig. Als ze klein zijn en nog liggen gebruik je een stoffen zachte. Maar als ze groter worden zitten ze vaak rechtop in de box en spelen met van alles (en proberen na een tijdje ook te gaan staan) en dan is een plastic handiger.

    Plastic maak je makkelijker schoon, staat stabieler. Ook voor speelgoed bijv. stapeltorens etc is een harder oppervlak handiger.
     
  14. logo

    logo Niet meer actief

    Wij hebben een stoffen boxkleed met een los plastic matje gekocht.
     
  15. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier gewoon dikke stoffen is vaak genoeg. Je legt er toch wel een hydrofielen luier op ivm die zure melkvlekken..
     
  16. meliez

    meliez Actief lid

    26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik heb volgens mij een aparte boxmaat, namelijk 74x88,5 cm. Veel kleden zijn dus echt te groot, vooral degene die ik leuk vind.:(
     
  17. Debbie81

    Debbie81 Fanatiek lid

    13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ging het wassen prima, moet wel zeggen dat ik daar ook wel een beetje bang voor was daarom zette ik het toerental van het centifugeren lager op 800 ipv 1400 geloof ik en hing ik het gewoon wat natter op. Hij ziet er nu nog steeds nog goed uit. Als er nog een 2e kindje aan mag komen word ie weer gewoon volop gebruikt.
     
  18. Debbie81

    Debbie81 Fanatiek lid

    13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb hier overigens nooit problemen mee gehad, denk ook dat dat per kind verschillend is.
    heb op een gegeven momend ook speelgoed in de box gegeven wat goed in de box ging (zacht speelgoed) en stapel bekers ed (hard speelgoed) gebruikte ik op de grond.
    Ik heb het idee als het kind valt in de box en valt op dat harde speelgoed, lijkt me niet zo lekker maar dat is meer mn eigen gevoel.
     
  19. C1987

    C1987 Actief lid

    3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb een stoffen boxkleed, plastic lijkt mij zo koud voor zo'n kleintje. En wen wasmachine meer draaien maakt ook niet meer uit!
     
  20. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Als ik je een tip mag geven:
    MARJO-LYN - Home

    Dit is de moeder van mijn zwager en die maakt toch mooie boxkleden! Zo leuk, met zo'n handige box-zak er bij voor de losse dingetjes. Ze kan je kleed op maat maken en je kiest zelf het patroon uit. Echt de moeite waard, en ook leuk om bijv kado te geven :)
     

Deel Deze Pagina