boxspring: 2 matrassen of een groot matras?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

    Alita Niet meer actief

    Naar aanleiding van een ander onderwerp hier.....vroeg ik het me toch af.

    Wij willen ook graag een boxspring want ze liggen zo heerlijk!
    Alleen lees ik dus nu in het andere topic dat de matrassen zo verschuiven!?

    Op dit moment hebben we een gewoon bed met 2 matrassen en we kunnen niet wachten tot de dag komt dat we weer lekker tegen elkaar kunnen gaan liggen zonder dat we tussen de 2 matrassen vallen;)

    Dus nu is mijn vraag......wat is beter 2 matrassen of kun je ook een groot matras kopen voor in een boxspring?

    Want ik lees dat ondanks dat de matrassen blijkbaar vastzitten aan de boxspring ze toch verschuiven? Dat wil ik dus echt niet.
     
  2. Desie17

    Desie17 Actief lid

    7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    het is bijna niet meer te krijgen ik heb ook een boxspring en kon daar niks over vinden nu hebben we een met een topper erop en ik merk niks van het midden je valt niet tussen de matrassen in niks het voelt gewoon aan alsof je op 1 groot matras ligt ;)
     
  3. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    wij hebben een boxspring met 2 matrassen en daarop 1 topmatras. Verschuift niet en ligt heerlijk. we kwamen op 2 matrassen omdat we allebei een andere hardheid fijner vonden en man is een rugslaper en ik een buikslaper.
     
  4. Alita

    Alita Niet meer actief

    Mag ik vragen waar jullie je boxspring en matras hebben gekocht?
     
  5. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Je moet er ook om denken dat het in veel huizen bijna onmogelijk is om een dubbel matras boven te krijgen Bijvoorbeeld als het matras met een lift moet of wanneer er een gedraaid trappenhuis in huis is. Daarom is het ons afgeraden. Ook moeten de matrassen redelijk vaak worden gedraaid om ze lang goed te houden en dat is lastig met een groot/zwaar matras. En wat anderen ook zeggen, matrassen voor een boxspring kies je vaak per persoon bijvoorbeeld op gewicht. Mijn man heeft een ander matras als ik. Ik rol zelf nooit tussen de matrassen, kwestie van goed aanduwen :)
     
  6. Alita

    Alita Niet meer actief

    ja idd nog nooit over nagedacht of het wel door het trappenhuis past hahahaha...

    Maar het valt dus wel mee volgens jullie....gelukkig .. zag mijn mooie boxpsring al bijna aan mijn neus voorbij vliegen hahahaha
     
  7. mieks

    mieks Fanatiek lid

    11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Het ligt zo heeeerlijk, wij zijn dol op ons nieuwe bed :D

    We hebben gekozen voor 1 matras, van 1.60 meter breed.

    Inderdaad kan je kiezen voor 2 matrassen met topping, of 1 groot matras. Net wat je zelf fijn vind :D

    Succes met uitkiezen!
     
  8. moonchild

    moonchild Fanatiek lid

    28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Wij hebben een boxspring met twee losse matrassen en ik baal, want er komt elke keer een kier tussen. Ze worden niet tegengehouden aan de zijkanten, dus het gaat bij ons schuiven. Ik heb geen topper, maar zo te lezen is dat wel fijn. Ik heb er nu twee tweepersoons hoeslakens omheen, dat helpt iets.
    Verder ligt hij echt overheerlijk! Wij hebben hem van beterbed, staat vaak op de voorkant van de folder (maar dan met twee kleuren gestreept en electrisch, wij hebben alleen grijs en niet verstelbaar).
     
  9. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    we hebben dus weer een ouderwets bed staan omdat we gestoord werden van het rollen in het gat, ook met topper.je rolt gewoon makkelijker om omdat het in het midden toch lager is. Nu gewoon 1 matras van 160 en we vinden het heerlijk. :D

    Dus ik zou ten alle tijde voor 1 groot matras gaan, zeker omdat je het nu al bloedirritant vind.
     
  10. hellie

    hellie Fanatiek lid

    27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben een elektrisch verstelbare boxspring van 2 x 90 cm, dus 2 losse matrassen, met daarop een 2 persoons splittopper. Dit is 1 matras wat tussen de hoofdeinden een split heeft zodat de bedden onafhankelijk van elkaar te verstellen zijn. Ik vind het ideaal en heb ook geen last van uit elkaar schuivende matrassen. Wij hebben deze: Arendal verstelbaar en dan dus 1.80 breed.
     
  11. Tuttie

    Tuttie Fanatiek lid

    11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    1 matras!
     
  12. Lizzy14

    Lizzy14 Niet meer actief

    Wij hebben een elektrische boxspring met 2 matrassen en daarop een tweepersoons splittopper zoals eerder beschreven.
    Wel de lusten, niet de lasten zeg maar. ;)
    Wij hebben nooit last van de 2 matrassen en ik zou niet meer anders willen.
     
  13. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier ook 2 matrassen en 1topmatras. Toch de stevigheid van je eigen matras, je krijgt geen "kuil" in het midden en door de topper voel je er niks van. En het blijft ook prima op zijn plek liggen. Heerlijk!
     
  14. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    wij hebben een boxspring waar het 2 persoons matras er los opligt en die verschuift echt niet, daar is ie veels te zwaar voor, helemaal als er ook nog 2 mensenlichamen opliggen
     
  15. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    Dan mogen ze bij de ikea wel eens een cursus "hoe adviseer ik de klant zo goed mogelijk" gaan geven aan hun bedpersoneel ;)

    maar met een beetje hulp komt ie boven hoor!
     
  16. angel1990

    angel1990 Niet meer actief

    Hier ook een boxspring met een topper...
    Voel geen verschil met een gewoon groot matras...

    Wij hebben ook eerst een bed met 2 matrassen gehad, beviel totaal niet..
    Één van ons lag er altijd tussen...

    Nu hebben wij een extra dikke topper omdat mijn man een zacht matras moet..ivm rugklachten dus liggen we beide in dom kuiltje omdat hij zich naar je lichaam vormt!!

    Enorm fijn!!
     
  17. Desie17

    Desie17 Actief lid

    7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    ik heb de mijne besteld bij wehkamp ik wou een mooie ben omdat het oude kapot ging en nogal piepte XD
    maar de matrassen schuiven niet de topper voelt alof je op een matras ligt en je voelt mekaar niet draaien :p
    maarjah er hangt dan ook wel weer een prijsje aan van rond de 500
     
  18. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    hier hetzelfde wij hebben een boxspring bij Goosens gekocht, perfecte begeleiding en kijken daar echt naar persoon zelf (wat nodig is ) ipv je veel willen laten uitgeven. Zo zijn heel veel mensen idolaat van auping (en de prijs hierbij is best pittig) die man zei ook, auping is helemaal niet geschikt voor iedereen dus ik kan je dat wel verkopen maar dan kom je over 6 maanden terug..

    Dus een goed advies vragen is belangrijk! ook een matras op je gewicht en wat voor slaper je bent..

    We waren nu maar 2250 euro kwijt voor een bed die normaal veel meer kost (aanbieding en goed afgedingt hihi en toen had ik ook nog een kortingscoupon hihi) een bed van 180x220.
     
  19. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Wij hebben 2 losse matrassen en een topdek.

    Maar toch gaan de matrassen schuiven en lig je ondanks het topdek in een geul!

    Wij gaan dus snel op zoek naar 1 matras want 2 losse met topdek en een geul ligt echt niet lekker.
     
  20. Alita

    Alita Niet meer actief

    hmmm als ik sommige verhalen lees dan durf ik geen 2 matrassen te kopen man! Ik wil dat dus echt niet meer dat je in een kuil valt!!
     

Deel Deze Pagina